Hetaste spelsläppet i januari -25
Så var vi här: 2025. Årets första spelmånad visar sig vara januari, och även om det inte finns jättemånga släpp på menyn, innehåller den allt några godbitar.
Förra månadens vinnare blev Path of Exile 2 (42 % av rösterna), som släpptes i early access, följt av Indiana Jones and the Great Circle (38 %). Inget annat spel lockade direkt de stora massorna, utan treorna blev Warhammer 40,000 Darktide (släpptes på PS5) och Marvel Rivals (7 % vardera).
Men januari, då. Då ser vi bland annat Assetto Corsa Evo i early access, pc-släppet av Final Fantasy VII Rebirth på pc, Marvel's Spider-Man 2 på pc och Sniper Elite Resistance.
Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform (info om plattformar hittar ni via länken nedan). Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.
Det är ju i februari det smäller (oj, oj!) men i en månad med en del nysläpp och remasters får jag säga... Dynasty Warriors Origins? Förvånades själv över valet. Jag är även svag för Donkey Kong Country Returns.
För egen del så får man vänta till mars innan det "smäller", har enbart Avowed i feb och AI2U: With You 'Til The End (om du kan lägga till detta Jonny tack) nu i januari på önskelistan.
Förra januari va jag helt besatt med DRG, detta år blir det betydligt tråkigare.
För egen del så får man vänta till mars innan det "smäller", har enbart Avowed i feb och AI2U: With You 'Til The End (om du kan lägga till detta Jonny tack) nu i januari på önskelistan.
Förra januari va jag helt besatt med DRG, detta år blir det betydligt tråkigare.
Tillagt!
Blev frustrerad över hur suddigt Rebirth såg ut på vanliga Ps5, så det blir nog att prova.
Som tur var hann jag bara 5-6 timmar innan jag sålde konsollen.
Tur det för hade jag varit nära slutet så hade det nog hamnat i backlogs-katakomberna i 5+år.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Årets mest efterlängtade är helt klart Heroes Olden Era. Sen om det blir bra får vi se
Precis! Senaste spelet som var bra var 5an (ja 5an var bra!) så det är upp till bevis
Jag hade tänkt skaffa Rebirth på PC, men det blev det första spelet jag skaffade till min nya ps5 pro efter jul istället, så det blir inget mer nytt spel för mig nu i januari
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Anledningen till min röst är att jag har hört så mycket om Rebirth och köpt det till PS5. Har köpt nästan alla FF till PS4 och 5 och tänker spela genom hela serien.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Ser inga superintressanta spel i Januari, i februari finns det dock. Köpte founders edition av Civ 7... kändes i plånboken då kronan står lågt i kurs eller så är det euro som står högt...
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Det är definitivt inte det hetaste spelsläppet men sneglar lite på The Roottrees are Dead. Lär ändå bara spela Satisfactory.
The Stone of Madness som kommer den 28 Januari ser jag framemot. The Game Kitchens (Blasphemous) nya spel
Tillagda!
Donkey Kong är det enda som är intressant för min del där, men jag är inte sugen att betala fullpris för det. Jag har dessutom shoppat så mycket under 2024 att jag bara måste försöka spela åtminstone lite av det jag fyllt på hyllorna med. Samt börja beta av de där spelen jag kom halvvägs i under året som gick.
Det är ju i februari det smäller (oj, oj!) men i en månad med en del nysläpp och remasters får jag säga... Dynasty Warriors Origins? Förvånades själv över valet. Jag är även svag för Donkey Kong Country Returns.
Kingdome Come Deliverance 2 ser vi mycket fram emot!