Diskutera – Vad mumsar och klunkar du när du spelar?

Medlem

Trocadero

signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Vodka och näsblod.

.. kaffe, kaffe blir bra.

Medlem

Vardagar kan de bli juice, läsk eller vatten men äter inget under tiden.

Helger blir det ofta en öl eller läsk och kanske en whiskey. Äter gärna en ölkorv eller två också.
Naturgodis eller lösgodis kan förekomma men undviker det oftast det vid spelande.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Äter inte när jag spelar, dricker vatten. Jag vet, exotiskt.

Nej det var inte exotiskt för fem öre. Men din insida ser troligtvis fan så mycket bättre ut än min pga det.

Medlem

Vatten, fun light, rött vin eller rom.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Vatten, 99% av tiden.
Ibland te, om det är strategispel

signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Kaffe, Pepsi Max eller vatten.
Äter ytterst sällan något vid datorn, men kan bli en påse med chilinötter ibland.

Redaktör
Ponny

Ibland får jag för mig att jag kan snacksa på något, men blir aldrig bra. Nej, sträcker mig till läsk.

Dock kan det hända att jag och sambon co-oppar på det viset att vi spelar singleplayer-spel och kör lite var. Då kan det vara läge för kakor!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag spelar oftast på kvällarna när kidsen har lagt sig.
Då brukar jag faktiskt borsta tänderna först så att man bara kan dyka ner i sängen om sessionen skulle dra ut på tiden 😄
Vilket betyder att det blir nada då.

Spelar man på helgkvällar så kan det bli någon gin & tonic 😎

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ibland får jag för mig att jag kan snacksa på något, men blir aldrig bra. Nej, sträcker mig till läsk.

Dock kan det hända att jag och sambon co-oppar på det viset att vi spelar singleplayer-spel och kör lite var. Då kan det vara läge för kakor!

+1 för kakor!

Medlem

Kör jag flygsimulator kan jag dra i mig middagen framför datorn när jag nått cruise då det enda man gör är att övervaka autopiloten och prata sporadiskt med ATC.

Annars blir det gärna en trevlig öl kvällstid framför Battlefield. Varje gång man dör tar man en klunk. Tröstdricka, helt enkelt.

Medlem

Spelar i princip aldfig längre än 45 minuter utan att ta en paus. Skulle det vara något så mineralvatten eller kaffe.
Skulle det mot förmodan bli något så kanske vindruvor. Iaf något kladdfritt.

Medlem

Oftast blir det inget alls, men om det blir så är det chilinötter i skål plus sked så jag slipper tvätta fingrarna hela tiden, att slicka av dem känns inte helt fräscht. Dryck blir Coca Cola(med socker, utan undantag) eller ibland öl, folkis eller stark. Är det helg kan det smita ner nån ipa, men jag blir full så jäkla snabbt så det brukar bli vanliga starköl som tex Kung. Mat skulle jag inte äta när jag spelar, då glor jag på Netflix eller nåt och skjuter undan tangentbordet.

Medlem

Blir oftast någon energi dricka eller öl. Käkar typ choklad eller någon kaka om jag äter

Medlem

Kaffe, nån näve chips möjligen men undviker det helst.

Medlem

Alltid Pepsi Max och saltlakrits.

Medlem

Nu när man har slutat med alkoholen så blir det i mest bara kaffe och snus, ibland lite vatten

Medlem

För den som inte är lika stabil på handen gällande att äta snacks med pinnar, så tipsar jag om dessa tänger som går att köpa på ikea.

Medlem

Rätt såld på Fanta Zero Raspberry nuförtiden, utöver det brukar det bli en kopp kaffe, några sträck och kanske en holk ibland.

signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Spelar i princip aldfig längre än 45 minuter utan att ta en paus. Skulle det vara något så mineralvatten eller kaffe.
Skulle det mot förmodan bli något så kanske vindruvor. Iaf något kladdfritt.

Varför aldrig mer än 45 minuter?

Regelbundna pauser eller du orkar inte längre eller spelen du spelar är ungefär så långa?

signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Varför aldrig mer än 45 minuter?

Regelbundna pauser eller du orkar inte längre eller spelen du spelar är ungefär så långa?

Oj, sent svar men. Brukar ta regelbudna pauser. Samma när jag jobbar, byter ställning. Har brutit ryggen en gång i tiden så blir lätt stel och får ont nu för tiden.

Skriv svar