Capcom har inga planer på att sluta med fysiska spel

Robot
Capcom har inga planer på att sluta med fysiska spel

Trots att 90 % av deras försäljning är digital.

#Capcom


Medlem

Bra att dom kommer fortsätta med det, även om mitt senaste fysiska Capcom-köp var för 7-8 år sedan (Okami till PS4).

Releasehästryttare

Trevligt att se de tidiga morgon nyheterna är tillbaks Jonny!

Skribent
Skrivet av Devan:

Trevligt att se de tidiga morgon nyheterna är tillbaks Jonny!

Kul att du tycker det!

Medlem

Vad menar dom egentligen? Är det inte så att de fysiska skivorna fortfarande kräver att man laddar ner och installerar något extra från någon server? Så var det iallafall senast jag köpte fysiskt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

KoP
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad menar dom egentligen? Är det inte så att de fysiska skivorna fortfarande kräver att man laddar ner och installerar något extra från någon server? Så var det iallafall senast jag köpte fysiskt.

Det är väl mera menat som så att dom som gillar att samla spel och ställa något fysiskt i hyllan behöver inte vara oroliga.

Men jo, är ju inte ofta idag som hela spelen kommer på skivan.

Medlem

Senaste fysiska spelet jag köpte var 2016. Kommer nog aldrig köpa ett igen😂

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad menar dom egentligen? Är det inte så att de fysiska skivorna fortfarande kräver att man laddar ner och installerar något extra från någon server? Så var det iallafall senast jag köpte fysiskt.

Skrivet av KoP:

Men jo, är ju inte ofta idag som hela spelen kommer på skivan.

Är så ofta på xbox men inte på de andra plattformarna (ps och switch). T.ex. 7 procent av switch bibliotek kräver en nedladdning, 13 procent av ps5. De flesta spel går att spela helt offline direkt från skiva/cartridge. Se statistik här https://www.doesitplay.org/

Senaste fysiska capcom-spelet jag köpte var nog Monster hunter rise, förvisso begagnat men är ju det som är en av fördelarna med fysiskt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad menar dom egentligen? Är det inte så att de fysiska skivorna fortfarande kräver att man laddar ner och installerar något extra från någon server? Så var det iallafall senast jag köpte fysiskt.

Till PS5 är det väldigt många skivor som innehåller hela spelet. Till Xbox är det mycket färre.

Köper alltid fysiskt om det finns.

1
Skriv svar