Wedding Witch

Har du någonsin spelat Vampire Survivors och tänkt "det här spelet hade varit bättre med mer bröst"? Inte jag heller men här är vi.
Vid skrivande stund är det mindre än en vecka kvar tills Monster Hunter Wilds har sin release och jag vill inte påbörja något större spel. Jag har betat av några kortare men har fortfarande ett par dagar kvar att ödsla bort. Så istället för att göra något nyttigt som att gå ut och promenera eller umgås med vänner så fick det bli detta. Jag gillade Vampire Survivors, spelet har positiva betyg på Steam och det är på rea. "What the hell" tänker jag och blir 30kr fattigare för att sen starta denna waifu auto-shooter för att se hur många timmar jag kan döda med det.
Om du missat Vampire Survivors av någon anledning och inte vet vad en auto-shooter är så låter konceptet fånigt när man bara hör om det, men visar sig vara väldigt beroendeframkallande när du väl testar det. Du styr en karaktär sett uppifrån som automatiskt slår och använder sina förmågor utan att du gör några som helst kommandon. Det enda som är ditt jobb är att styra din karaktär över ett random genererat fält med konstant spawnande fiender vars projektiler du ska undvika så gott du kan. När fiender dör tappar de experience points som du samlar och går upp i nivå av. Vid varje ny nivå din karaktär uppnår får du välja vilken attack du vill ska bli starkare och på så vis skapa ett bygge i hopp om att överleva så länge du kan. Dör du så är det bara att försöka igen och hoppas du har bättre tur nästa gång som alla andra roguelite spel som finns på marknaden nu.

Tråkigt på text men kul i praktiken.
Som sagt låter konceptet kanske rent ut sagt tråkigt när du bara läser om det men har du testat ett sådant spel kan det hända att du insett hur kul det kan vara och snabbt blir "bara en runda till."
Men nu har jag dragit ut på det hela och du sitter fortfarande där och undrar; blir det faktiskt bättre med bröst? Och hur stora är dem!?
Lustigt nog är faktiskt just det valet upp till dig som spelare att bestämma. Spelets protagonist heter Belle och är en häxa som nu gått och blivit lyckligt kär i dig. Ja, du som spelar. Bröllopet närmar sig och hon får höra om alla våra ceder kring det. Det ska vara mycket folk. Hon ska ha brudklänning. Det är prat om något som kallas "den första natten." Allt detta gör henne nervös och trots sin stereotypiska timglasformade anime kropp så är hon rädd att du inte kommer tycka hon är fin nog.
Men hon har en plan! Hennes mormor som är en succubus bor ute i skogen och har ett drös olika drycker som är till för att ändra sina fysiska attributer för att kunna förföra män. Så det skulle väl inte skada om Belle tog några? Det är trots allt för kärlekens skull.

Skål! En klunk för kärlekens skull...och utseendefixering.
Väl ute i skogen är det du som får välja väg. Du har säkert sett liknande kartor i andra spel där du väljer en väg som leder till en ny korsning där du har möjlighet att välja väg igen. Vid varje korsning är det en bana du ska klara genom att döda x antal monster, överleva en viss tid eller döda en boss. Efter varje utmaning du överlever får du välja mellan tre drycker. Och det är nu jag gissar att du börjar känna dig lite varm. Pulsen ökar. Vad har du då att välja på för drycker?
Kul nog så finns det drycker för flesta anime stereotyper. Du kan välja på "Big Breasts", "Small Breasts", "Hips", "Muscle", "Beast" (kattflicka) och "Corruption" (demon). Men det som faktiskt är kul i spelet om du kan se förbi all fanservice är att varje dryck också låser upp nya typer av attacker att levla under banorna. Ger du Belle större bröst får du nya attacker som har fokus på att explodera. Väljer du att sikta på att göra henne till en kattflicka får du massa familiars hon framkallar och slåss åt henne. Lyckas du dessutom dricka 6 potions av samma sort så genomgår Belle en transformation med inriktning på det tema drycken har som jag gissar ska uppfylla pojkars våta dröm. (Ja, det är här du får se dem riktigt stora brösten om du siktar på det.)

Vilken väg leder till din drömwaifu?
Så spelmekaniskt är det ändå lite skoj även om det sker någon liten bugg ibland men inget som sabbar spelet riktigt. Balansen mellan Belles alla drycker och former hon tar på sig är sådära. Det finns vissa som blir tydligt bättre än andra.
Egentligen önskade jag nästan mer av dem fysiska förändringarna hos Belle. Dels hade det varit skoj att se mer tydliga steg för varje potion man drack innan hennes slutliga transformation. Men det hade varit galet kul om man hade kunnat kombinera två i slutet. Min dröm om att se en muscle mommy i form av en kattflicka gick tyvärr därför i spillror.
I slutändan så känner jag ändå att jag haft kul med spelet. Att ta alla achievments tog ca 14h. Så för 30kr känns det okej. Spelet känns dock hastigt gjort då spelomgångarna är rätt korta. Hade varit kul med ett endless mode. Vidare finns t.o.m. en knapp i huvudmenyn som heter "Extras" utan att fylla någon funktion som får en att undra varför den ens är där.
Egentligen förväntade jag mig inte mycket av ett spel som främst lockar med att skapa sin anime waifu, så på så vis är jag ändå glatt överraskad. Tyvärr klår det dock inte Vampire Survivors som är bättre på alla vis. Men bröst är ändå lite kul.
Plattformar: PC
Release: 2023-11-03
Hoppas denna fåniga recension ändå kan ge någon ett litet skratt denna dag. ^^
Fan är poängen med sådana här spel, helt värdelöst egentligen.
Om du skulle tröttna på att leka waifu och talla på anime-pattar i sömnen och vill spela något verkligt perverst istället så kan jag rekommendera SUCCUBUS på Steam, det är perverst är rått på riktigt och spelet försöker inte be om ursäkt för det. Men inte för alla kanske. Även Agony rekommenderas från samma utvecklare.
Om du skulle tröttna på att leka waifu och talla på anime-pattar i sömnen och vill spela något verkligt perverst istället så kan jag rekommendera SUCCUBUS på Steam, det är perverst är rått på riktigt och spelet försöker inte be om ursäkt för det. Men inte för alla kanske. Även Agony rekommenderas från samma utvecklare.
Äh släpp sargen och inse att vi alla tycker olika.
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Äh släpp sargen och inse att vi alla tycker olika.
Jättemärklig kommentar och jag tror du är lite förvirrad. Han får väl gilla vad han vill, har jag påstått nåt annat? Och jag har väl rätt att tycka olika, som du så fint påpekar.
Tydligen gör jag mer i sömnen än jag visste?
Kan iaf säga på en gång att våran smak skiljer sig tydligt. Succubus och Agony får mig mest att himla med ögonen då det verkar ta sig själva på lite väl stort allvar. Medan Wedding Witch kan jag iaf fnissa åt det fåniga. Lite som jag kan skratta åt animen Food Wars eller för den delen spelet Bayonetta. Det finns något positivt utöver hintandet till det nakna (roliga karaktärer och/eller bra gameplay). Medan säg Agony ger intrycket att hela meningen är just det nakna och blodet.
Så då håller jag mig helre till att klämma på anime bröst om nätterna (tydligen) och överlåter smekandet av bloddränkta bröst till dig/andra. 😉
Jadu...Vad säger man?
https://shared.fastly.steamstatic.com/store_item_assets/steam...
Vadå? Dricker inte du din läsk på samma sätt? 😂
Tydligen gör jag mer i sömnen än jag visste?
Kan iaf säga på en gång att våran smak skiljer sig tydligt. Succubus och Agony får mig mest att himla med ögonen då det verkar ta sig själva på lite väl stort allvar. Medan Wedding Witch kan jag iaf fnissa åt det fåniga. Lite som jag kan skratta åt animen Food Wars eller för den delen spelet Bayonetta. Det finns något positivt utöver hintandet till det nakna (roliga karaktärer och/eller bra gameplay). Medan säg Agony ger intrycket att hela meningen är just det nakna och blodet.
Så då håller jag mig helre till att klämma på anime bröst om nätterna (tydligen) och överlåter smekandet av bloddränkta bröst till dig/andra. 😉
Ja smaken är som baken, dvs svettig, och det är helt ok ! Själv kan jag sitta och fnissa åt Succubus och allt grotesk våld och blod, men spel som detta förstår jag mig inte på. Förstår helt enkelt inte humorn tror jag. Men så är jag sån som sitter och skrattar åt slasherfilm och den typen av humor så. Kalla mig hyperpervers!
Ja smaken är som baken, dvs svettig, och det är helt ok ! Själv kan jag sitta och fnissa åt Succubus och allt grotesk våld och blod, men spel som detta förstår jag mig inte på. Förstår helt enkelt inte humorn tror jag. Men så är jag sån som sitter och skrattar åt slasherfilm och den typen av humor så. Kalla mig hyperpervers!
Jag kan uppskatta när vissa saker skruvas till 11, även våld ibland i filmer. Men det är så olika vad folk har kul åt. Beror väl en del på hur scener målas upp och porträtteras. Säg motorvägs scenen i första Deadpool filmen. Den garvar jag åt. Eller om vi snackar spel så hade jag riktigt kul med DOOM och DOOM Eternal. Men andra filmer slm säg Hostel jag såg en gång och drog där gränsen för jag fann ingen njutning efteråt av den filmen. Bara äcklad. Genren kallas visserligen för 'tortyrporr' av en anledning. Meningen är att chocka och äckla. Bara jag som inte pallar sånt och som du säger, förstår mig inte på det. Men å andra sidan förstår jag mig heller inte på det roliga med Fifa som en stor skara folk gillar. 😂 Men som man säger är väl det bara tur att vi är alla olika.
Jag hoppades mest bara att min text skulle få någon att kanske fnissa lite för en stund. Visste redan innan att detta säkert inte är ett spel som folk ens ger sina minutrar som trailern varar. Verkligen inte alla som finner det lustiga i det hela som jag gör.
Jadu...Vad säger man?
https://shared.fastly.steamstatic.com/store_item_assets/steam...
Låt det som inte ser ut exakt sådär när man tar en norrlands guld på fredagafton kasta den första stenen.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Bra recension!

Det ser ut som jag får spara min ide att recensera ett gubbsjukt spel till nästa månad.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Madmind Studios nya spel tormentor ser lovande ut 👍
Lite kul att denna recension av ett kvinnoförnedrande spel hamnade på förstasidan XD
När vi ändå är på temat, kan ni inte lägga recensionen av Pantsuhunter som han sommar skrev på förstasidan också? Tycker det var en kuk och mycket välskriven recension som blev rätt populär också om jag minns rätt
Let the war of the pervers-spel begin!
Bra recension!
https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2016/05...
Det ser ut som jag får spara min ide att recensera ett gubbsjukt spel till nästa månad.
FZ får anordna en månad för alla att bara recensera gubbsjuka spel. XD
Lite kul att denna recension av ett kvinnoförnedrande spel hamnade på förstasidan XD
Jag tänkte likadant när jag hoppade in och kollade FZ idag och fick se min recension överst. Wtf? 😅
[…]
Kvinnouppskattande spel!
Det må vara ett fånigt gubbspel, men jag har svårt att se att det skulle vara förnedrande mot alla kvinnor som sådant. Det är ren och skär pubertal humor snarare än något illvilligt eller hatfullt.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
När vi ändå är på temat, kan ni inte lägga recensionen av Pantsuhunter som han sommar skrev på förstasidan också? Tycker det var en kuk och mycket välskriven recension som blev rätt populär också om jag minns rätt
Jag tänkte likadant när jag hoppade in och kollade FZ idag och fick se min recension överst. Wtf? 😅
Jag antog att FZ inte ville ha den typen av spel på förstasidan, och det var därför min recension av Pantsu hunter inte dök upp där, trots att den fått näst mest kommentarer av alla medlemsrecensioner på forumet.
Men den teorin sprack ju när den här recensionen får en plats på förstasidan, ett spel som faktiskt är betydligt "grövre" än Pantsu hunter, om man så vill.
Det går läsa recensionen här för övrigt: https://www.fz.se/forum/trad/459170-pa-jakt-efter-trosor-pant...
Och till FZs redaktion har jag bara en sak att säga; avgå!
Kvinnouppskattande spel!
Absolut hehe
Let the war of the pervers-spel begin!
Freudiansk felskrivning? 😋