Stellar Blade "förväntas" sälja bättre till pc än PS5
tits and ass säljer tydligen
Utöver tits and ass, så är spelet bra också. Det hjälper en del.
Kan tycka att det är lite konstigt att folk har så mycket åsikter om klädseln m.m. i detta spel. Varför kritiserar man det när t.ex Steam säljer NSFW-spel? Ska man inte börja där i sådant fall? De är ju hundra gånger värre.
"NSFW spel" på Steam är en egen nischad kategori, dvs dom som köper dom spelen köper dom just för att det är den typen av spel. Det är som ingen hemlighet vad det innehåller.
Stellar Blade vänder sig till en betydligt bredare målgrupp.
tits and ass säljer tydligen
Ja så länge människan har funnits har även tits och ass sålts på ett eller annat vis ^^
PC spelare vill inte betala för spel så det är bättre att vänta något år på att släppa det till PC. Dom har så mycket iaf. Och är mer intresserade i att pula med inställningar mm.
Ja vi är smartare vi och röstar med våran plånka vad vi tycker prislappen ska sitta ^^
Nä men för mitt eget fall så inget jag skulle köpt på release eller PC release, Helt ok spel säkert men detta blir när man har tråkigt, inget att spela typ och stark rea.
Förra årets Game of the year och årets överraskning då jag totalt missat att det skulle släppas, så det kom typ från ingen stans. 4K 90fps på PS5 PRO och grymt snyggt. Spelar Star wars outlaws och det känns som ett tidigt PS4 spel med usel grafik i jämförelse
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Ser fram emot alla moddar på grund av... orsaker (͠≖ ͜ʖ͠≖)
Lol.. Nude Raider på 90 talet var nog det senaste jag moddade in i ett spel med något liknande.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
"NSFW spel" på Steam är en egen nischad kategori, dvs dom som köper dom spelen köper dom just för att det är den typen av spel. Det är som ingen hemlighet vad det innehåller.
Stellar Blade vänder sig till en betydligt bredare målgrupp.
Och varför kan inte Stellar Blade och deras andra spel Nikke vara en nisch? De kanske riktar in sig på en målgrupp också?
Kan tycka att det är lite konstigt att folk har så mycket åsikter om klädseln m.m. i detta spel. Varför kritiserar man det när t.ex Steam säljer NSFW-spel? Ska man inte börja där i sådant fall? De är ju hundra gånger värre.
Jag är hundra på att det inte är nsfw spelarna som gnäller på sexiga kläder i aaa spel
Och varför kan inte Stellar Blade och deras andra spel Nikke vara en nisch? De kanske riktar in sig på en målgrupp också?
Som vadå? "Lätt klädd" 3e person action?
Tycker du stellar blade ska ligga i en "NSFW" kategori?
Så, vad de säger är att det finns fler Weebs på PC än på PS5?
Ja det är ju ren skär matematik, om inget annat.
Sony har sålt runt 60-70 miljoner PS5-enheter, men det uppskattas finnas nästan två miljarder PC spelare i världen.
Så den potentiella marknaden är ju enormt mycket större på PC.