Josef Fares till Ubisoft: Gör ett Splinter Cell med co-op
Han har rätt. Väldigt märkligt att Ubisoft misslyckats med att inse det själva.
Att Ubisoft misslyckas är inte direkt något jag skulle kalla märkligt
"varför tar de inte Sam Fisher och gör ett spel endast för delad skärm?"
Enkelt, skulle det hända så kommer åtminstone inte jag köpa det, eftersom jag spelar endast single player-spel på min skärm. Tror inte jag är enda spelaren som tänker så.
Det bästa vore väl att att låta spelarna välja, sp eller couch co-op. Har ju funnits en del såna spel tidigare så det är inget nytt.
Kan man välja co op är det väl bra, men endast med det, ja då hade det fått vara för min del. Vem fan vill köpa ett dyrt spel man endast kan spela om man lyckas få tag i nån flatmunk som vill spela? När jag spelar vill jag ha lugn och ro och inte vara beroende av nån annan. Dessutom vill jag uppleva en story.
Speldjävulen angrep mitt kranium...
Jag älskar coop, men då 99% av min speltid är ensam när ingen kompis har tid så skulle jag inte köpa ett spel som kräver det. Däremot är det många sp-spel där man har companions eller ai-styrda npcs med sig där det vore fantastiskt att kunna låta en kompis spela den karaktären istället när de har tid och vill vara med. Ge oss valet!
Jag tror inte det. Jag gillar Fares, men coop-only i ett spel som har drivits utav bara en enda omtyckt protagonist känns ointressant framförallt när den senaste uppföljaren var flera år tillbaka, då känns inte ett nytt spel med coop-only så passande, det är nog bättre om det är single-player fokuserat fast med coop som ett andra alternativ.
Gillar co-op men för mig blir det sällan sådan spel blir av. Spalter tar jag gärna som singel player men helst förstås alternativ till att kunna köra både sigel eller co-op. Det är alltid bäst.
De kan väll ta hjälp av ai och snabbt slänga in lite split screen alternativ i spelet.
"varför tar de inte Sam Fisher och gör ett spel endast för delad skärm?"
Enkelt, skulle det hända så kommer åtminstone inte jag köpa det, eftersom jag spelar endast single player-spel på min skärm. Tror inte jag är enda spelaren som tänker så.
Det bästa vore väl att att låta spelarna välja, sp eller couch co-op. Har ju funnits en del såna spel tidigare så det är inget nytt.
Inte svårare än att spelare 2 blir datorstyrd när man kör själv, det borde gå att få till bra AI 2025 kan man tycka....
Håller delvis med Fares att de borde pröva mer Splinter Cell titlar med Co-op men inte enbart delad skärm. Alla har inte möjlighet att spela med en vän på samma skärm och för att gardera sig, så erbjud både och istället, dvs couch Co-op och multiplayer Co-op. (eller single-player)
Sålänge Ubisoft gör det bra och simpelt! Splinter Cell är en etablerad franchise som många uppskattade på sin tid. Jag ser potential fortfarande.
Exempelvis:
Om någon oavsett, host eller andra spelaren får disconnect så gör det möjligt att återansluta
Ge progression till båda, inte enbart host, som förekommer i deras i Avatar titel
Inget krav på internetanslutning för specifikt couch Co-op
Helst inga mikrotransaktioner, hellre DLCs med kosmetiskt innehåll (likt Hunt showdown)
The Cold is my teacher! ❄
Bra co-op spel görs genom att det är ett krav på co-op, då kan man bygga in delar som kräver att man samarbetar.
Annars blir det lite som "Är du vegetarian? Då kan du äta salladen.".
Och fundera på om "It Takes Two" istället hade varit "It Takes Two (Second one is optional)"...
Inte svårare än att spelare 2 blir datorstyrd när man kör själv, det borde gå att få till bra AI 2025 kan man tycka....
Fast jag vill ha hela skärmen för mig själv förstås och inget split-screen. 😊
Fast jag vill ha hela skärmen för mig själv förstås och inget split-screen. 😊
Om jag minns It takes two korrekt så switchar det sömlöst mellan full screen och split screen?