Monster Hunter Wilds
Monsterslakt av hög klass – när den slutar tjata och låter oss jaga ifred.
Hur upplevde ni att prestandan var i recensions-versionen ni spelade?
Antar att ni har spelat utan en dag 1 patch också.
Tyckte det flöt på bra på min rigg, i alla fall. Enstaka drops när man rider, kanske, men i striderna har det känts bra. Och det är det viktigaste.
Bra recension !
Jag har dock beslutat att hoppa över det här, sitter fortfarande med Monster Hunter Rise oklarat. För stunden är jag inte i "mood" för MH.
Hoppas de lyckas optimera spelet med tiden. Hur tycker ni spelet flöt på konsol ni som testade betan?
Jag har PS5 pro och det flöt på bra faktisk förutom här och där i betan. Så hoppas det dom säger stämmer med bättre optimerat i release.
Taggar som sjutton
Försökte verkligen komma in i Monster Hunter World då jag kände att gameplay-loopen skulle passa mig perfekt i smaken. Men tyvär kändes combaten stel på något sätt, att attackera monstren kändes som att hugga rakt in en spelvägg utan att få någon som helst reaktion/feedback tillbaks. Är det fortfarande så nu några iterationer av spelet senare?
Försökte verkligen komma in i Monster Hunter World då jag kände att gameplay-loopen skulle passa mig perfekt i smaken. Men tyvär kändes combaten stel på något sätt, att attackera monstren kändes som att hugga rakt in en spelvägg utan att få någon som helst reaktion/feedback tillbaks. Är det fortfarande så nu några iterationer av spelet senare?
Om du inte gillade World så är risken stor att du inte gillar detta heller, då spelen i stort är tämligen lika. Man måste ofta slita lite för att få monstren i backen och många vapen är tungsvingade och kräver en rätt specifik sorts precision.
Tror nog helt enkelt inte Monster hunter är för dig. Det är just combaten och det taktiska i att man inte kan zooma runt som gör de här spelen så jäkla roliga att nöta i hundratals timmar
Vet någon hur multiplayer funkar? Är det som i world där man måste vara på exakt samma cutscene för att kunna kör ihop?
Verkar vara likt World so far. Men man har en Party link grej där du kan vara i ett pseudo-party med ett gäng vänner konstant, och när du kollat klart cutscenen så kan dom människorna bjudas in omedelbart.
Är dock lite upp i vädret ifall detta är exakt hur det ska funka, då jag sett två stycken content creators som sagt igår att CAPCOM jobbar på att fixa buggen med hur party play funkar i story, oklart vad detta innebär dock.
Time-stamped video där han påstår att folk som blir kickade för att host kollar cutscene inte skulle vara fallet enligt capcom, så det kan tolkas som en bugg vid tillfället, otydligt ifall han citerar en direkt källa ifrån Capcom eller ifall det bara är han som kommer ihåg någon statement ifrån 2 år sedan som kanske inte längre är korrekt. Hoppas det är första.
Hur kort va kampanjen på ett ungefär?
Runt 12-15 timmar har jag hört från MH-veteraner iaf så precis lagom så man får göra det som faktiskt är kul, grinda och slåss mot svårare monster. Tydligen skall kampanjen vara piss-enkel för "alla ska med"...
Hur kort va kampanjen på ett ungefär?
Runt 12-15 timmar har jag hört från MH-veteraner iaf så precis lagom så man får göra det som faktiskt är kul, grinda och slåss mot svårare monster. Tydligen skall kampanjen vara piss-enkel för "alla ska med"...
Ja typ 15 timmar, lite mer om man grindar och utforskar lite mer under tiden. Är man skicklig och bara rusar igenom storyuppdragen och sparar all grind till endgame så går det nog att ta sig igenom kampanjen tämligen fort.
Vad gäller svårighetsgraden så är det svårt att bedöma. Det känns lättare än World, men jag har också många timmar fler under bältet nu.
Ja typ 15 timmar, lite mer om man grindar och utforskar lite mer under tiden. Är man skicklig och bara rusar igenom storyuppdragen och sparar all grind till endgame så går det nog att ta sig igenom kampanjen tämligen fort.
Vad gäller svårighetsgraden så är det svårt att bedöma. Det känns lättare än World, men jag har också många timmar fler under bältet nu.
Insåg efter jag frågade att det är väldigt svårt att svara på. Som du säger, skills och hur lätt man har för att fastna i sidouppdrag osv
Jag brukar kolla på vilka skills olika set har och är det något jag gillar som passar vad man kör med så grindar jag gärna tills man får hela settet. Vissa matrial kan ju med otur även i detta spel som de tidigare MH ta tid att få antar jag
Insåg efter jag frågade att det är väldigt svårt att svara på. Som du säger, skills och hur lätt man har för att fastna i sidouppdrag osv
Jag brukar kolla på vilka skills olika set har och är det något jag gillar som passar vad man kör med så grindar jag gärna tills man får hela settet. Vissa matrial kan ju med otur även i detta spel som de tidigare MH ta tid att få antar jag
Ja, det går lätt att få ihop lite vapen och rustningar i början, men de bättre rustningarna i endgame kan ta ett tag att få ihop ett uppgraderat set.
Förhoppningsvis får vi också en bra expansion längre fram, i klass med den till World.
fick spelet med nya skärmen spelade cirka 5 timmar blir galen på alla menyer i spelet, helt sjukt hur B det känns.
Du kan välja bort hjälp menyerna i storyn. Annars var allt väldigt lika World. Klarade story delen idag och det var väldigt bra. Och nu kommer det bara att bli bättre och mer komplicerat. Så är början för svår för dig så är spelet inte för dig. För allt blir bara mer av allt senare i spelet. Om jag hade varit du så skulle jag titta på hjälp youtube videos. För spelet är väldigt skönt(tycker jag) när man kommer in i det. Och det är ett pågående projekt som Destiny,Animal Crossing eller Helldivers 2 som ett enklare MMO.
Du kan välja bort hjälp menyerna i storyn. Annars var allt väldigt lika World. Klarade story delen idag och det var väldigt bra. Och nu kommer det bara att bli bättre och mer komplicerat. Så är början för svår för dig så är spelet inte för dig. För allt blir bara mer av allt senare i spelet. Om jag hade varit du så skulle jag titta på hjälp youtube videos. För spelet är väldigt skönt(tycker jag) när man kommer in i det. Och det är ett pågående projekt som Destiny,Animal Crossing eller Helldivers 2 som ett enklare MMO.
Menyerna är ren skit i spelet, det är menyer för allt, nej spelet ärninte för svårt inte skrivit det, läs om gör rätt.
Spela spel är kul ibland.
Menyerna är ren skit i spelet, det är menyer för allt, nej spelet ärninte för svårt inte skrivit det, läs om gör rätt.
Låter smått arg Menyerna är inte det minsta krångliga, det är något "man får ta" helt enkelt om man skall lira MH, du vänjer dig, det är inte rocket science precis
Låter smått arg Menyerna är inte det minsta krångliga, det är något "man får ta" helt enkelt om man skall lira MH, du vänjer dig, det är inte rocket science precis
Klart man vänjer sig, det som är det värsta och bevis på att dem är helt värdelösa inspelet
Jag menar så klart för svårt med många menyer(och att hitta i dom titta youtube) du inte gillar. För det kommer mer av allt skrev jag. Sorry för att det blev tokigt formulerat och svårt att förstå vad jag menade. Jag hittar inte själv allt. Men tycker att det är tjusningen att bitvis få lära sig något nytt och kanske upptäcka nya saker i spelet som är nytt eller har ändrats från World. Själv så sitter jag och myser över världen och att min katt har tentakler och över små ful gulliga fåglar i spelet ha ha!
Jag menar så klart för svårt med många menyer(och att hitta i dom titta youtube) du inte gillar. För det kommer mer av allt skrev jag. Sorry för att det blev tokigt formulerat och svårt att förstå vad jag menade. Jag hittar inte själv allt. Men tycker att det är tjusningen att bitvis få lära sig något nytt och kanske upptäcka nya saker i spelet som är nytt eller har ändrats från World. Själv så sitter jag och myser över världen och att min katt har tentakler och över små ful gulliga fåglar i spelet ha ha!
Fortsatt att det är menyer för menyer problemet ligger i, problemet är dem har för mycket menyer för allt, det är ren skit designat.....