Company of Heroes 3
Med cigarr i mungipan och en lambrusco i näven (och en i skallen?) och beger sig vår strategikorrespondent Johan Olander mot Medelhavet för att lära Mussolini en läxa.
Ser ut som en mod som släpptes till ettan som kom 2006. Strök detta från min önskelista när det aldrig dök upp någon gameplay som kändes som 2023.
Finns inget som slår Men of War för min del, men kanske får bli ett köp lite senare när man känner för lite mindre rå realism.
Mest troligen inte tillgängligt med tanke på embargo. Tjänsten inte är online, och allmänheten inte äger spelet
Johan får gärna rätta mig!
Hej och nej! Det fanns ingen att spela med, så fokus låg på kampanjen för min del. Fick spelet för två veckor sedan, gjorde några tappra försök. Men snustorrt. Ibland körs det review-events med multiplayer, men inte här. Älskar att spela med kompisar mot AI:n, men har inga kompisar som är lika coola som mig
Får ber om ursäkt. Brukar inte läsa om spel jag skall recensera (folks förväntningar eller farhågor), men det ämnet kunde inte ens jag missa. Tyvärr missade jag det i min recension. Svaret är JA! Fattar inte jag styrt kameran utan WASD hela spelet.
Rätta mig om jag har fel, vilket är troligt, men kommer det inte ett nytt?
I am the black wizards.
Gött. Väntar bara på webhallen ska börja skicka ut.
Och till dom som anser att de ser ut som coh1 behöver skaffa glasögon.
Stämmer bra det.
Jag hoppas de inte går för långt från sina rötter.
Vänta lite... Kunde man inte det i tvåan? Men ja, det kan du
Nä, men precis.
I am the black wizards.
Övergivna understödsvapen gick att bemanna (så som granatkastare, pv-pjäser och tunga kulsprutor) och ibland tappade infanteri sina lättare vapenuppgraderingar (PTRS och MG42 i handburen variant, ex.).
Sen finns möjligheten att slå ut stridsvagnar så att besättningen lämnar, och för amerikanarna kan man själv välja att besättningen ska hoppa ur. Om man är sugen på att leka mer med den funktionaliteten kan modden "All Units" varmt rekommenderas, det lägger till en låååång rad byggnader, enheter och enhetsvariationer, och ger alla sidor möjlighet att självmant överge sina fordon.
Har spelat med modden länge, och det gör verkligen upplevelsen bra mycket roligare, när man faktiskt kan variera sig lite. Tycker Company of Heroes-spelen varit rätt kass på det, utbudet av enheter har varit alldeles för skralt och det kändes inte tillräckligt när jag prövade CoH3-betan heller. Kul att Workshop-stöd är med även den här gången.
Finns moddar och tweaks som löser det i tvåan, så förhoppningsvis så kommer det sådant till trean också. Jag kan personligen hålla med, det är inte alltid helt lätt att få en översikt.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Det kan jag hålla med om.
Och ja, efter att ha kört en del med kameramoddar i tvåan så märks det att motorn inte riktigt gillar att vara så mycket mer utzoomad - begränsningar i renderingsavstånd gör att det inte alltid är särskilt användbart att zooma ut så mycket mer än vad som tillåts i vanilla, prestandan kan störtdyka, vissa visuella effekter och ljudeffekter kan helt försvinna o.s.v. o.s.v.. Och om jag inte är ute och cyklar är det en utveckling av samma motor som används i trean (samma som användes i Dawn of War-serien också för övrigt), så det är inte omöjligt att det finns begränsningar som var svåra att gå runt för att få det att fungera bra. Men det är bara spekulation från min sida.
Tycker för övrigt det var lite frustrerande att prestandan var så mycket bättre i Dawn of War 2 jämfört med både Company of Heroes 1 och 2, trots att jag inte kände någon direkt visuell förbättring i de senare, i en del fall snarare tvärtom. Kändes också som att DoW2 bättre hanterade exempelvis fler enheter på skärmen än CoH-spelen lyckades med.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Att man kan pausa och ge order gör mig plötsligt rejält taggad. CoH 1 (och Dawn of War 2) var superkul när man kunde vara taktisk och ha lagom mycket micro att göra.
Men senare banor i CoH 1 kändes mest brötiga och svårt hålla koll på. Jag klarade singelplaye4 kampanjen, men föredrar när man kunde, mer som i DoW2 kampanjen, känna sig taktisk i att placera ut maskingevär och välplanerade granater.
Hellre än att vara snabb på klicka-fingret, sköta bas/trupp bygget, och dessutom förslka göra samma smarta taktiska val.
Tyvärr kär väl min potatis-PC (960 master race!) rassla ihop och dö av det här spelet
Det är bra att ni uppskattar det men jag är ute efter hur MP är. Det är det jag kommer spela till 99% i CoH 3 så därför är inte er recension till hjälp.