Kingdom Come 2 uppdaterat med massiv patch och moddstöd
Hade redan glömt bort detta spel. Lägger det på min prisjakt lista med bevakning på 300kr.
Varför inte köpa för fullpris? Är värt veranda krona!
Hade redan glömt bort detta spel. Lägger det på min prisjakt lista med bevakning på 300kr.
Glöm bara inte bort det för det är verkligen ett helt otroligt bra spel med varierande och spännande berättelser.
Köper när det är billigt. Vill inte stödja i onödan.
Stödja vad, vem eller vilka i onödan? När räknas det som onödigt?
Varför inte köpa för fullpris? Är värt veranda krona!
Tycker det verkar vara för mycket och långa dialoger i spelet så jag är osäker på om det är nåt för mig.
Sen så kommer Days Gone Remastered snart och Death Stranding 2 ett av få som jag köper til fullpris.
Köper dom flesta spel på rea och köpte Final Fantasy rebirth för 279kr och måste beta av det också.
Brorsan lyckades få ett ex av Rise of Robin också så vi får lånbytas där.
Blir svårt att hinna med allt bra.
Så det finns ingen anledning att betala fullpris för ett spel jag är osäker på om jag gillar då min backlogg är fullproppad.
Edit. Och Indiana Jones. Sen kommer höstens släpp med GTA mm
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Köper när det är billigt. Vill inte stödja i onödan.
Klart man ska stöda studios som släpper bra spel med få buggar tex Split Vision som jag köpte trots att det inte är min typ av spel, kan vara skoj när man får gäster tex men troligen inget spel jag kommer beta av.
En dag när du blir arbetslös så kanske du själv undrar varför ingen ville betala för din egen jobb insatts.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Tycker det verkar vara för mycket och långa dialoger i spelet så jag är osäker på om det är nåt för mig.
Sen så kommer Days Gone Remastered snart och Death Stranding 2 ett av få som jag köper til fullpris.
Köper dom flesta spel på rea och köpte Final Fantasy rebirth för 279kr och måste beta av det också.
Brorsan lyckades få ett ex av Rise of Robin också så vi får lånbytas där.
Blir svårt att hinna med allt bra.
Så det finns ingen anledning att betala fullpris för ett spel jag är osäker på om jag gillar då min backlogg är fullproppad.
Edit. Och Indiana Jones. Sen kommer höstens släpp med GTA mm
Det är inte så långa dialoger enligt mig, det beror på om man vill veta allt om en karaktär. Jag var också osäker på att köpa spelet då jag inte har spelat ettan. Men nu ångrar jag att jag inte köpte ettan när det kom ut för 2an är så sjukt bra!
Kommer också köpa death stranding 2 direkt när det släpps, ettan var ett mästerverk.
Det är inte så långa dialoger enligt mig, det beror på om man vill veta allt om en karaktär. Jag var också osäker på att köpa spelet då jag inte har spelat ettan. Men nu ångrar jag att jag inte köpte ettan när det kom ut för 2an är så sjukt bra!
Kommer också köpa death stranding 2 direkt när det släpps, ettan var ett mästerverk.
Kollade gameplay på TheRadBrad och tyckte det var galet många och lång dialoger för min smak.
Men i bland kan man ha fel, trodde inte jag skulle gilla Hogwarts heller med älskade detta spel, tur jag la det på pris bevakning för jag fick det billigt o PS store och det var värt var enda krona.
Men just nu har jag några VR spel i backlog att beta av innan Days Gone remaster släpps sedan Final Fantasy Rebirth och så kommer Indiana Jones som jag också kommer lägga på prisbevakning så jag inte hinner med allt för Death Stranding 2 kommer sluka 200+ timmar och blir lagom till GTA släpps, efter det plockar jag upp spel jag fiskat hem på bra rea.
Ja, KCD2 är riktigt bra. Jag har 120 spelade timmar enligt ps5an.
Men det har definitivt sin brister här och där, och Jo det är vääldigt mycket dialoger och långa utdragna scenarion.
Det kan givetvis vara en fördel, men kan också vara bra att upplysa om så att man inte tror att det är 5% story och 95% freeplay som skyrim. Här snuddar vi snarare på 40-60 typ.
Men visst, KCD2 är riktigt bra det håller jag med om. 8.5/10 ger jag det, och då har jag ganska nyligen öppnat upp kuttenberg-regionen så jag har fortfarande en bra bit att gå.
Ettan är btw totalt ospelbart på konsol. En 25fps-sörja. Men kör du på PC så är det tummen upp.
Istället för att kalla det för modstöd, skriv bara att det är steam workshop.
Den här fixen finns med i patchen:
"Changed controls for opening Photo Mode on controllers."
Underbart! Den har jag väntat på. Äntligen kan jag spela vidare på PS5! Jag var tvungen att lägga spelet på is ett tag på grund av Photo Mode-problemet.
Vad är Photo Mode-problemet? kan man ju undra.
En hel del PS5-spelare har rapporterat att de råkat hamna i Photo Mode mitt i striderna – jag är en av dem.
När man styr med båda styrspakarna på DualSense-kontrollern i en strid och oavsiktligt trycker ned dem (L3+R3) så aktiveras Photo Mode, vilket fullständigt sabbar flytet. Även om man stänger det så är det lätt att råka komma åt igen… och igen. Rinse and repeat. Striderna blir i praktiken ospelbara.
Nu är det äntligen fixat! 🎉
I Patch 1.2 aktiveras Photo Mode istället genom att hålla nere Options och sedan trycka på Touchpad-knappen. Om jag råkar trycka ned L3+R3 i striderna så händer ingenting. Jag testade precis – och det funkar toppen!
Så sinnessjukt bra spel. Tycker det är synd att de valde göra stämningen så lättsam, det är ju nästan slapstick ibland. Hade föredragit en helt seriös, allvarsam medeltida atmosfär och skådespeleri, lite mer som WItcher 3. Och att inte ha med fler religiösa element var en stor missed opportunity när man nu satsar så mycket på ett autentiskt medeltida Tjeckien. Massa quests med religiösa teman hade varit både fascinerande och originellt.
Men spelet gör hundra andra saker så otroligt bra. Kanske det bästa spelet genom alla tider, i alla fall där uppe i den absoluta toppen.
Oväntad överraskning att de fixade moddstöd. Jag längtar efter hardcore mode.
Memento Mori
Extremt vackert, intressant inslag och trevliga uppdrag.
Löjligt över komplicerat i menyer och kartan och vart här näst. Sova, ladda upp, mm. Och igen... Fumliga fighter.
Mycket som är extremt bra, men inget flyt i all enkelhet i detta spel. 2p av 5.
Jag skänker ta mig fan bort detta spel så jag blir av med eländet.
Missar man mycket om man inte spelar ettan först?
Förutom många timmars nöje ?
Tvåan förklarar händelserna i ettan rätt bra, så det kan upplevas snudd på fristående.
Viam inveniam aut faciam
Förutom många timmars nöje ?
Tvåan förklarar händelserna i ettan rätt bra, så det kan upplevas snudd på fristående.
Haha förutom det då. Såg att det var nedsatt till 85 kr på PS Store. så kanske blir att kötta igenom ettan först. Har ingen stress att börja spela tvåan redan nu.
Så sinnessjukt bra spel. Tycker det är synd att de valde göra stämningen så lättsam, det är ju nästan slapstick ibland. Hade föredragit en helt seriös, allvarsam medeltida atmosfär och skådespeleri, lite mer som WItcher 3. Och att inte ha med fler religiösa element var en stor missed opportunity när man nu satsar så mycket på ett autentiskt medeltida Tjeckien. Massa quests med religiösa teman hade varit både fascinerande och originellt.
Men spelet gör hundra andra saker så otroligt bra. Kanske det bästa spelet genom alla tider, i alla fall där uppe i den absoluta toppen.
Oväntad överraskning att de fixade moddstöd. Jag längtar efter hardcore mode.
Du har ju en hel del husitisk propaganda i spelet.
Kan ju alltid hoppas på mer husitkrig i nästa spel.
Viam inveniam aut faciam
Missar man mycket om man inte spelar ettan först?
Ja det gör du. Om du inte vill spela första spelet så skulle jag rekommendera att titta på en video på youtube some summerar första spelet.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Du har ju en hel del husitisk propaganda i spelet.
Kan ju alltid hoppas på mer husitkrig i nästa spel.
Hussiter, känner igen det men minns inte riktigt. Var det ett folkslag eller en kristen religiös sekt?
Memento Mori
Hussiter, känner igen det men minns inte riktigt. Var det ett folkslag eller en kristen religiös sekt?
Ingetdera, det var en (för Sverige) förreformatorisk grupp som revolterade när katolikerna brände Jan Hus på bål 1415. Väldigt förenklat.
Viam inveniam aut faciam
Ingetdera, det var en (för Sverige) förreformatorisk grupp som revolterade när katolikerna brände Jan Hus på bål 1415. Väldigt förenklat.
Vad coolt. Ja just det, Jan Hus. Måste läsa om detta!
Memento Mori