Donkey Kong Country Returns HD får ett "modernt läge" som är enklare
Bra med valbar svårighetsgrad men säkert någon som kommer störa sig på det.
Vore ju trevligt med ett nytt DK ist.
HD-upplevelsen kan man skaffa sig via dolphin
Blir ju nytt för barnen som växer upp med switch istället för Wii i alla fall.
Själv har jag svårt för spelen från wii åren alltid något som är som gjort för att nyttja viftpinnen. Men detta verkar i alla fall låta en trycka på knappar om man vill.
Bra med valbar svårighetsgrad men säkert någon som kommer störa sig på det. Blir ju nytt för barnen som växer upp med switch istället för Wii i alla fall.
Själv har jag svårt för spelen från wii åren alltid något som är som gjort för att nyttja viftpinnen. Men detta verkar i alla fall låta en trycka på knappar om man vill.
Håller med, samtidigt funderar jag på vad som händer när mer och mer spel ska hålla yngre spelare i handen. Jag märker på mina syskonbarn exempelvis hur otåliga de är när de misslyckas i spel och funderar på om det är för att spel idag många gånger är designade för att "du ska vinna oavsett vad". Jag tror "traditionell" svårighetsgrad är bättre för att också lära de yngre spelare om tålamod och problemlösning. För att inte tala om hur framgångarna känns så mycket bättre och mer välförtjänta.
Bra med valbar svårighetsgrad men säkert någon som kommer störa sig på det. Blir ju nytt för barnen som växer upp med switch istället för Wii i alla fall.
Ja, ducka/rulla genom vift var en miss. Tur man kan binda om i emulatorer som sagt
Håller med, samtidigt funderar jag på vad som händer när mer och mer spel ska hålla yngre spelare i handen. Jag märker på mina syskonbarn exempelvis hur otåliga de är när de misslyckas i spel och funderar på om det är för att spel idag många gånger är designade för att "du ska vinna oavsett vad". Jag tror "traditionell" svårighetsgrad är bättre för att också lära de yngre spelare om tålamod och problemlösning. För att inte tala om hur framgångarna känns så mycket bättre och mer välförtjänta.
Jo fast det gissar jag handlar mer om individ än att de är av årsmodell 2015 istället för 1987. Och de blir nog tålmodiga av moderna spel med tanke på all reklam o skit de behöver stå ut med.
Sen har det ju ofta funnits fusk eller möjlighet att hoppa förbi segment i äldre spel.
Moderna spellägen = enklare?
Vad trist utveckling. Vad hände med att göra spel utmanande men rättvisa?
Har väldigt många minnen från yngre dagar där jag misslyckades om och om igen för att sedan lyckas.
Inte så långt ifrån hur livet är i övrigt om ni frågar mig.
Utan utmaningar har jag svårt att se hur man ska kunna utvecklas på ett vettigt sätt. Men så är jag snart medelåldersgubbe också.
Tycker själv att den moderna svårighetsgraden känns vettigt balanserad. Bara ett extra hjärta var samt några fler item slots. Inte direkt game breaking. Men riktigt dåligt att man inte kan byta svårighetsgrad bäst man vill, borde ju inte bara allt för svårt att tillåta. Har inget emot utmanande spel men orkar inte och har inte tid att nöta samma bana för att lära mig var herr Nintendo bestämde sig för att placera fiender som är menade att vara omöjliga att undvika första gången man spelar.
Har svårt att se det "moderna" med att det blir enklare. Nåväl. Valfrihet är dock bra!
Vore ju trevligt med ett nytt DK ist.
HD-upplevelsen kan man skaffa sig via dolphin
Håller med. Har väntat länge sedan Tropical Freeze (som är dunderbra). Retro Studios har ju gjort det väldigt bra med DKC, men dom är väl upptagna med Metroid Prime 4 (fullt förståeligt).
En Bamseponny av folket
Tycker själv att den moderna svårighetsgraden känns vettigt balanserad. Bara ett extra hjärta var samt några fler item slots. Inte direkt game breaking. Men riktigt dåligt att man inte kan byta svårighetsgrad bäst man vill, borde ju inte bara allt för svårt att tillåta. Har inget emot utmanande spel men orkar inte och har inte tid att nöta samma bana för att lära mig var herr Nintendo bestämde sig för att placera fiender som är menade att vara omöjliga att undvika första gången man spelar.
Du kommer kunna välja svårighetsgrad. De införde samma grej på Switch-versionen av Tropical Freeze.
Har svårt att se det "moderna" med att det blir enklare. Nåväl. Valfrihet är dock bra!
Håller med. Har väntat länge sedan Tropical Freeze (som är dunderbra). Retro Studios har ju gjort det väldigt bra med DKC, men dom är väl upptagna med Metroid Prime 4 (fullt förståeligt).
Det känns ändå som ett ganska stort misslyckande att studion inte fått ur sig ett enda spel på 10 år. Hade de ägs av Microsoft had det nog blivit sålda nu. Visst har turerna kring MP 4 varit lite omständiga men det måste vara annat också som gjort att de blivit såhär. Ser fram emot detta annars. Priset känns ju verkligen orimligt. Men att kunna spela spelet, utan att vifta på kontrollen, och därtill få spela de exklusiva 3DS-banorna, gör iaf att jag nog kommer att slå till.
Spelade detta på 3DS och det är ett väldigt trevligt spel! Blir nog ett köp för att spela i co-op med frun men hoppas verkligen får ett nytt DKC snart
Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty
Det känns ändå som ett ganska stort misslyckande att studion inte fått ur sig ett enda spel på 10 år.
Blir 11 år sen Tropical Freeze släpptes i februari. Galet egentligen, över 1.5 konsolgeneration utan ett enda nytt spel. Hoppas de får till en home run med Prime 4.