Steams stora vinterrea har dragit igång
Var det inte rea precis?
Vid en snabb titt så är det samma spel på rea till samma pris som flera gånger tidigare i år.
Japp. Känns som att Steam följer resterande marknad och kör likvärdiga reor året om. Trenden har väl pekat hitåt.
Carbonara görs inte med grädde.
Var det inte rea precis?
Vid en snabb titt så är det samma spel på rea till samma pris som flera gånger tidigare i år.
Ja det brukar vara så. Därför köper numera jag bara spel på rean som jag tänkt spela snart. Annars väntar jag till en framtida rea om jag ändå inte ska spela spelet innan nästa rea.
Var det inte rea precis?
Jo, deras höstrea var väldigt sen i år så jag var förvånad när jag såg att vinterrean redan börjat. Tror det är en blandning av att det är olika ”event” eller liknande, samt publisher sales, och sen de årstidsbundna reorna. Så reorna känns mindre speciella.
Jo, deras höstrea var väldigt sen i år så jag var förvånad när jag såg att vinterrean redan börjat. Tror det är en blandning av att det är olika ”event” eller liknande, samt publisher sales, och sen de årstidsbundna reorna. Så reorna känns mindre speciella.
Sämst rea som vanligt. Minns inte ens när jag köpte ett spel senast.
Lite så.
Använder mig mest av "isthereanydeal".
Köpte Jagged Alliance 3 för 9 € på en flash rea.
22,5 € på Steam som vanligt.. Säger allt.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Rekommenderar Grim Dawn för 2,49eur om man gillar ARPG.
Köpte själv Grim Dawn Definitive Edition för 23eur efter ha lirat basspelet 60+ timmar. Ser fram emot nästa expansion som släpps 2025. Gillar det mycket mer än Diablo 4.
Köpte även survival spelet The Long Dark för 11,99eur.
Höstrean är alltid under black friday, också så got som alla samma priser som vinter rean, oavsätt så är det två mer eller mindre samma reor med 3-4 veckors uppehåll varje år.
Tycker Epics reor är bättre nu för tiden.
Ibland bättre priser, men också mycket tack vare deras Epic Reward-system där man får en slant som man kan använda till nästa köp.
"Epic Rewards is a program where you earn rewards for each of your eligible purchases. Your Rewards Balance can then be selected in the checkout to be applied as a discount off your next eligible purchases. Rewards are funded by Epic and do not impact our industry-leading revenue share model of 88%/12%."
The more I practice, the luckier I get.
Höstrean är alltid under black friday, också så got som alla samma priser som vinter rean, oavsätt så är det två mer eller mindre samma reor med 3-4 veckors uppehåll varje år.
Förr i tiden var det färre gigantiska reor, och höstrean var runt halloween och hade lite mer fokus på skräck och inte bara rea i största allmänhet. Tyckte bättre om det systemet som var mer utspritt än det nya.
Som många andra nämnt har Steams reor bara blivit sämre och sämre i och med borttagandet av deras "Flash Sales" osv. Förut ansågs allt under -75% som dåligt nu är det 25-35% som standard och folk jublar över 50%.
Baserar man sina köp på hur stor rea det är så kanske spelköp ska vara lägre ner på prioriteringslistan av vad man ska spendera sina pengar på, verkar vara en bristvara om man tjatar om "dåliga reor".
Det bästa spelköpet du gör är spelet du köper och faktiskt spelar, inte bara handla för att det är en "bra deal".
Utvecklare av bra spel förtjänar att tjäna lite pengar också, Steam säljer väldigt mycket spel som inte bara ges ut av giganterna och dom är också med på reorna fast deras spel redan är billiga.