Avowed
Körde cirka 8 timmar i helgen och tycker det verkar väldigt lovande. Striderna känns engagerande och framförallt magi är rolig att använda. Kul utforskande också som är lite mer vertikalt och kräver en del plattformande.
Mitt största klagomål är nog kartan, att man inte kan placera ut egna markörer gör utforskandet lite jobbigare. Sen kunde minikartan gärna få visa lite mer och vara aningen större. Kanske något som kan fixas i en framtida update.
lite lustigt med striderna, gjordes dom om efter initiala gameplay videos? vill minnas att det var väldigt mycket oro och klagomål på att det såg så stelt ut då.
De första videorna var från en alfa-version så högst troligt har de jobbat på och förfinat en hel del sen dess.
Wow. Vilken upplevelse!
Det första jag såg av spelet gav upphov till stor hype hos mig då jag både gillar de gamla ES-liren och är ett fan av The Outer Worlds. Sedan la sig hypen plattare och plattare ju mer av färgen lila som östes över en i alla trailers och game play-videor. Tyckte det såg rent löjligt ut.
Hade m.a.o. låga förväntningar när jag väl startade det för första gången. Körde kanske 30-40 min och avinstallerade det raskt därefter. Kändes stelt och precis sådär barnsligt jag var rädd för att det skulle kännas. Oerhört daterat och intetsägande var mina åsikter om det där och då.
Beslöt mig några dagar senare för att ändå ge de en chans till i brist på annat. Nu, såhär ett 10-tal timmar senare är jag helt fast. Visst är det banalt och smålöjligt mest hela tiden. Grejen är att det gör liksom inget. Så oerhört underhållande och befriande att bara få slappna av, njuta av stridssystemet och upptäcktsfärder med självlysande skattkistor och neonfärgade växter bakom nära på varje hörn. Dialogerna är genuint underhållande och världen helmysig. Känns så oerhört befriande med ett spel som uppenbarligen inte tar sig självt på för stort allvar men ändå besitter ett sådant enormt underhållningsvärde.
Hatten av Obsidian. Det här kommer jag ha kul länge med.
Nu är jag en 35h in och jag blir inte klok på spelet. Det är inte dåligt men det är inte superbra heller.
Eller egentligen är det riktigt bra men jag får inte ihop identiteten på spelet riktigt.
Ser man det ifrån pillars-spelen så är det riktigt mysigt bitvis med små hintar till de två tidigare spelen men sen i nästa vända så är det som det är en annan värld.
Röstskådespelet börjar riktigt bra med Kai (Keener) men sen tappar det lite i mitt tycke men det blir aldrig dåligt.
Det känns lite väl mycket ”on rails” stundvis, plocka upp alla quests du hittar, levla upp och dra till nästa område.
Samtidigt är det ju riktigt kul att försöka hitta alla små vrår och hemligheter.
Grafiskt är det bitvis fantastiska vyer och ljussättning för att i nästa ögonblick plåga dina ögon med figurer som ser ut att vara utkarvade ur lera.
Skitsvårt spel att bedöma, det svänger fram och tillbaka men dåligt är det inte, men inte vad det hade kunnat vara.
7/8 av 10 eller 3/4 av 5 😫
Skitsvårt spel, det svänger fram och tillbaka men dåligt är det inte, men inte vad det hade kunnat vara.
Svårt? Jag kommer inte ihåg om man fick välja svårighetsgrad i början så kan ju vara att jag kör på default om det finns nåt sånt. Är väl så där en 35h in jag med och level 21, men tycker jag hugger ner vartenda motstånd utan större problem, väldigt sällan jag dör pga fiender. Kör med svärdet Last Light of Day och sköld, samt bössa som jag tycker är en bra kombo. Har fyra main quests kvar innan jag är klar och jag tycker det är riktigt bra, brist på variation av fiender / karaktärer samt att man inte kan förstöra mer än vissa lådor är lite smolk i bägaren men annars är jag väldigt nöjd i alla fall
Svårt? Jag kommer inte ihåg om man fick välja svårighetsgrad i början så kan ju vara att jag kör på default om det finns nåt sånt. Är väl så där en 35h in jag med och level 21, men tycker jag hugger ner vartenda motstånd utan större problem, väldigt sällan jag dör pga fiender. Kör med svärdet Last Light of Day och sköld, samt bössa som jag tycker är en bra kombo. Har fyra main quests kvar innan jag är klar och jag tycker det är riktigt bra, brist på variation av fiender / karaktärer samt att man inte kan förstöra mer än vissa lådor är lite smolk i bägaren men annars är jag väldigt nöjd i alla fall
Nej, inte ”skitsvårt” som i hög svårighetsgrad utan skitsvårt att göra en bedömning
La till det i inlägget nu
Är väl så där en 35h in jag med och level 21
Galet! Närmar mig numera 35 h timmar jag med och är (snart) level 14! Och då gör jag ändå precis alla quests jag hittar så här långt in i spelet så XP borde jag ju få en del.
Är väl slö helt enkelt
Nej, inte ”skitsvårt” som i hög svårighetsgrad utan skitsvårt att göra en bedömning
La till det i inlägget nu
Ah hehe då är jag med
Galet! Närmar mig numera 35 h timmar jag med och är (snart) level 14! Och då gör jag ändå precis alla quests jag hittar så här långt in i spelet så XP borde jag ju få en del.
Är väl slö helt enkelt
Eller så grindar jag för mycket, dock inte medvetet
Har inte gjort så mycket mer än ta quests inklusive bounties men försöker utforska fog of war världen i mån jag orkar. Kom till sista delen av spelet igår, men bara doppat tårna ännu.