Snabbkollen – När avtäcks Switch 2?
Switch 2 kanske aldrig avtäcks.
Vi vet ju inte vad konsolen kommer heta.
De flesta läckor verkar ju säga att den kommer heta Switch 2, och efter Wii U-floppen så vill nog Nintendo göra allt för att undvika förvirring bland oinsatta kunder genom att göra det så tydligt som möjligt att det är en helt ny konsol. Men man får helt enkelt vänta och se.
Personligen så vill jag att den ska heta Super Switch, men ordet super är väl inte tillräckligt modern för 2025.
De flesta läckor verkar ju säga att den kommer heta Switch 2, och efter Wii U-floppen så vill nog Nintendo göra allt för att undvika förvirring bland oinsatta kunder genom att göra det så tydligt som möjligt att det är en helt ny konsol. Men man får helt enkelt vänta och se.
Personligen så vill jag att den ska heta Super Switch, men ordet super är väl inte tillräckligt modern för 2025.
Jag tror det är klokt att de kallar den Switch 2. De har nog inte bara lärt sig av WiiU men även av microsofts namngivning av Xbox-konsoler. Eftersom Switch är så populär så är det ju inte omöjligt att det kan bli en Switch 3, 4 och 5 i framtiden. Enkel och tydlig namngivning. Vill man sedan krångla till det med olika varianter av samma konsol gör man det bäst med ett suffix som Switch 2 Pro, Slim, DS etc.
Super Switch eller Super Nintendo Switch hade varit fräckt men är inte risken idag att det blir som med Wii U att man tror att det är en variant av Switch och inte en regelrätt ny generation?
Det hade varit en cool homage till den kanske bästa konsol som skapats och Nintendos arv men som du säger kanske ordet ”super” är lite omodern, dock inte om man frågar Nvidia. Aja, den som lever får se
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Alltså, jag är så trött på att vänta på avtäckning av Switch 2 samtidigt som jag inte kan sluta läsa nyheter om det.
Är det bara jag som tror att Mr Miyamoto och Nintendo har ett möte dagligen där de skrattar åt alla rykten, singlar en slant om de ska avtäckka den nu eller senare? Eller sitter de och undrar hur långt de kan dra ut på det?
Allt verkar ju peka på att hårdvaran varit ute hos speltillverkarna länge. Ush, jag tror de bara sitter och håller på det för att Switch fortfarande säljer.
Alltså, jag är så trött på att vänta på avtäckning av Switch 2 samtidigt som jag inte kan sluta läsa nyheter om det.
Är det bara jag som tror att Mr Miyamoto och Nintendo har ett möte dagligen där de skrattar åt alla rykten, singlar en slant om de ska avtäckka den nu eller senare? Eller sitter de och undrar hur långt de kan dra ut på det?
Allt verkar ju peka på att hårdvaran varit ute hos speltillverkarna länge. Ush, jag tror de bara sitter och håller på det för att Switch fortfarande säljer.
Tvärtom, tror de är skapligt nervösa, pressen är stor efter succén som varit.
jag tror de bara sitter och håller på det för att Switch fortfarande säljer.
Jag tror att de redan tänkt släppa Switch2 förra året men pga att något spel inte blev klart så sköt de fram det ett år.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Avtäckande i januari, släpps i mars. Ni läste det här först.
Switch 2 är det mest generiska man kan komma på när det gäller "läckor" eller rykten. Jag tror att döpa den till Switch 2 är ett stort misstag isåfall för grafikmässigt kommer det inte motivera en 2:a. Jämför uppgraderingen mellan PS2 och PS3 eller PS4 och PS5, tror du det kommer vara så stor skillnad?
Tror det kommer vara en så stor flopp i min bok för 120 miljoner konsol användare köper inte en ny konsol för 30 mer fps.
Super Switch eller Super Nintendo Switch hade varit fräckt men är inte risken idag att det blir som med Wii U att man tror att det är en variant av Switch och inte en regelrätt ny generation?
Det hade varit en cool homage till den kanske bästa konsol som skapats och Nintendos arv men som du säger kanske ordet ”super” är lite omodern, dock inte om man frågar Nvidia. Aja, den som lever får se
Ja, det finns ju en risk att Super riskerar att landa lika illa som U gjorde, och därför så känns Switch 2, som läckorna påstår, ganska troligt.
Tvärtom, tror de är skapligt nervösa, pressen är stor efter succén som varit.
Jag tror att de redan tänkt släppa Switch2 förra året men pga att något spel inte blev klart så sköt de fram det ett år.
Mycket som står på spel med Switch 2 och fortsatt ganska god försäljning av nuvarande Switch påverkar nog mest när de släpper konsolen. De har all anledning att oroa sig, det går ofta dåligt typ varannan generation för dem.
Sedan så kan det vara svårt att motivera mainstream att byta och hårdvara har ju stigit i pris enormt sedan Switch lanserades. Kan de sälja en dyrare konsol i lika stor skala? Inte omöjligt, då Sony lyckas, men det kanske är svårare till barnfamiljer.
Det har skrivits och ryktats så mycket att jag tycker synd om Nintendo på nåt sätt.
Men så går det när man fördröjer sin kommande konsol.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Avtäckande i januari, släpps i mars. Ni läste det här först.
Nja, det var definitivt inte första gången jag läst eller hört det.😊
Presenteras inte Switch 2 imorgon, så lär det bli krig!
Ja då tappar t.ex Nate the Hate en hel del trovärdighet då han i sin podcast med MVG konstaterade att torsdag den 16e januari är dagen. Jag tror det sker, det blir en tweet från Nintendo inatt och imorgon blir det en presentationsvideo likt den för OG Switch 2016.