Phil Spencer pekar på brist på tillväxt som orsaken till branschproblemen
I sin jakt på evig tillväxt och att göra alla spel för alla personer samt skita fullständigt i vad spelarna faktiskt vill ha så kommer vi fortsätta att se de stora företagen knaka och klaga på att spelarna inte levererar när det är uppenbart att det är tvärtom.
Vi kan bara hoppas på en rejäl krasch och ett uppvaknande inom industrin.
Det håller inte i längden att hata sina kunder.
Hade.
Men vad bra betyder är ju fortfarande väldigt subjektivt. Eller kanske godtyckligt ibland snarare, som det passar kostymen.
Om din definition av bra spel är "som GTA" Och du behöver minst fem sådana så borde ju rimligen kvoten vara välfylld nu.
Det är ingen direkt brist på exklusiva tredjepersonskjutarspel där man springer runt och utför uppdrag och kan sno fordon liksom. Det är ju rentav det som brukar tas upp som PS främsta brist.
Men kanske ett fjärde samurajspel är lösningen. ;D
Exempelvis HZD. Fast man snor helt enkelt dinosaurier istället för bilar.
Sen är det bara motorcyklar, hästar eller kycklingar i de flesta övriga uppenbara mer av samma istället.
Hoppas även på fordon i Stellar Blade. Men vem vet. Det är mycket till fots, flygande eller svingande på PS av nån anledning.
Hur vet man om det är ett indie, AA eller AAA spel ? Hur ser man skillnaden mellan dom ? Är dagens indie och AA spel snyggare och bättre gjorda än ett AAA spel från PS3/360 eran ? Om det är så då kan de flesta spelen vara på den nivån då jag tycker ps3 spelen är tillräckliga