Elden Ring: Nightreign kan spelas av 1 eller 3 – men inte av 2

Robot
Elden Ring: Nightreign kan spelas av 1 eller 3 – men inte av 2
Medlem

då fanns de ingen anledning att köpa det helt enkelt

Medlem

Det låter hyfsat korkat.

Releasehästryttare

Lär ju ta max 2 veckor innan nån på twitch klarar spelet med 3 controller själv.
Efter 4 veckor har nån klarat det med 3 trumset!

Medlem

Det är en tråkig nyhet

Medlem

Väldigt konstigt beslut? Aja viktigaste för mig är att jag kan lira solo, vill klara allt själv 😁

Medlem

Då skippar jag nog faktiskt det.. Jag och brorsan var taggade, men ser inte riktigt vitsen om vi måste hitta en tredje random

Medlem

Märkligt beslut. Kan inte riktigt förstå varför? Fattar att det är en fråga om balans, men det är väl inte svårare än att skala hit och dit tills det sitter? Om det går att göra för 1 och 3 så måste det väl gå för 2?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelade igenom hela Elden Ring kampanjen med 3 st totalt i coop, riktigt kul upplevelse, ser fram emot mer.

Medlem

Låter skumt, kanske är något i designbeslutet vi inte vet om. Men som solospelare berör det mig inte, som tur är.

Men spelar folk på PC lär det nog komma en mod som fixar det.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Spelutvecklares beslut äro outgrundliga.

Ibland undrar man om de faktiskt vill sälja sina spel eller ens vill att de ska vara bra.

Medlem

Haha vafan... riktigt dåligt beslut av dem där! Jag har typ EN kompis som är intresserad av ER... så det är solo eller inget alls då

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Man kan säkert teama upp med en kompis och dra med sig en rando.

Det lät som att jag kunde få med tjejen på det här men spelet blev just i princip ointressant tyvärr.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

"The reason that we went with a three-player focus was that we wanted to retain that sense of accomplishment you get from battling a boss together or from conquering a map together and that sense of enjoyment, but we wanted to recreate that in a fresh way. And we felt like focusing on a three-player co-op experience would provide a brand new sense of accomplishment with it."

Så det är alltså ett val man gjort då man tyckte det passade spelets design och filosofi.

Det är väl inte så konstigt om man jämför med Josef Fares senaste spel, som är låsta till duo/co-op. Har man en grundidé och filosofi i sina spel så har jag inga problem med det.

Här har man iallafall ett val att köra solo, sen som nämnts kanske man kan köra duo och en random som kommer in. Om inte, så löser nog mods det så småningom.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Extremt dumt och iom att jag redan va rätt tveksam till ett köp, är detta spiken.
Har en annan polare som oxå kör dessa spel, och det va det enda som gjorde mig sugen. Hatar att köra med randoms så det kommer inte bli av

Medlem

In the trash it goes

Medlem

Trist har spelat Elden Ring med brorsan så får se om vi bjuder in någon polare som vill lira då annars blir det nog pass på den.

1
Skriv svar