Switch 2 är officiellt avtäckt!

Robot
Switch 2 är officiellt avtäckt!

Släpps i år – detaljer kommer tidigt i april.

#nintendo, #switch-2

Medlem

Fett Äntligen! men hade endå hoppats på något "nytt" än bara uppgradering men blir säkert dunder.

Medlem

Är det Mario Kart 9 vi ser? Det är det!

Det här ser ut som en given uppgradering.

Medlem

Ruskigt dålig avtäckning... Herregud. Skapade noll sig hos mig än sålänge. Får se om detta blir första Nintendo konsolen jag inte köper. De sista generationerna har bara stått och dammat.

Men, ska aldrig säga aldrig. Nintendo kan få mig på andra tankar.

Men är som på väg ner i Wii u fällan igen? Likande design, samma namn... Kommer casual barnfamiljer förstå skillnaderna?

Medlem

Älskar CAPS LOCK!!

NuZ
Testpilot

Yes! Ja läckorna stämde rätt bra 👌 Hype som attan!

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av Linusenen:

Ruskigt dålig avtäckning... Herregud. Skapade noll sig hos mig än sålänge. Får se om detta blir första Nintendo konsolen jag inte köper. De sista generationerna har bara stått och dammat.

Men är som på väg ner i Wii u fällan igen? Likande design, samma namn... Kommer casual barnfamiljer förstå skillnaderna?

Skillnaden är att den heter Switch 2. Jag tror ingen har problem att förstå skillnaden mellan Playstation 5 och 6. Nummer är väldigt självförklarande.

Med Wii U trodde folk det var ett tillbehör till Wii (som hade 1000 olika saker som såldes)

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Man vill ju ser specs och spel

Medlem

Min kropp är redo!

Medlem

Dags att boka 😁

Medlem

Det ar inget som vi inte visste från läckor tror jag.
Frågan jag har nu är Nintendo Switch 2 directen den 4 Februari eller 2 April? Förvirrande...

Medlem

JAAA!!

Det ser ut som ryktet stämde, det blir ett nytt Mario Kart i samband med Switch 2!

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Frågan jag har nu är Nintendo Switch 2 directen den 4 Februari eller 2 April? Förvirrande...

videon är från nintendo of america, så gissningsvis 2'a april.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Khonmon:

Enligt hemsidan är det 2a April, NA är tyvärr sådär med sina datum

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Fullt kompatibel med Switchens spel! Så otroligt viktigt. Tack.

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Ja kanske men å andra sidan får vi se mer på en Direct. Känns väl lika antiklimax som PS5 Pro emballaget haha!

Medlem
Skrivet av NuZ:

Enligt hemsidan är det 2a April, NA är tyvärr sådär med sina datum

Dessa jänkare....
Nåja bara att ta det lugnt och hoppas på en release till sommaren 😀

Medlem
Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Full kompatibel med Switchens spel! Så otroligt viktigt. Tack.

Full med ett *

Medlem

Har vi någon info om förhandsbokningar osv?

Medlem

!!DAG-1-KÖP!!

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Nu kanske se gör en fuling, den 2a april visar de mer 😂

Medlem

Allt hänger på spelen, får jag några bra (helst 1st party) spel, så är den given. Ett nytt Mario Kart, ett nytt (eller remake) Zelda, och kanske ett nytt 3d Mario >> take my money

Medlem

Yes! Bakåtkompatibel med fysiska Switch-spel!

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Det är april, inte februari. 😊

Medlem

Så länge det kostar under 10 000kr så blir det nog ett köp.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Artikeln får nog korrigeras för att inte ge hopp till folk. Det är april och inte februari som vi får se mer. Suck, för långt fram!!! Och Gud vet när den kommer släppas…. 🫠

Medlem

Så. Tack alla ni som beta-testat ettan sen 2017. Den här hoppar jag på dag 1.

Medlem

Väldigt mycket fokus på Joy-cons osv, nånting som jag aldrig använder. Det finns bara ett bra sätt att spela Switch på vid tvn och det är Pro Controller.
Bärbart så ser den helt gigantisk ut men tyvär är det ju så det ser ut nuförtiden när folk i allmänhet kräver skitstora skärmar för att spela portabelt.
Men väldigt skönt att få bekräftat att den blir bakåtkompatibel både digitalt och fysiskt. Nu kan jag sälja min switch och fortsätta på Switch 2

Skriv svar