Doom och Doom 2 har uppdaterats och fått nytt innehåll

Robot
Doom och Doom 2 har uppdaterats och fått nytt innehåll

Och du får allt utan kostnad om du äger något av spelen.

#doom, #doom-2


Medlem

När jag först började spela så tänkte jag: hur kollar man upp & ner (free aim). Glömde bort att det inte fanns i spelet. Tycker det fungerar bra att köra med handkontroll på tv:n. 120FPS i 4K känns riktigt skönt.

Medlem

Rent grafiskt så föredrar jag GZDoom med Voxel Doom modden, för att få 3D fiender. Men det nya soundtracket i den här versionen är ju episkt - värt att spela bara av den anledningen!

Alltså, snart dags att köra en vända Doom igen, alltså. Ettan är klart bäst, tyckte tvåan blev lite gimmicky och saknade sammanhängande tema. Men nya episoden låter ju spännande, och Sigil har jag inte heller kört... Gjorde inte Romero ett Sigil 2 också, eller har jag drömt det?

Skrivet av Sebastian Lind:

Alltså, snart dags att köra en vända Doom igen, alltså. Ettan är klart bäst, tyckte tvåan blev lite gimmicky och saknade sammanhängande tema. Men nya episoden låter ju spännande, och Sigil har jag inte heller kört... Gjorde inte Romero ett Sigil 2 också, eller har jag drömt det?

Du har inte Drömt om Sigil 2, som ligger och väntar på dig!

Medlem

Släpps även på Game Pass.
Uppdaterade soundtracket är grymt.

Skribent

Alltså deathmatch var fan sjukt kul fortfarande! Kaos med så många spelare, men ack så roligt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså deathmatch var fan sjukt kul fortfarande! Kaos med så många spelare, men ack så roligt!

många som kör? vad tycker ni, värt att köpa wolfenstein alt history collection trots att man äger det på xboxen? bara för att kunna köra om dom med mus och tangentbord samt skaffa lite achievements, och att man älskar dom ?
10,41 euro är inte direkt mycket.
EDIT: Köpt


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skribent
Skrivet av YmerXE:

många som kör? vad tycker ni, värt att köpa wolfenstein alt history collection trots att man äger det på xboxen? bara för att kunna köra om dom med mus och tangentbord samt skaffa lite achievements, och att man älskar dom ?
10,41 euro är inte direkt mycket.
EDIT: Köpt

Var aldrig problem att hitta matcher så jag skulle säga det är många som kör.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Men om man äger Doom 1 & 2 i form av BFG edition så får man tydligen inte denna uppdatering, vilket är helt jävla outrageous.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Var aldrig problem att hitta matcher så jag skulle säga det är många som kör.

sweet. on it :D. Tack Johan


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Gillar att folk klagar på den nya utgåvan och säger att GZDoom redan finns m.m. Samtidigt så låg antalet spelare på runt 100 personer innan och nu hoppade det upp till ca: 2500 på Steam.

Så tydligen var den uppskattad. Folk vill ha det enkelt och vanilla. Hoppas att en nya generation testar på spelet nu. Inget dåligt med GZDoom. Det är bra att en aktiv community finns, men varför klaga?

Medlem

Det irriterar mig en aning när något man haft i sitt Steam-bibliotek i evigheter byts ut mot något annat. Det kunde väl ha lagt till den nya versionen istället för att byta ut en gammal som en del andra spel gjort?

"Dagens I-landsproblem".

Medlem

Men oj oj... Nu kanske det äntligen är dags att köpa en laglig kopia av Doom 1+2 då. Har ju haft det sedan 90 talet på datorn och bara kopierat det vidare från hårddisk till hårddisk men aldrig köpt det.

Skrivet av Maysay:

120FPS i 4K känns riktigt skönt.

Ingen aning vilken upplösning jag kört det i tidigare men det har väl gått i typ 3000 fps. Ingen skärm jag har som klarar av den höga frameraten dock.

Skrivet av Zerox_no1:

Uppdaterade soundtracket är grymt.

Angående nya soundtracket, tycker jag hört just den remixen förr eller är den nytillverkad? Tänker på den i trailern.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kan rekommendera BTSX episode 1 som finns tillgängligt i både den här nya versionen och den tidigare "Unity"-versionen till samtliga plattformar. Roligare än Sigil och de officiella releaserna i min mening men har inte testat Legacy of Rust än.

Medlem
Skrivet av lonian:

Angående nya soundtracket, tycker jag hört just den remixen förr eller är den nytillverkad? Tänker på den i trailern.

Soundtracket heter IDKFA och har funnits att ladda hem och köra tillsammans zdoom etc sen många år tillbaka. Men jag tror det är några nya låtar till DOOM 2 som inte fanns innan.

Medlem

Snabbtestade nu denna version och inser att jag kommer nog spela genom det med handkontroller. Det blir för irriterande utan mouselook om man spelar med tangentbord+mus men med handkontroll är det riktigt skönt faktiskt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det irriterar mig en aning när något man haft i sitt Steam-bibliotek i evigheter byts ut mot något annat. Det kunde väl ha lagt till den nya versionen istället för att byta ut en gammal som en del andra spel gjort?

"Dagens I-landsproblem".

På Xbox har jag iallafall kvar mitt gamla Doom 2, samtidigt som jag fick det nya spelet gratis. Det är alltså två olika spel, med olika achievements och sparfiler.

Medlem

Fan doom3 bfg verkar inte fungera

Skrivet av YmerXE:

många som kör? vad tycker ni, värt att köpa wolfenstein alt history collection trots att man äger det på xboxen? bara för att kunna köra om dom med mus och tangentbord samt skaffa lite achievements, och att man älskar dom ?
10,41 euro är inte direkt mycket.
EDIT: Köpt

Var hittade du den versionen / den samlingen för den summan?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Maysay:

Gillar att folk klagar på den nya utgåvan och säger att GZDoom redan finns m.m. Samtidigt så låg antalet spelare på runt 100 personer innan och nu hoppade det upp till ca: 2500 på Steam.

Så tydligen var den uppskattad. Folk vill ha det enkelt och vanilla. Hoppas att en nya generation testar på spelet nu. Inget dåligt med GZDoom. Det är bra att en aktiv community finns, men varför klaga?

Är väl ingen som klagar? Mer Doom är alltid bra, spelet är en klassiker som alla borde spela.

Hade ändå hoppats på att när de ändå uppdaterar musiken, så kunde de också licensierat voxel modellerna och moderniserat grafiken det lilla också. Just de 3D modellerna gör ju att spelet känns som det alltid gjort, men utan att det ser riktigt så gammalt ut, speciellt för nya spelare.

Då hade den nya utgåvan varit det perfekta sättet att introducera nya generationer till gamla Doom. Det sagt så är den nya versionen en utmärkt version av spelet som den är också.

Skrivet av Margy:

Det irriterar mig en aning när något man haft i sitt Steam-bibliotek i evigheter byts ut mot något annat. Det kunde väl ha lagt till den nya versionen istället för att byta ut en gammal som en del andra spel gjort?

"Dagens I-landsproblem".

Jag har kvar de gamla versionerna i biblioteket fortfarande. Det verkar som de ska ta bort dem från butiken, men det ska inte försvinna från ditt biblioteket. Om jag förstått det rätt. 🤷‍♂️

Medlem

Blev överlycklig och slängde mig på xbox och switchen för att tanka ner gratis. Körde igång deathmatch på doom 2 och det blev mayhem. Riktigt roligt 😁


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Skribent
Skrivet av YmerXE:

sweet. on it :D. Tack Johan

Är ju dessutom cross-play över alla plattformar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nice med gratis. Flyter på som en dröm på switch och lite extra motion controls och mängder med inställningar (som vanligt med Nightdive ❤️) gör att demonerna faller som furor. Grym ny remixad musik med 😁 Klart den bästa officiella versionen av Doom hittills 🤩

Medlem
Skrivet av lonian:

Ingen aning vilken upplösning jag kört det i tidigare men det har väl gått i typ 3000 fps. Ingen skärm jag har som klarar av den höga frameraten dock.

Spelet har väl gått i 35 FPS tidigare?

Skrivet av Fletchett:

Är väl ingen som klagar? Mer Doom är alltid bra, spelet är en klassiker som alla borde spela.

Hade ändå hoppats på att när de ändå uppdaterar musiken, så kunde de också licensierat voxel modellerna och moderniserat grafiken det lilla också. Just de 3D modellerna gör ju att spelet känns som det alltid gjort, men utan att det ser riktigt så gammalt ut, speciellt för nya spelare.

Då hade den nya utgåvan varit det perfekta sättet att introducera nya generationer till gamla Doom. Det sagt så är den nya versionen en utmärkt version av spelet som den är också.

Jag har kvar de gamla versionerna i biblioteket fortfarande. Det verkar som de ska ta bort dem från butiken, men det ska inte försvinna från ditt biblioteket. Om jag förstått det rätt. 🤷‍♂️

När man läser vissa forum så får i alla fall jag känslan av att vissa tycker den är onödig.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Nice med gratis. Flyter på som en dröm på switch och lite extra motion controls och mängder med inställningar (som vanligt med Nightdive ❤️) gör att demonerna faller som furor. Grym ny remixad musik med 😁 Klart den bästa officiella versionen av Doom hittills 🤩

För mig var det nästan ospelbart på Switch med gyrokontrollen då den är inverterad mot den tidigare versionen på Switch ("Unity" Doom 1 och Doom 2). Är man ny är det väl en sak men är man van vid hur det var innan känns det ungefär som att man spelar med invert look fast i sidled.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Spelet har väl gått i 35 FPS tidigare?

När man läser vissa forum så får i alla fall jag känslan av att vissa tycker den är onödig.

Det vet jag inte, om du menar DOS versionen kanske det är så. Jag har någon moddad med musstyrning och hög upplösning som går i hur mycket fps som helst.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jag har kvar de gamla versionerna i biblioteket fortfarande. Det verkar som de ska ta bort dem från butiken, men det ska inte försvinna från ditt biblioteket. Om jag förstått det rätt. 🤷‍♂️

För mig har Doom blivit utbytt mot Doom + Doom 2 så nu har jag Doom + Doom 2 och Doom 2 bland mina spel.

Medlem
Skrivet av Margy:

För mig har Doom blivit utbytt mot Doom + Doom 2 så nu har jag Doom + Doom 2 och Doom 2 bland mina spel.

Hmm, du har rätt! Jag har för många spel som heter Doom i mitt bibliotek och såg fel.

Dock så ser jag att 2019 releasen av Doom går att få tillbaka om man höger-klickar på "Doom + Doom 2", och väljer "Properties" -> "Betas", sen väljer den andra releasen i drop-down listan.

Håller helt med att det är lite slött att de inte gjorde ett nytt inlägg i Steams databas.

Medlem

Provade lite 16 players deathmatch snacka om rörigt 😂

12
Skriv svar