Det blir inga fler Unknown 9-spel
Svårt att slå sig in på generic singleplayer spel om detta var ett sånt.
Marknaden är liten och det måste antingen vara ett känt ip som många bara köper för igenkänningsfaktorn (även fast spelet kan suga), eller så måste det erbjuda nått bra som drar folk. En kombination av "generiskt skräp" och okänt ip, får en väldigt brant uppförsbacke.
Jag förstår mig inte riktigt på hur de tänkte här? Ett konstigt och dåligt namn, en alldeles för stor ambition kring serietidningar, podcast etc.
Dessutom, gameplay? Jag testade spelet på ett event och det var lite väl rörigt och svårt att förstå sig på, är det ett actionspel eller ett strategispel? Det var väldigt svårt och förvirrande i alla fall, som jag minns det. Hade eventuellt kunnat testa det men nu känns det inte aktuellt.
Jag förstår mig inte riktigt på hur de tänkte här? Ett konstigt och dåligt namn, en alldeles för stor ambition kring serietidningar, podcast etc.
Dessutom, gameplay? Jag testade spelet på ett event och det var lite väl rörigt och svårt att förstå sig på, är det ett actionspel eller ett strategispel? Det var väldigt svårt och förvirrande i alla fall, som jag minns det. Hade eventuellt kunnat testa det men nu känns det inte aktuellt.
Har du testat det, eller har du inte testat det? Make up your mind bro!
Jag tycker inte det är konstigt att det finns stora ambitioner, hade det gått bra hade det ju inte varit något problem.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag tycker inte det är konstigt att det finns stora ambitioner, hade det gått bra hade det ju inte varit något problem.
Jo men varför fokusera på massa grejer runtomkring spelet? Det bör snarare vara ett resultat av att spelet blivit framgångsrikt. Börja i rätt ände så att säga.
Jo men varför fokusera på massa grejer runtomkring spelet? Det bör snarare vara ett resultat av att spelet blivit framgångsrikt. Börja i rätt ände så att säga.
Det finns ju vissa poänger i det.
Om du har en massa konst, texter etc så blir det ju lättare med ett enhetligt världsbyggande.
Framför allt om det blivit en del 2 eller 3.
De producerar ju en massa material internt, så jag kan se att man tänker att man kan ju lika gärna göra det "externt" (ie till försäljning) också.
Men visst. Lite att sätta vagnen framför hästen blir det.
Trista nyheter för fanbasen.
Ja, alla tre fansen fansen är nog upprörda nu.
Vad är detta för spel det har jag helt missat?.. Men planerat serietidningar osv innan man ens visste om det skulle bli en succé låter väl ganska naivt?
Inte om serietidningarna var en del av en reklamkampanj för spelet, då är det smart. Men det kräver ju att spelet ska vara bra också.
Det här spelet känns väldigt "Unknown". Hade inte hört talas om det innan, såg det för första gången i morse på facebook med en snygg animerad trailer utan något namn på vad spelet heter. Fick leta runt tills jag hittade Anya Chalotra och att hon var med i ett spel. Trailern var det som fick mig intresserad men gameplay såg ju totalt värdelöst ut och typ tidig ps4 eller ps3 grafik.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Aaaah… njuter varje dag numera. Dragon age regissören ”byter jobb” (fick förmodligen välja mellan det eller kicken), Sony avrättar live-service smörja, suicide squad läggs ned och spel som detta (spel som ingen bett om) blir spiken i kistan för serien. Jättetråkigt för alla som utvecklarna så klart, men ledningen kanske vaknar till liv nån jävla gång och faktiskt gör spel som vill ha istället för spel som ska mjölka spelaren på pengar eller banka ner nån politisk meddelande i halsen på oss.
Aaaah… njuter varje dag numera. Dragon age regissören ”byter jobb” (fick förmodligen välja mellan det eller kicken), Sony avrättar live-service smörja, suicide squad läggs ned och spel som detta (spel som ingen bett om) blir spiken i kistan för serien. Jättetråkigt för alla som utvecklarna så klart, men ledningen kanske vaknar till liv nån jävla gång och faktiskt gör spel som vill ha istället för spel som ska mjölka spelaren på pengar eller banka ner nån politisk meddelande i halsen på oss.
Ja, vinden har vänt nu. Med den långa raden av floppar sista två åren har ledningen för spelstudios tvingats att reagera, och ta till radikala åtgärder som att kapa projekt, sparka regissörer och rent av stänga studios.
Och det här är främst tack vare Youtube, och den grupp av content creators som hjälpt att väcka upp och aktivera gamers som stört sig på ensidig politisk indoktrinering i ett decennium nu, men som till slut gjort sina röster hörda.
Att Unknown 9 skulle floppa såg man ju en mil ifrån, och jag skrattade för mig själv att de på allvar trodde de hade ett framgångsrikt multimediauniversum under utveckling.
Men det är för att de sista 10 åren så många kassa personer har rekryterats till dessa studios baserat på andra egenskaper än skicklighet att skapa spel, och som befordrats till maktpositioner sista åren vilket gjort att det är inte bara vissa element av identitetspolitik i spelen, hela det övergripande projektet har tappat kontakt med verkligheten.
Synd att den psykologiska och sociala dynamiken av ideologisk infiltration gör att det alltid måste gå så långt, att det jämt måste slå över ända tills det kollapsar, innan det kan vända.
Memento Mori
Utseende är en personlig smak finns värre saker att uppröra sig över
Exakt. Internet har ju fått människor att dra allt upp i näsan😂