Första trailern från Minecraft-filmen släppt – får svalt mottagande

Robot
Första trailern från Minecraft-filmen släppt – får svalt mottagande

Filmen får premiär i april nästa år.

#a-minecraft-movie, #minecraft


Releasehästryttare

Gissar att den kommer dra in mer stålar än Mario filmen!

Medlem

Stör mig mycket på att skådespelarna ser ut som, ja, skådespelare. All hype för denna film försvann med trailern. När jag hörde att det kommer en Minecraft-film så föreställde jag mig mer något i stil med vad Element Animation brukar göra, fast snäppet snyggare då.

Medlem

Ja jisses, ännu mer illa än jag befarade... Varför inte bara köra helt animerat istället?

Umi
Medlem

Jack Black i en blå tröja - I... am Steve!

Medlem

Jag är antagligen inte målgruppen dom vill nå men hoppas någon får ut något av filmen! Har trots allt Jack Black! Han kommer garanterat göra nya läten denna gång, right? . . .

Skrivet av Kommentar på tuben:

Apology with a ukulele right now.

Medlem

Eh. För mig var trailern totalt intetsägande. Jag hade inget emot någonting i den, men det var inget som gjorde mig hypad heller.

Men jag har ändå försiktiga förhoppningar för att filmen kan bli måttligt underhållande åtminstone. För genren "riktiga personer som ramlar in i datorspel" har lockat mig oerhört sedan ända sedan Captain N, och är något som har utforskats alldeles för lite i media i stort...

Skribent

Jag tycker synd om er som har barn i "minecraftåldern" och således måste se den här på bio...

Medlem

Jack Black är en sjukt kass skådespelare


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jack Black är en sjukt kass skådespelare

Haha, jag gillar honom men han spelar ju mer på charm och komik än skär talang! Och denna verkar ju råkass men kidsen kommer väl valffärda för att se denna ändå. Vilket är vad topperna räknar med så kvalitet räknas väl inte in i ekvationen riktigt.

Releasehästryttare
Skrivet av ompalompa:

Eh. För mig var trailern totalt intetsägande. Jag hade inget emot någonting i den, men det var inget som gjorde mig hypad heller.

Men jag har ändå försiktiga förhoppningar för att filmen kan bli måttligt underhållande åtminstone. För genren "riktiga personer som ramlar in i datorspel" har lockat mig oerhört sedan ända sedan Captain N, och är något som har utforskats alldeles för lite i media i stort...

Det är en Teaser, nyhetstrådens rubrik ljuger är fel.

Medlem

Live action blandat med animerat. Och vilket malplacerat gäng dessutom. Urk.


signatur

Memento Mori

KoP
Medlem

Ser väl ut som vad man kan förvänta sig utav en Minecraft film. Varken bu eller bä. Kidsen lär gilla filmen. 🙂

Nog för att jag gillar att slappna av med lite MC-spelande ibland men känner inget större behov utav att se denna film.

Medlem

Puhh...nej tack. Känns otroligt B.

Skrivet av Kleptoman:

Jack Black är en sjukt kass skådespelare

Han passar i vissa sorters roller där komedi är i fokus. Men ja...han är ju inte den vassaste kniven i lådan så att säga.

Medlem

Måste man göra film/serie av alla spel nu för tiden?

Medlem

Håller tummarna för att det blir en bättre film än trailern ger en känsla av. Har spelat mycket Minecraft med min son under senare år, och lite återupptäckt spelets härliga skaparglädje, och de sandbox:iga men ändå härliga äventyr spelet ger tillsammans med andra. Blir orolig då det snarare känns som en "Minecraft Legends" film än "Minecraft" med alla piglins... nu vet jag inte hur de spelet sålde, men min gissning är en relativ (trots allt minecraft branded) flopp. Men inte är de så dumma att de gör en film av en spelflopp..?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jack Black är en sjukt kass skådespelare

Särskilt trevlig är han inte heller träffade honom i en statist roll för "Welcome to Sweden" avsnitt, riktig diva säger jag bara

Medlem
Skrivet av Dres81:

Särskilt trevlig är han inte heller träffade honom i en statist roll för "Welcome to Sweden" avsnitt, riktig diva säger jag bara

Konstigt, jag snackade med honom och han sa att samma sak om dig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är det trendigt att dissa alla nya filmer som är på G?
Borde man inte se filmen själv innan man börjar dissa?
Denna hets mot allt som är nytt och annorlunda idag. Ingen tvingar folk att gå på bio eller hyra/streama filmer.
Detta var ju en teaser så ingen riktig trailer heller men personligen ser det ut som det kan bli underhållande med en film som bygger på minecraft, det var ju bara en tidsfråga innan den skulle dyka upp..

Skrivet av Devan:

Det är en Teaser, nyhetstrådens rubrik ljuger är fel.

Spela roll, den är ändå på nästan en och en halv minut så kan lika gärna kallas en trailer för teasers brukar generellt vara kortare.

Oavsett visar den tillräckligt för att decimera det eventuella sug man haft att se den på bio men kanske se den när den går att streama utan ytterligare kostnad.


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Ankh:

Konstigt, jag snackade med honom och han sa att samma sak om dig

Superkul verkligen hör trumvirveln nu🤣

Medlem

Ser bedrövlig ut. Blir säkert en succé.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Stör mig mycket på att skådespelarna ser ut som, ja, skådespelare. All hype för denna film försvann med trailern. När jag hörde att det kommer en Minecraft-film så föreställde jag mig mer något i stil med vad Element Animation brukar göra, fast snäppet snyggare då.

Jag hade samma förhoppningar, gillar deras "Villager News" och dem har väl även gjort några trailers åt Minecraft om jag inte minns fel. Att ha "Live-Action" skådisar förstörde allt även för min del. Men jag tillhör kanske fel åldersgrupp, ungarna verkade trotts detta gilla trailern.

Medlem
Gen
Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag tycker synd om er som har barn i "minecraftåldern" och således måste se den här på bio...

I bästa fall kan föräldern slumra till eller halvsova igenom filmen

Skrivet av KexPai:

Är det trendigt att dissa alla nya filmer som är på G?
Borde man inte se filmen själv innan man börjar dissa?
Denna hets mot allt som är nytt och annorlunda idag. Ingen tvingar folk att gå på bio eller hyra/streama filmer.
Detta var ju en teaser så ingen riktig trailer heller men personligen ser det ut som det kan bli underhållande med en film som bygger på minecraft, det var ju bara en tidsfråga innan den skulle dyka upp..

Fast en teaser eller trailer ska ju ge ett bra hum om hur en film kommer att vara. Annars får man ju titta på alla filmer för att bilda sig en uppfattning. Efter att ha sett denna teaser så har jag kommit fram till att det inte är något jag vill se, precis på samma sätt som när jag såg Borderlands trailern.

Sen är det en annan sak att diskutera vad man hade hoppats på av en film som handlar om ett ämne man själv är intresserad av. Jag kunde tex inte bry mig mindre om det hade kommit ut nån ny Mamma Mia! film. Men eftersom jag spelar spel är filmer baserade på spel något jag intresserar mig av och blir självklart besviken om det visar sig vara skit. Den nya Super Mario (och gamla) var däremot helt okej, Sonic också, bara som exempel.

Slutligen kommer denna filmen dra in massa pengar ändå eftersom det är Minecraft och den uppenbarligen riktar sig till småbarn.

Medlem

Herre gud. Det ser otroligt B och dåligt ut. Detta årets kan slå rekord i sämsta någonsin både sett till spel och film? Inte sämsta sett till helheten utan sett till vissa enskilda verk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Herre gud. Det ser otroligt B och dåligt ut. Detta årets kan slå rekord i sämsta någonsin både sett till spel och film? Inte sämsta sett till helheten utan sett till vissa enskilda verk.

Återstår att se om det blir Uwe Boll-dåligt eller bara riktigt dåligt

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Återstår att se om det blir Uwe Boll-dåligt eller bara riktigt dåligt

Hehe sant. Håller tummarna för Uwe. 😇


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem
WHAAAAT!

Asså vilken jäkla bajsmacka detta kommer bli, hur fan kan de ens göra sånt här skit!!!

1
Skriv svar