Den för detta Blizzard-bossen anklagar Marvel Rivals för att kopiera Overwatch
Black Widow sågs först 1967, så han kan klaga bäst han vill lol
Japp, lol!
Troligtvis därför han tog bort Xet
Alla dessa fördettingar!
Precis, känns som det kommer en nyhet varannan dag nu med EX chefer på olika företag som gör dumma uttalanden.
Det är kul att spela Marvel Rivals, har saknats lite variation på hero shooter temat, men det är sannerligen en något sämre kopia av Overwatch. De måste sparat massor av tid på att de kunnat klona konceptet rakt av. Sen har de gjort en del saker bättre. Destructible environments, team ups och tournaments, bland annat.
Blizzard kan börja göra spel igen som innan WoW tycker jag! Istället för att uttala sig om något bara för att dom tjänar ofantliga mängder pengar. Jag menar det är inte den delen jag gillar med spel. Så det skiter jag tyvärr i. Så länge dom inte förstör för andra som gör spel jag verkligen gillar.....
Som spel har det absolut kopierat en massa från OW men som karaktärer är det snarare tvärtom ;D
Jag har mycket mer kul med Rivals än med OW. Dels för att jag gillar superhjältar men också för att det faktiskt är kul att lira samt lära sig de olika karaktärerna lättare än på OW.
Halo kompis!
Blizzard själva har ju lånat friskt från höger och vänster sedan företaget skapades, så de ska väl inte uttala sig. Overwatch är väl det spelet som kopierat mest, ironiskt nog. Det är ju inte mycket mer än en skamlös TF2-kopia.
Jo, förstår varför han tog bort det han skrivit. Trams.
Men… Overwatch är då fan ingen skamlös kopia av TF2 😂😂
Jag är en serienörd och älskar både Marvel och DC (med mera), och älskar Overwatch. Jag har halvt längtat efter Marvel Rivals. Men ja, fan. Det känns faktiskt, TYVÄRR, just nu som en klen OW-kopia
Det är inget ”tryck” i nåt man gör, och det känns som att karaktärerna liksom flyter fram på nåt sätt. Plus att många karaktärer är så satans vertikala, att man känner sig chanslös som ”markkaraktär”. Det känns lite ”B” liksom.. Men jag tänker ge det fler chanser. Massa patchar behövs såklart, balance fixes osv. Vi får se, håller tummarna!
Lika hög kvalité som vanligt från dagens twitter...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jo, förstår varför han tog bort det han skrivit. Trams.
Men… Overwatch är då fan ingen skamlös kopia av TF2 😂😂
Jag är en serienörd och älskar både Marvel och DC (med mera), och älskar Overwatch. Jag har halvt längtat efter Marvel Rivals. Men ja, fan. Det känns faktiskt, TYVÄRR, just nu som en klen OW-kopia
Det är inget ”tryck” i nåt man gör, och det känns som att karaktärerna liksom flyter fram på nåt sätt. Plus att många karaktärer är så satans vertikala, att man känner sig chanslös som ”markkaraktär”. Det känns lite ”B” liksom.. Men jag tänker ge det fler chanser. Massa patchar behövs såklart, balance fixes osv. Vi får se, håller tummarna!
Det gäller att man har karaktärer som kan kontra dessa ;)^
Men ja, överlag behövs det balanseras bättre. Känns som attt.ex vissa DPS-karaktärer är sjukt OP jämfört med alla andra.
Halo kompis!
... och Black Widow som kom 1964 är en skamlös kopia på originalet, som upptäcktes redan 1775. Av en dansk.
Snart 50, still a gamer ...
https://www.youtube.com/@seventy5plays
Gilla, prenumerera och dela - om du vill
Rumstempererad IQ-nivå på folk som går på halmgubben ”BlAcK wIdOw vAr FöRsT” snarare att jämföra karaktärerna efter hur de fungerar i respektive spel. Är ju uppenbart att NetEase kopierat rakt av.
Med det sagt verkar Rivals ha lånat friskt från flera spel så ser inte riktigt problemet. Flera karktärer och hur de fungerar verkar exempelvis plockade rakt ur Smite också. Knappast mer än Blizzard själva plockat från saker som Warhammer.