Death of the Fallen ser ut att komma 2026

Robot
Death of the Fallen ser ut att komma 2026

Kunde ha hetat Lords of the Fallen, Lords of the Fallen 2 eller Lords of the Fallen 3. Pjuh!

#death-of-the-fallen, #lords-of-the-fallen

Medlem

Har nämnt det förut men tyckte Lords of the Fallen var högst mediokert, tyvärr. Får hoppas dom lyckas bättre till nästa spel.

"Fromsoftware får se upp i framtiden" från recensionen håller jag verkligen inte med om i detta fall. ;P

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av Fezk:

Har nämnt det förut men tyckte Lords of the Fallen var högst mediokert, tyvärr. Får hoppas dom lyckas bättre till nästa spel.

"Fromsoftware får se upp i framtiden" från recensionen håller jag verkligen inte med om i detta fall. ;P

Ja få soulslike når väl upp till Fromsoftwares spel men kul att det görs ändå. Men du får hålla med om att Lords of the Fallen var bättre än Lords of the Fallen?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Jag har fram tills nu trott att nyaste Lords of the fallen var en remake på originalet. Men tydligen inte alltså.

En inte alltför vild gissning är att många som faktiskt körde originalet när det begav sig (likt jag själv) knappast kollade två gånger åt det nya just med tanke på hur mediokert det första var. Hade nog varit smartare att börja på helt ny kula än att försöka ”göra om och göra rätt” med samma namn på ett annat spel. Men visst - onekligen verkar det sålt en del ändå.

I övrigt börjar det numera finnas så många soulslikes att lusten att spela igenom dem alla saknas för egen del, även om det helt klart är min favoritgenre. Spelen behöver sticka ut på något sätt.

Medlem

Allt vad formspråk och design heter var astufft i LOTF, och var så där överdådigt mörk-fanatasy-jätteballt som jag tycker att det ska vara. Däremot hade jag aldrig särskilt roligt under de dryga 20 timmar jag spelade innan min sparfil blev korrumperad bortom all räddning. Att utforska var ganska trist, plus att combat varken kändes snappy och responsivt eller tillfredsställande köttigt för att vara underhållande i längden. Mellan spel som Lies of P och Mortal Shell, som får stå i varsin ända av spektrat lite grann, så bleknade det väldigt fort.

Medlem

Rätt trevliga nyheter.
Lotf har definitivt vissa problem. Speciellt när det lanserades. Men jag tycker faktiskt det är ett av dom bättre Soulslikes jag kört.
Världen är helt otrolig. Designen. Det man får veta, och det man inte har nån aning om gör mig sjukt nyfiken.
Det jag har mest problem med är väl egentligen hur man rör sig runt i världen. Det är väldigt lätt att gå vilse (speciellt med tanke på att man är i två världar som kan gå åt lite olika håll) och det kan va svårt (iaf för mig) att hålla reda på vart fasen jag ska nånstans. Det gör utforskande lite frustrerande, till skillnad från ett FromSoft spel.

Bossarna har fantastisk design. Helt ok mechanics. Synd att flertalet av dom går till att bli vanliga mobs sen.

Har tom kört igenom det två ggr och jag hade roligare den andra vändan iom att jag då hade mer koll på världen.
Försökte även en till omgång av LoP men det gick fan inte. Gillar många små saker dom lägger till i souls-spel, och jag tror dom kan lyckas bra om dom gör ett nytt försök.

Medlem

Älskar souls-likes, köpte senaste LOTF men spelade inte mer än 5 timmar, det är något som inte träffar rätt i spelet. Hoppas dom kan lära sig ifrån deras misstag då min upplevelse verkar vara normen, Om vi tillslut har ytterligare en studio i FROMSOFT kvalité så vinner vi allihoppa.

Gen
Medlem

EGS tidsexklusivt igen? Skip på det.

Medlem

Var Lords of the fallen en "from-dräpare" ? NEJ inget kan slå FROM...MEN
Jag tycker senaste Lords of the fallen var ett riktigt bra spel som många underskattat.
En solklar 4a av 5 från mig.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Ja få soulslike når väl upp till Fromsoftwares spel men kul att det görs ändå. Men du får hålla med om att Lords of the Fallen var bättre än Lords of the Fallen?

Körde aldrig originalet, men av det jag läst/sett verkar det helt klart bättre.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag avgudar designen på karaktärer och fiender i lords of the fallen, men level design är tråkig och striderna känns slö och ”fjuttig”, ingen tyngd i slagen liksom. Man är väl så bortskämd av fromsoftwares hyperreaktiva combat och strålande level design😅

1
Skriv svar