Diskutera – Vilken är tidernas bästa remake?

Robot
Diskutera – Vilken är tidernas bästa remake?

Silent Hill 2 är senaste hyllade remaken. Det finns många andra. Vilken är din favorit?

#diskutera, #remake


Medlem

Jag får väl svara REsident evil för det var nog den remake jag har haft absolut roligast med. Bättre skräck än originalet också.

Geeks Gaming
Releasehästryttare

Resident evil 2 remaken va enastående!

Medlem

Resident evil 2 och 3 kändes som två helt nya spel.
Ruskigt bra

Medlem

RE2 remake klarades igenom flera gånger, riktigt bra!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Utöver de som var nämnda i artikeln så tycker jag Dead Space var riktigt mästerligt och The Last of Us Part I var snyggt gjort.

Ett remake spel jag ser sjukt fram emot: Witcher 1

XCOM: Enemy Unknown


signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av B-itta:

Utöver de som var nämnda i artikeln så tycker jag Dead Space var riktigt mästerligt och The Last of Us Part I var snyggt gjort.

Ett remake spel jag ser sjukt fram emot: Witcher 1

Mmm, spelar Dead Space nu och det är så otroligt grymt! Så atmosfäriskt och obehagligt på många plan! Själv röstar jag nog på Metroid Prime Remaster som känns som både som hur jag minns spelet som liten och ett nytt spel i dagens mått mätt! Kanske gränsfall men tycker det passar in här ändå!

Medlem

Tror den enda remake:en som jag verkligen varit stormförtjust i är Tomb Raider Anniversary.

Settlers II: 10th Anniversary är också kul, men jag tycker att den tappade mycket av sin karaktär, som den hade med de ursprungliga animationerna, ljud och musik.

Medlem

Grim Fandango, 100%. Tidernas bästa spel, och tidernas bästa remake!

It's not a lake, it's an ocean

Jag har bara börjat med Silent Hill 2, så för mig är frågan lite för tidigt ställd. Här och nu skulle jag säga Resident Evil 4.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

De jag kommer på snabbt
RE4make
Metroid: Zero mission (om man nu vill kalla det remake)
FFVII Remake & Rebirth (lite tudelad. Hur grymt som helst men samtidigt lite väl mycket filler content för min smak så egentligen högsta topparna men även dalar)

Inte inräknat remaster.

Medlem

OpenRA
Settlers 2 RTTR
SupCom FAF
GZDoom

Alla är gratis och behåller spelets grundmekanik, stil och själ.

Medlem

Mafia: Definitive edition

Medlem

Resident Evil till Gamecube såklart.

Medlem

Resident Evil 2 REmake!!!

Medlem

Super Mario all stars


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

FM-guru
F.d. Sisyr

Av de jag kommer på så får jag ställa mig i kören och säga RE 2 jag med.

Medlem

Tomb Raider Anniversary och System Shock är riktigt bra, men favoriten är nog Wonder Boy: The Dragon's Trap. Gillar också VGA-remaken av första Quest for Glory som släpptes 1992.

Medlem

Resident Evil 4 remaken är top tier

Medlem

Diablo 2 resurrected


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Hmm, är väl mera remasters, men Aoe2 och Cnc kommer ju sjukt högt i alla fall. MS respektive EA gjorde ett jäkligt bra jobb där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Devan:

+1, riktigt bra.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

age of mythology nu senaste, age of empires 2 innan det. och även homeworld förstås, den var jag snabb att köpa.


signatur

//monster

Medlem

Resident evil 2 och Resident evil 4 remake är ju riktigt bra.

Har inte spelat Silent hill 2 remake ännu, hoppas de fortsätter med Sh3.

Dead space remake var bra men vill att dom lagar det på PC annars hade jag gillat det mer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelar just nu The Bard's Tale Trilogy och den har dom satt till 100%!

Diablo II: Resurrected är också riktigt bra.

Sen är ju Age of Empires II: Definitive Edition inte så dum heller.

Vill ju lägga till Manny Calavera och gänget på listan, men det är väl en remaster...

Medlem
...Silent Hill 2 är Helvetet...

Måste säga att Silent Hill 2 remake är förbaskat fin utvecklat av Bloober Team. Jag som tyckte att (Wood Side Apartments) var creepy när jag kom dit till den stora byggnaden i spelet. Har nyligen gått in i grannbyggnaden (Blue Creek Apartments). Fy fan vilket rent helvete alltså. Allt är ännu mörkare och nu även väldigt rostigt (av en anledning). Dog precis när jag stötte på det stora aset (Pyramid head) eller vad han kallas. Han köttade ner mig med sin stora släpandes jättekniv. Fantastisk ljudbild och grafik. FucQ vilket bra och spooky spel. MetroidVania style med olika puzzel fram o tillbaka. Underbar atmosfär om du är en djävulsdyrkare..

Tycker spelet växer o växer i underhållningen. Skönt att slippa den täta dimman som täcker staden Silent Hill när man är i inomhusmiljöer. Älskar den här kartfunktionen att snubben man lirar som bockar av med röd penna vart man har varit och nya viktiga föremål att leta fram på kartan ringas in o markeras. Känns verkligen som en detektiv historia..

5 av 5
_________________________________________________________
Annars är ju CapCom och Resident Evil 2 och RE 4 remake förbaskat bra. Tycker även att Resident Evil 3 remake var riktigt bra även om det var aningen kort ..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av B-itta:

Utöver de som var nämnda i artikeln så tycker jag Dead Space var riktigt mästerligt och The Last of Us Part I var snyggt gjort.

Ett remake spel jag ser sjukt fram emot: Witcher 1

Ser också fram emot Witcher 1 remaken. Hoppas verkligen den blir bra. Pallade tyvärr inte att spela orginalet.

Medlem

Resident evil 1 remake är den bästa, helt klart! Efter den är det resident evil 2 remake. 👌

12
Skriv svar