Diskutera – 20-talets hittills bästa spel är...

Medlem

Av de jag spelat är detta toppen släppta på 20 talet. Fullt medveten om att Elden Ring, BG3, Disco Elysium m.fl. förmodligen borde vara på listan, men jag har inte hunnit spela dem än, tror dock inget kommer slå Rebirth för mig.

Final Fantasy VII Rebirth
Cyberpunk 2077
Final Fantasy VI Pixel Remaster
Hogwarts Legacy
Warhammer Total War III

Medlem

Zelda: Tears of the Kingdom, God of War: Ragnarök, Ghost of Tsushima är underbara spel. Star Wars Survivor! Jag skiter i vad folk säger om prestanda och annat, jag älskade det spelet
Hades är min indiepärla som jag ofta kommer tillbaka till. Fantastiskt spel. Ska jag ta med Animal Crossing här också? Jag är döless på spelet nu, men så otroligt många timmar det blev på vår lilla ö som vi hade i familjen.

Finns massa intressanta spel som jag inte spelat ännu, jag kanske är klar lagom till 2030 och återkommer då. Finns även massa andra spel jag haft väldigt roligt med som inte kom med här. Tycker att 20-talet levererar!

Medlem

1. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
2. Elden Ring

Medlem

Min lista är nog kanske lite kontroversiell men det är dem spel jag gillat och spenderat mest tid i

1: Starfield
2: Forza Motorsport
3: Sniper Elite 5
4: Doom Eternal
5: Pentiment
6: Forza Horizon 5
7: Hi-Fi Rush
8: Psychonauts 2
9: High on Life

Medlem

Alyx utan större konkurrens för min del.

zsm
Medlem

The Last of Us 2 och Baldur's Gate 3.

Medlem

Baldurs gate 3 helt klart, bästa RPG:t jag spelat på mycket länge.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Kommer inte in i detta av någon anledning. Dialogerna är roliga men det är inte kul att behöva ladda om spelet efter en fem minuter lång dialog för att man plötsligt blir deprimerad. Det hela kokas ner till trial and error. Sen tycker jag röstskådespelarna är rätt dåliga.

Vad missar jag? Det är ju uppenbarligen väldigt hyllat.

tycker personligen de är ett spel som man inte ska hålla på och ladda om. Bättre och bara acceptera konsekvenserna:)

Medlem

Metaphor Re-Fantazio - Briljant spel! Otroliga karaktärer, engagerande strider och en fantastisk berättelse.

Final Fantasy VII Remake - Otroligt rakt igenom, gjorde i min bok precis allt rätt typ. Synd att Rebirth aldrig nådde samma höjder.

Last of Us Part 2 - Det första spelet är väl egentligen bättre, men känslorna blir verkligen spelade på och man bryr sig om karaktärerna.

Dödgrävaren
Skrivet av Sunstalker:

Kommer inte in i detta av någon anledning. Dialogerna är roliga men det är inte kul att behöva ladda om spelet efter en fem minuter lång dialog för att man plötsligt blir deprimerad. Det hela kokas ner till trial and error. Sen tycker jag röstskådespelarna är rätt dåliga.

Acceptera att misslyckas. Om det inte är game over så spela vidare.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Du missar spelet då du spelar med trial and error som ledsagare. Det är "fel" sätt att spela på.

Värdet kommer ifall man tar sig tiden att uppleva spelet efter spelets regler. På samma sätt som att BG3 blir avsevärt mycket bättre ifall man slutar upp med att spara och ladda om ifall det inte gick som man ville.

Har för mig att Larian själva har sagt att man ska våga lita på spelet. Det vill jag påstå gäller för Disco Elysium också.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör

Half-Life Alyx. Ren och skär Valve-kvalitet.

signatur
Medlem

BG3
Cyberpunk
Solasta

Skrämmande att se så många säga Elden ring då det inte alls har samma kvalitet som ens demon souls helt ok men knappast mer än så.
Att se folk nämna TLOU2 och Alan Wake 2 är rent ut sagt sorligt med tanke på hur urbotat dumma de historierna är med riktigt tramsiga dialoger.
En FBI agent som pratar som en tonåring från Kalifornien istället för att låta lite proffisionell.

Gissar att Gothic remake kan smyga sig in högt på listan när det väl släpps

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

BG3
Cyberpunk
Solasta

Skrämmande att se så många säga Elden ring då det inte alls har samma kvalitet som ens demon souls helt ok men knappast mer än så.
Att se folk nämna TLOU2 och Alan Wake 2 är rent ut sagt sorligt med tanke på hur urbotat dumma de historierna är med riktigt tramsiga dialoger.
En FBI agent som pratar som en tonåring från Kalifornien istället för att låta lite proffisionell.

Gissar att Gothic remake kan smyga sig in högt på listan när det väl släpps

Det är väl bra att människor har olika åsiker?

Medlem

Jag har bara spelat några få av de stora spelen men jag har tyvärr provat Balatro vilket ätit upp sjukt mycket tid...

Medlem

Skulle säga för min del att, Pathfinder: Wrath of the Righteous har vartit det bästa hittills.

signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

20 talets bästa spelupplevelse (med bred marginal) - Half Life Alyx
20 talets bästa spel - Baldurs Gate 3

Medlem

Ori and the will of the whisps, alla dagar i veckan.
Goda bubblare är Metroid Dread samt Prime Remastered, Cyberpunk 2077, The last of us part 2 och Ghost of Tsushima.

Medlem

Elden ring helt klart etta för mig. Baldurs Gate 3 är också ett fantastiskt spel.

Medlem

Elden ring är väl ett av topp spelen jag kan komma på så
här på uppstuds.

Men vill slå ett slag för WH 40k: Rogue Trader, bara ett antal timmar in men satan vilket bra spel alltså.

Medlem

Ori will of the wisps är högt upp...

Medlem

Finns bara ett spel som jag kommit tillbaka till, gång på gång på gång...och det är Death Stranding på PC (2022)! Sen köpte jag Red Dead 2 till pc i januari 2020...men den kanske inte gills?! Annars ligger den oxå på toplistan.

Medlem

Zelda helt klart för min del ❤️

Medlem

Baldur´s Gate 3 och dess kvalitet rakt igenom är oslagbart i mina ögon.

Elden Ring är i närheten, men då det inte är lika perfekt (med tekniska problem b.la) når det inte riktigt ända fram. Jag skulle dock säga att Alan Wake 2 också är en contender, mycket på grund av hur Remedy faktiskt lyckats leka med koncepten i vad som är survivalhorror.

Men visst BG3 är nog otvivelaktigt det bästa 20-talsspelet alla kategorier... åtminstone för mig.

signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av Knalle:

Omöjligt att välja ett…

1. Elden Ring
2. The Last of Us 2
3. Alan Wake 2
4. Disco Elysium
5. Hades

Denna lista gillar jag även om jag inte spelat AW2 och Hades var inget för mig.

Medlem

Är tråkig och röstar på Elden Ring. Finns en massa spel som jag kärat ner mig i.
Men efter dryga 1000 timmar i Elden Ring så måste jag ge det min röst. Det håller än.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Medlem

1. Elden Ring
2. Baldur's Gate 3
3. Diablo II: Resurrected

Medlem

Har bara spelat en handfull spel släppta det här decenniet. Egentligen bara ett som håller måttet; Baldur's Gate 3. Fantastiskt spel!

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Det finns två spel som helt enkelt är överlägsna alla andra.

The Last of Us Part 2 och Resident Evil 4

Skriv svar