FZ Play – Vi spelar Assassin's Creed Shadows!
det sa aldrig Ubisoft nånting om. nu ljuger du bara. dom sa att dom kommer skydda sina utvecklare från trakasseri. en dålig recension är inte trakasseri, men döds hot är det som många "gamers" skickar till dom för att dom tycker spelet har för mycker "DEI" och är "Woke" och det förkännar folk att bli stämmda över
https://media.discordapp.net/attachments/1184220230881390694/...
Jag kanske inte var klar men ja det är devsen jag menar korrekt så nej jag ljuger inte. De kan kalla folk för biggot" fördomsfull" eller rasist, toxic mm vilket de gör bara för att man klagat på Yasuke eller något annat. Finns officiella tweets mm från devs på ubisoft som säger både det ena och andra om gamers som inte följer deras politiska syn eller bara helt enkelt påpekat något. När dödshot kommer ifråga så ja korrekt det är extremt och personen borde låsas in. Men att inte kunna använda samma språk tillbaka de använder är skratt retande.
https://www.youtube.com/watch?v=L3i_ugtlqIo
https://www.youtube.com/watch?v=DwZfL45tFXA
https://www.youtube.com/watch?v=cig6daV36Es
https://www.youtube.com/watch?v=9ZsrKbGYr8I
Hur som man kan länka 50 länkar till men jag lägger ner detta nu. Vissa håller med och andra inte så är det bara.
Jag kanske inte var klar men ja det är devsen jag menar korrekt så nej jag ljuger inte. De kan kalla folk för biggot" fördomsfull" eller rasist, toxic mm vilket de gör bara för att man klagat på Yasuke eller något annat. Finns officiella tweets mm från devs på ubisoft som säger både det ena och andra om gamers som inte följer deras politiska syn eller bara helt enkelt påpekat något. När dödshot kommer ifråga så ja korrekt det är extremt och personen borde låsas in. Men att inte kunna använda samma språk tillbaka de använder är skratt retande.
Hur som man kan länka 50 länkar till men jag lägger ner detta nu. Vissa håller med och andra inte så är det bara.
har du några länkar till utvecklarnas tweets?
Här har du en tweet jag såg idag, som vittnar om vilket helvete vissa Ubisoft-anställda får genomlida.
Här har du en tweet jag såg idag, som vittnar vilket helvete vissa Ubisoft-anställda får genomlida.
<Uppladdad bildlänk>
inte undra på att Ubisoft vill skydda sina anställda. fan vad hemskt, fattar inte att folk kan vara såna idioter över ett spel
inte undra på att Ubisoft vill skydda sina anställda. fan vad hemskt, fattar inte att folk kan vara såna idioter över ett spel
De är nog inte bara idioter ”över ett spel”, utan förmodligen i allt de gör, tänker och tycker.
Företag en sak helt korrekt och självlart kan jag se skillnaden. Men om en då hoppas på att det ska lyckas och en som hoppas på att det ska misslyckas, betyder det då att den som tycker den ska misslyckas inte får tycka så. Måste alla tycka att spelet ska lyckas? För det verkar så.
För mig är det stor skillnad på att hoppas på att något ska lyckas och att hoppas att något misslyckas.
Det senare pekar ju mot en allt annat än hälsosamt förhållningssätt till sin omvärld och människor i den.
Jag skulle t.o.m känna mig benägen att kalla det förhållningssättet för ”sjukt”
Dessvärre är jag blockad på bluesky tillsammans med Grummz när vi inte höll med om något. Det blev en block chain där även EndymionTV blockerades. Jag blockades då jag hade båda i min följ lista och för att vi bytt ord titt som tätt. Kollade nyss med en bekant som är online och vän med Grummz och bad han skicka en anna länk så du får något roligt att läsa men hela kontot där en Ubisoft Community Manager samt devs från ubisoft skrev en hel del är bortagen. Hmmm undrar varför oh the irony. Han skicka länk till detta.
Dessvärre är jag blockad på bluesky tillsammans med Grummz
Precis allt man behöver veta i en mening.
Håller med.
Väldigt långdraget intro.
Är det 15-20 minuter nu?
Jävla musikval med pop-rock i ett spel som är tänkt att ta oss tillbaka 400 år? Jag ger upp!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Och? Hur kommer det sig att folk skall få bete sig och yttra sig hur de vill men devs skall inte få göra samma sak som privatpersoner?
Och? Hur kommer det sig att folk skall få bete sig och yttra sig hur de vill men devs skall inte få göra samma sak som privatpersoner?
Klart de får med all rätt. Skillnaden är väll att privat personer inte går och stämmer devs.
Klart de får med all rätt. Skillnaden är väll att privat personer inte går och stämmer devs.
Men vänta nu, säger du att det är fel att man anmäler mordhot och andra trakasserier mot enskilda anställda från ubisofts sida?
Det är väll ändå aldrig okey att trakassera eller hota vare sig privatpersoner eller devs.
Och det är väll ändå något bra att ubi soft vill ta hand om sina anställda genom att hjälpa dem vid fall av trakasserier och hot. Erat första inlägg menade på att dem inte tog bra hand om sina anställda. Nu tar dem ju bra hand om sina anställda i detta fallet.
Haha, Wakkaahs "Hellre starta Gollum än detta" säger ju en hel del. Tyvärr ?
Oj, det var illa! Kan det verkligen vara såpass illa? 😱
Haha, Wakkaahs "Hellre starta Gollum än detta" säger ju en hel del. Tyvärr ?
lite att överdriva dock? inget kan vara sämre än gollum.
Jag måste säga, jag kollade lite på streamen, jag hörde hans konstanta gnällande och negativa ord, men jag tyckte ändå det såg väldigt inbjudande och kul ut. Jag hade noll problem med det långa introt, att det är mycket filmsekvenser i början, att musiken inte var tidstypisk etcetera. Trist att det inte var nåt för honom, men jag ser fram emot att testa själv! 😅
Jag måste säga, jag kollade lite på streamen, jag hörde hans konstanta gnällande och negativa ord, men jag tyckte ändå det såg väldigt inbjudande och kul ut. Jag hade noll problem med det långa introt, att det är mycket filmsekvenser i början, att musiken inte var tidstypisk etcetera. Trist att det inte var nåt för honom, men jag ser fram emot att testa själv! 😅
Det ingår väl i Ubisofts prenumerationstjänst, så man kan testa för nån hundring om man inte är sugen på köp.
Det låter ju riktigt lovande!
Vilken tur inte en gnällande Wakkaah kommer med spelet. Hade kunnat tänka mig en sjungandes wakkaah däremot.
Det ingår väl i Ubisofts prenumerationstjänst, så man kan testa för nån hundring om man inte är sugen på köp.
Det stämmer, tack för tips! Men från allt jag har sett (inklusive kvällens stream, hör och häpna!) och läst om spelet så är jag säker att jag kommer att uppskatta det. Förbokat ett fysiskt ex nu! Vill även stötta utvecklarna som jag har läst och sett har fått utstå både det ena och det andra. Om det skulle visa sig att min känsla var fel och jag inte kunde uppskatta det så kommer jag skylla på dig, Tomas. Bara för att jag tror du är snäll och skulle tillåta det.
Nu ser jag redan sjukt mycket fram emot Yōtei, som förhoppningsvis (troligtvis) kommer vara ännu bättre!
Det låter ju riktigt lovande!
Vilken tur inte en gnällande Wakkaah kommer med spelet. Hade kunnat tänka mig en sjungandes wakkaah däremot.
Han är ju ändå lite sådär pojkbands-snygg/stilig. Det är han. Inte förvånad om han kan sjunga. Han har ju också en bra speakerröst som han uppvisade ikväll.
Han är ju ändå lite sådär pojkbands-snygg/stilig. Det är han. Inte förvånad om han kan sjunga. Han har ju också en bra speakerröst som han uppvisade ikväll.
Ja han är på riktigt en Operasångare och han sjunger jättevackert. Han brukade sjunga på sina streams.
Men vänta nu, säger du att det är fel att man anmäler mordhot och andra trakasserier mot enskilda anställda från ubisofts sida?
NordhNet helt ärligt? Vart säger jag det och läser du inte vad jag skrivit och tycker angående mordhot från personer. Och nej att trakassera någon är inte ok. Sen spelar det ingen roll vem som börjat. Jag tar bara upp helt enkelt vad som händer och att gamers använder sig utav woke och dei medans devs och creators använder sig utav Biggot, toxic, racist mm. Det är lite skillnad på att inte gilla dei i spel vs att bli kallad rasist eller biggot. Ser inte att gamers stämmer devs för förtal. Mordhot och liknande Skall anmälas det andra är ju internet i ett nötskal.
Oj, det var illa! Kan det verkligen vara såpass illa? 😱
Kolla på streamen.
Den första timman av Shadows är mer av en dåligt recenserad film än ett spel. Det känns som Wakkah fick spela sammanlagt 5 minuters tutorial gameplay de första 40-45 minuterna?!
Värt att nämna att det var segdragna cutscenes man bara vänta på skulle ta slut. Inte undra på att Wakkah tappade tålamodet.
Hade det inte varit för att Wakkah streama igår så hade jag nog inte ens pallat 10 min av introsekvensen. Bättre spela valfritt Tenchu-spel än det här. Tenchu har hemska kontroller i redan för 20 år sedan men då får du åtminstone spela.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
NordhNet helt ärligt? Vart säger jag det och läser du inte vad jag skrivit och tycker angående mordhot från personer. Och nej att trakassera någon är inte ok. Sen spelar det ingen roll vem som börjat. Jag tar bara upp helt enkelt vad som händer och att gamers använder sig utav woke och dei medans devs och creators använder sig utav Biggot, toxic, racist mm. Det är lite skillnad på att inte gilla dei i spel vs att bli kallad rasist eller biggot. Ser inte att gamers stämmer devs för förtal. Mordhot och liknande Skall anmälas det andra är ju internet i ett nötskal.
Jag undrade eftersom du använder det omvända scenariot som proverbial hävarm i din argumentation. Det får det att ha en underton av att det inte är okej, enligt mig.
Något annat än rena trakasserier har väl inte anmälts?
lite att överdriva dock? inget kan vara sämre än gollum.
Ja, du har säkert rätt.
Förutom kanske det där spelet (glömde namnet) som skulle vara som ngn sort The Division klon som var halvdant gjort och togs bort efter en vecka (ngn förra hösten).
En del verkar ju tycka om spelet ändå, betygen finns i 80%+ på vissa sajter.
Kul att det pratas så mycket om Gollum!
Om jag inte minns fel så sa jag aldrig att AC Shadows är sämre än Gollum. Men jag sa definitivt något i stil med att jag hellre spelar Gollum, för om jag ska spela något dåligt så ska det vara dåligt på riktigt. Dock minns jag ofta fel, så rätta mig gärna om jag har fel! Det jag försökte uttrycka var att gameplay och en stor del av upplägget kändes så tamt och grått att jag hade funnit mer underhållning i att spela något som är så dåligt att man åtminstone kan skratta åt det.
Jag har gett spelet några timmar till och min åsikt förblir densamma. Grafiken ser ibland riktigt tjusig ut och även i vissa animerade sekvenser har man lyckats bra. Storyn pendlar mellan sådär/har redan gjorts och vissa riktigt bra stunder där den levererar bättre. Stridskontrollerna är riktigt slarvigt gjorda. Ingen feedback eller tyngd i vapnen, det känns som att allt är gjort av papp. Tycker inte det var lika illa i Valhalla som också är mer actionorienterat jämfört med t.ex Assassin's Creed Brotherhood. Striderna var förutom kontroller/mekanik tråkiga med väldigt korkad AI där jag till och med kunde plocka ner bossar genom att bara hamra samma tangent om och om igen. Stealthen är roligare, i lättaste laget (återigen korkad AI), men ändå underhållande. De som misslycklats allra mest med att göra sitt jobb är dock de som har regisserat och producerat spelet. Jag tycker inte berättandet funkar bra alls. Även om storyn inte är 5+ så tror jag att den hade kunnat kännas betydligt mer intressant och medgripande om just själva berättandet hade sköts bättre. Musiken var inte heller imponerande. Det började bra några minuter, sedan blev det pinsamt när man gång på gång försökte sig på ett effektsökeri som kanske hade varit fräckt om det hela hade varit en film från 1979 där man vill testa nya kontraster.
Mina förväntningar var ett AC Valhalla i feodala Japan och mina förhoppningar var att man skulle använda lite av det som gjorde Mirage bra. Åtminstone för stealth och parkour. Jag såg detta som hyfsat låga förväntningar och förhoppningar och måste erkänna att jag trots detta är väldigt besviken.
Slutligen hoppas jag att de ska finnas några som tycker om spelet även om det tyvärr inte är för mig som egentligen älskar Assassin's Creed och har spelat alla spelen men i skrivande stund känner mig väldigt avtänd på Shadows.
Med allt detta sagt, så hade jag en väldigt trevlig kväll för FZ är världens bästa community!
Efter att kikat Wakkahs stream , helvete vad segt haha. Bottenapp! Håller med honom i sämsta asscreed hittils. Övertygad att det bli negative på steam vid släpp
Det är just nu åtminstone, med 1700 betyg, ”Very Positive” med 81%. Men det kan/kommer ju ändras. 😊
Det kan också lätt bli fel med användarbetygen på spel med hatkampanjer och drev mot sig.
Edit: Fortfarande Very Positive efter 2 700 recensioner flera timmar senare. Hittills iaf överlag väldigt uppskattad på Steam.