Snabbkollen – Battlefield eller Call of Duty?
Båda serierna började bra, men är inte längre intressanta.
Battlefield fick min röst även om det är fler Call of Duty-spel jag gillar.
Battlefield 2 är fortfarande kungen av MP-spel i mina ögon, men Call of Duty har varit bättre på att behålla samma känsla.
Cod dog efter Black ops (2010) för min del. Även om Battlefields kvalité har tappat extremt mycket och många gameplay funktioner har försvunnit. Så lyckas dom ändå intressera mig då och då med lite nya koncept medans CoD har bara varit "meh".
Nu är visserligen båda bara fortnite cloner med vettig grafik idag så saknar alternativet inget av dom..
Sen får man väll hoppas på att kommande bf gör en tvär vändning och skippar allt vidrigt hopp och studs..
Sån hyperbole Bara för att spelen blivit snabbare och har mer movement options så är det ju inte per automatik = Fortnite klon. Jag köper att "det äldre gardet" har svårt för att hänga med i de snabbare spelen nu för tiden men det är liksom ABC-gubbgnäll att alla fps spel som idag är snabbare än förr på något sätt är en Fortnite kopia. Med det sagt så ser jag gärna en middleground, att kunna hoppa, dra en ground slide och vaulta över saker är alldeles lagom imo.
Call of Duty har i multiplayer aldrig varit bra som jag ser det. Battlefield har varit superbra där men tyvärr tappat bollen. Förhoppningsvis kan det nya spelet återta tronen igen då Call of Duty verkar ha tappat bollen (om man ska lyssna på CoD-fansen).
Hur svårt ska det egentligen vara att behålla det som är bra och bygga vidare. Så fort EA- och Ubisoftcheferna startar sin profitmaximering förstörs spelen totalt. Detta har ju iof alla pratat om länge.
Jag har spelat båda spelen i omgångar men Battlefield har jag inte spelat sedan Battlefield 1 då jag upplevt att spelen tappat i kvalité. Däremot brukar jag alltid köra Cod och uppskattar hur lätt det är att bara kasta sig rakt in och lira några TD-matcher.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Slutade med CoD efter Modern Warfare 1 (det "gamla") och BF efter 3an. Verkar inte som att jag missat nåt sen dess. Testade iofs BF1 och V lite men var inte min grej alls. Har nog växt ifrån multiplayershooters.
Röstade på BF för tvåan var fan magisk när den kom. Att fordon alltid varit centralt i BF har också gjort den serien mer intressant generellt.
Nu är visserligen båda bara fortnite cloner med vettig grafik idag så saknar alternativet inget av dom..
Sen får man väll hoppas på att kommande bf gör en tvär vändning och skippar allt vidrigt hopp och studs..
Minns inte riktigt med BF5 men är det särskilt hoppigt och mycket snabbare än säg BF3?
I alla fall, Battelfield var så underbart i början för att det var så långsamt och metodiskt jämfört med gamla tiders FPS som var löjliga hoppfester (Quake, Unreal och sånt). Det går långsamt i krig i verkligheten.
BF1942, BF Bad Company 2 och BF3 var de bästa Battelfield, och BF1 var fortfarande ett bra spel tack vare skön grafik och tidseran WW1.
Nåt FPS-spel måste ju få vara långsamt! Allt ska inte behöva vara kvickt som CS, COD och afortnite.
Memento Mori
Battlefield VAR bäst och ägde verkligen CoD helt.
Sen tog CoD över och Battlefield producerade skräp och fick se sig som glasklar 2:a.
På senare år föll CoD ner i hålet likt ett USA som valt Trump och där är vi idag. Inget är bäst, möjligen är något minst sämst.
Banan ligger alltså öppen för någon att dominera.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Valde battlefield enbart pga bf2 och bf2142. Där peakade serien. Inte varit i närheten sen dess.
Cod körde jag första och andra black ops vilka jag gillade mp skarpt. Inte rört serien sen dess.
Battlefield: Bad Company 2 anses väl av många vara det bästa? Är inte så insatt men det är det jag hört nämnas mest i denna kontext.
Battlefield: Bad Company 2 anses väl av många vara det bästa? Är inte så insatt men det är det jag hört nämnas mest i denna kontext.
Det var där det började gå utför. Helt värdelöst.
Enbart 16v16,pyttesmå kartor, inga flygplan, kunde ej gå prone. Kändes inte ens som battlefield.
Ducati Streetfighter 848
Hjärtat är mer för Battlefield, där serien peakade med BF3.
CoD var som starkast för mig vid MW1/2 med MP. Men även där ''all ghillied up'' var en mission som var så jäkla ball för sin tid och ''death from above'', där man är en gunner i AC130 var något helt nytt.

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Jag vill säga Battlefield, men jag tycker inte att det är fallet i nuläget. Battlefield är ett jävla skämt idag som tycks försöka efterlikna Call of Duty.
Jag är inte glad för dagens Call of Duty heller för den delen men jag har inte lika mycket problem med det som med Battlefield.
Med det sagt, jag har sett leaks av Battlefield labs och det ser mycket lovande ut. Jag hoppas verkligen de återfånga Battlefield igen, även om det är i ett modernare stuk. Det får man nog ändå förvänta sig.