Vad har du lärt dig idag?
En liten kunskapstråd om att utvecklas lite varje dag. Så vad har du lärt dig idag?
Jag har lärt mig att det finns något som heter ”otillgänglighetspol”. Det är den plats där du är längst från civilisationen i alla riktningar. Sveriges ligger i nationalparken Padjelanta.
När jag gjorde sista research för min medlemsrecension så lärde jag mig att det egentligen inte är någon större skillnad mellan vapnen M16 och CAR-15. Enda skillnaden är längden där (enligt USA mått) M16 räknas som ett gevär och CAR-15 som en karbin, annars är båda två samma vapen.
Att kompisens dator med Windows 11 24H2 hatar Path of Exile 2 då spelet kraschade i snitt var femte minut eller mindre. Vi provade lite allt möjligt först men chansade på att gå tillbaka till 23H2 och sen dess har det inte kraschat en enda gång.
Så vad har jag lärt mig?
Att kompisen ger upp snabbare än jag.
Att Microsoft inte har så bra koll på sina grejer som dem borde.
Att PoE2 är väl värt besväret.
Idag lärde jag mig att du måste säga till om du vill ha burgaren genomstekt.
Ursäkta, var då någonstans?
För det ska vara tvärtom.
Färsrätter skall genomstekas alternativt måste de brynas och sedan "skalas" innan malning. Och det har jag aldrig hört talas om någon som gör för hamburgare.
Ad hoc addendum
Ursäkta, var då någonstans?
För det ska vara tvärtom.
Färsrätter skall genomstekas alternativt måste de brynas och sedan "skalas" innan malning. Och det har jag aldrig hört talas om någon som gör för hamburgare.
Scandic. Så jag får väl skylla mig själv. För snäll för att klaga också så jag lämnade bara den sista biten när jag såg att den inte var genomstekt. Men stripsen var goda så det var ju alltid något.
Ja, du skulle sagt till.
Det FINNS såklart ställen där det serveras hamburgare som inte är genomstekta, men Scandic, är inte ett utav dem.
Som sagt, man lär sig något varje dag. Att bli tuffare är något jag har framför mig.
Nu är det tekniskt sett en ny dag
Jag har lärt mig att det tekniskt sett är en ny dag nu (vaknade precis)
Varför håller folk på att skriva vad de lärde sig i går? Frågan var ju vad man lärde sig idag.
T ex: Idag lärde jag mig att svänga sjukt snabbt åt vänster.
Politiskt eller i trafiken?
Idag lärde jag mig att man inte får någon achievement om man dödar **** i Baldur's Gate 3. Vanligtvis avskyr jag achievements, men efter den fighten tyckte jag mig faktiskt förtjäna en liten klapp på axeln.
Raphael
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Politiskt eller i trafiken?
I Myst.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
I Myst.
Haha. Så bra. Du får ta höger imorgon.
Idag lärde jag mig att nära hälften av all internettrafik förra året (49,6%) stod botar för. Man får sig ju verkligen en tankeställare. Tänk att hälften av användarna på fz kanske är botar. Nu riktar de sig säkerligen till större plattformar som fb, x och reddit men ändå.
Lärde mig också var alla märkliga ai-poster kommer ifrån. Sydostasien tydligen. Många livnär sig på att posta i stora mängder för att skapa trafik på exempelvis fb som i sin tur betalar dem för arbetet. De får väldigt lite men ändå mer än att gå till fabriken.
Det var 2 saker idag, lite dystra tyvärr.
Jag lärde mig igår att Cliff Burton inte var Metallicas första bassist.
Va i helv. Ja, jag lärde mig något nytt idag iallafall! Här har man lyssnat på Metallica sedan man gick i blöjor också...
Här har man lyssnat på Metallica sedan man gick i blöjor också...
https://media3.giphy.com/media/26ufdipQqU2lhNA4g/giphy.gif?ci...
Samma här. Och han var liksom inte bara en sån där tre-dagars medlem som försvinner ur historien, han spelade med Metallica i över ett år. 🤣
Samma här. Och han var liksom inte bara en sån där tre-dagars medlem som försvinner ur historien, han spelade med Metallica i över ett år. 🤣
Läste även precis att han spelade på deras 30års konsert x)
Idag lärde jag mig att förardörren på min bil kan frysa så att jag inte kan stänga dörren igen. Fick sitta och hålla i dörren hela vägen till jobbet. Ska försöka värma upp under dagen och smörja med något förebyggande.
Finns Is-spray att köpa på valfri mack som är en ruskig räddare i nöden, har alltid en flaska i bakluckan! Rekommenderas
Finns Is-spray att köpa på valfri mack som är en ruskig räddare i nöden, har alltid en flaska i bakluckan! Rekommenderas
Sprayad is låter faktiskt som en riktigt ruskig räddare.
Annars kan man ju ställa sig inomhus.