Hideki Kamiya är fortfarande sugen på att återuppliva Scalebound
Jag antar att det fortsätter att komma remakes på gamla spel, och att man gräver upp gamla lik. Återupplivar.
Spelhistorien är full med bortglömda juveler. Det är lätt och bekvämt att man själv slipper vara kreativ och hitta på nåt nytt.
Det är bara att gräva.
"Det här spelet har cool story! Det måste vi göra nyversion på! Kommer bli såå mycket bättre nu med modern teknik!"
"Ja, shit, folk älskar sånt här! Ka-ching!"
"Nu gör vi det, bitches!"
Devil May Cry i en Monster Hunter värld? Förstår varför spelet las ner ser ju inte originellt ut för 5 öre.
Jag är fortfarande irriterad över att man lade ner hela det där projektet; allt som snackades runtomkring spelet utöver det som visades upp i videoformat lät förbaskat roligt.
Så säger samma sak: make it happen, Phil!
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >
Detta projektet måste väckas till liv med Kamiya vid rodret, jag kommer stödköpa endast därav för att Hideo brinner för sitt spel! Det är allt annat än girigt GAAS ont i magen, penga kasino hasardspel som Microsoft vill pusha ut, de lägger ju ner studios om spelet inte säljer tillräckligt även om det är en hit se H-Fi rush. Därav kommer det inte bli verklighet!
Förstår att det kan ses som fantasilöst, det är så många gamla klassiker/pärlor jag själv inte har spelat, men skulle inte heller vilja spela de föråldrade spelen i sin gamla form. Däremot älskar jag när ett riktigt gammal bra spel fräschas upp till en ny modern Hi-tech lyster men med det sagt stöder jag inte Sonys strategi att remake spel som är blott ett halv år gamla. Det förstör lite av charmen!
I hear you, men Scalebound var ju faktiskt ett helt nytt IP som aldrig fick se dagens ljus. Så skulle inte räkna det till remake eller gammalt spel.
"Writer and Fighter"