Tema tangentbord

Take-Two om GTA VI på pc: "Rockstar brukar börja på vissa plattformar och gå vidare till andra"

Robot
Take-Two om GTA VI på pc: "Rockstar brukar börja på vissa plattformar och gå vidare till andra"

Hur lång blir väntan den här gången?

#Grand-theft-auto, #Gta-6, #Rockstar, #Take-two

Medlem

Suck. Vi snackar en generation konsoler där det verkligen inte längre finns någon ursäkt för detta. PS5 är en PC som kör FreeBSD11. Xbox OS är, som tidigare generationer, i princip Windows.

Men det är väl samma ljushuvuden som fattar detta beslut som de som tvingar dev-teamen att trycka in Denuvo.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Releasehästryttare

Min gissning om släpp på pc 2027 står kvar!

Redaktör
Ponny

I det här avseendet är Rockstar väldigt mossiga. Ja, jo, de vill såklart tjäna pengar – men det gör dom ju redan på GTA Online.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det är lite synd med tanke på att gta började på pc... dom sviker pc spelare.

Medlem

Först sälja ett exemplar till PS5 eller XBox Series X, sen ett exemplar till PS6 eller XBox Series Y (Why XBox indeed....), och slutligen ett exemplar till PC.

Ka-ching!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Med hela tre månader(!)

GTA 1
DOS/Windows oktober 1997
PS1 december 1997

GTA 2
22 oktober 1999 PS1
27 oktober 1999 Windows

GTA 3

22 oktober 2001 Playstation 2
21 maj 2002 Windows
31 oktober 2003 Xbox

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Trist! Jag kan förstå när mindre utvecklare vrider och vänder på knep och tricks för att maximera vinst. Men come on här snackar vi garanterat multimiljader i vinst även om PC-spelare skulle få vara med från början.

Det blir äckligt, det blir lite ICA över det hela. Kommer köpa på PC tillslut ändå men kommer behöva duscha direkt efter jag klickat på "köp".

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Pc spelarna får ju den bästa versionen. Och slipper betala 5 år senare för att få spelet det i högre grafik inställningar på bättre hårdvara.

Medlem

Undrar ifall det är några pengar involverade ifrån Konsollerna, dom gynnas ju något otroligt av detta, är nog inte långsökt att gissa att försäljningen av PS5 månaden GTA6 släpps ökar med minst 100%

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

GTA på PC var grejer det när det kom. Var det 96-97? Har testat ps1 versionen med och den var betydligt sämre 😁

Edit: Såg att nån hade skrivit när det kom ut

Medlem

Antagligen tillräckligt lång väntan för att jag ska bli tvungen att köpa en Playstation.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Det handlar bara om att man ska kunna mjölka ur vart enda öre. Pc kommer i samband med definitive edition till konsolerna för att sälja spelet en gång till plus online och mod community på pc förlänger fönstret av mtx. Gta5 har ju dragit in miljarder efter spelet slutade säljas starkt

Skrivet av jonis:

Suck. Vi snackar en generation konsoler där det verkligen inte längre finns någon ursäkt för detta. PS5 är en PC som kör FreeBSD11. Xbox OS är, som tidigare generationer, i princip Windows.

Men det är väl samma ljushuvuden som fattar detta beslut som de som tvingar dev-teamen att trycka in Denuvo.

Skrivet av SWEBarb:

Det kallas (tyvärr?) business. Den huvudsakliga anledningen är mest sannolikt för att få så många som möjligt att köpa spelet flera gånger.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

De är smarta, mjölkar så mycket de kan. Sälja spelet minst 2ggr till så många som möjligt är ett enkelt sätt att tjäna pengar.
Sen släppa om det ett x antal ggr till så flera köper det 3/4 ggr är ju genialiskt.

Medlem
Skrivet av doversund:

Med hela tre månader(!)

GTA 1
DOS/Windows oktober 1997
PS1 december 1997

GTA 2
22 oktober 1999 PS1
27 oktober 1999 Windows

GTA 3

22 oktober 2001 Playstation 2
21 maj 2002 Windows
31 oktober 2003 Xbox

En månad om jag får be
Eller rättare sagt en halv månad.

" It is the first title of the Grand Theft Auto series and was released in November 1997 for MS-DOS and Windows, in December 1997 for the PlayStation and in October 1999 for the Game Boy Color."

Release
MS-DOS, Windows
EU: 28 November 1997
NA: 24 March 1998
PlayStation
EU: 12 December 1997
NA: 30 June 1998
Game Boy Color
EU: 22 October 1999
NA: November 1999

Enligt Wikipedia i alla fall.

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag tycker det är bra. Framförallt när gta 6 antagligen kommer finnas i 10 år. På det sättet får det kärleken spelet behöver. Kolla bara på gta 5 och red dead 2 på pc, ser betydligt bättre ut än på konsol.

signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

I det här avseendet är Rockstar väldigt mossiga. Ja, jo, de vill såklart tjäna pengar – men det gör dom ju redan på GTA Online.

Giriga vill ha mer, så har det alltid varit 🤷🏼

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Gta i all ära för er som är bessatta utav gta. Gäng, kriminalitet i modern tid med galna människor som dagens usa och biljakt ala delux. Ge mig istället en fortsättning på Red Dead Redemption 1 och 2 med öppna fält, gårdar och barer där min svarta mustang står knuten utanför och väntar. Ge mig en pärm utav wanted dead or alive jobb och medans jag letar, jaga stora legender som björn, aligator mm. För att sen vid solnedgången hitta en camping plats åt mig och min svarta mustang uppe i bergen medans solen täcker fälten och bergs topparna med orange röd färg. Låt mig drömma om min far John Marston och vad han lärt mig som liten cowboy, Låt mig få rida på min mustang med en revolver i var hand på ett öppet fält med solen i horizonten medans en flock utav vilda indianer rider mot mig och buffalos på sidan om mig med samma bestämda blick som min far.

MY NAME IS JACK MARSTON AND THIS IS MY STORY!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Inte spelat femman än.. pga hur seg det var med den versionen. Rätt eller fel.
Å andra sidan så behövde Rockstar kanske lägga en del tid på det då fyran var så dåligt optimerad.
Man kan ju vara ärlig med det i så fall istället för all tystnad.

Skrivet av Siimuliize:

Gta i all ära för er som är bessatta utav gta. Gäng, kriminalitet i modern tid med galna människor som dagens usa och biljakt ala delux. Ge mig istället en fortsättning på Red Dead Redemption 1 och 2 med öppna fält, gårdar och barer där min svarta mustang står knuten utanför och väntar. Ge mig en pärm utav wanted dead or alive jobb och medans jag letar, jaga stora legender som björn, aligator mm. För att sen vid solnedgången hitta en camping plats åt mig och min svarta mustang uppe i bergen medans solen täcker fälten och bergs topparna med orange röd färg. Låt mig drömma om min far John Marston och vad han lärt mig som liten cowboy, Låt mig få rida på min mustang med en revolver i var hand på ett öppet fält med solen i horizonten medans en flock utav vilda indianer rider mot mig och buffalos på sidan om mig med samma bestämda blick som min far.

MY NAME IS JACK MARSTON AND THIS IS MY STORY!

Red Dead är verkligen crème de la crème! Håller med!
Kul att upptäckta världen och göra annat än bara huvuduppdrag.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar