Vad är viktigast för dig när du köper en konsol?
För att också bidra med diskussionen: jag valde ”vad jag haft tidigare” eftersom jag landade ganska bra med spelkompisar online, handkontroller och spelserier.
Xbox (Samtliga konsoler) är mitt huvudformat med Nintendo (SNES, Gameboy, Nintendo64, Gameboy Advance, NDS, Wii, 3DS, Switch) som ständig följeslagare.
Tidigare har det alltid varit exklusiva spel som har avgjort men denna gång var det Gamepass!
Har pc, så med Game Pass va det ett enkelt val att köpa en One X.
Blir en series X när det behövs. Men ser inget behov av ny konsol än.
Hade jag bara kunnat köpa en hade det blivit PS5 just för att jag även har en PC för spelande och MS har varit väldigt tydliga med att deras spel släpps både på konsol och PC framöver. Jag fick dock chansen att köpa en Series X då de en vecka låg på hyllan på elgiganten så.... jag gjorde det. Allra främst för att enkelt kunna skifta över till att spela i soffan bara. Då det så smidigt går att fortsätta där man avslutade i många spel är det väldigt smidigt, samt att gamepass är en gåva från gudarna när man har tre barn med helt olika spelsmak, finns massvis för var och en att ladda hem och spela så blir mycket mindre spelköp rent generellt just nu!
Det blev samma beslut här. Även tillgången spelade in, Xbox series S är en otroligt prisvärd maskin som faktiskt går att få tag på under rekommenderat pris.
🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216B| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar| 📀 Sony BDP-S1700
Följer spelen. Den konsol som har spel jag gillar köper jag. Inte svårare än så.
I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.
Haha! Touché!
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Kul att så många har röstat! Nu har jag samlat lite information som jag kan använda inför dagens poddinspelning! Tack alla!
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Jag kollade Prisjakt och det var de priserna som stod där. Jag vet inte vilka scalpers som säljer via Prisjakt, men om Prisjakt är fel alternativ att kolla på när någon vill köpa elektronik (sedan när då, förresten?), så upplys mig.
Och varför skulle jag betala ens så mycket pengar bara för att få spela NHL-spelen? Jag skyller inte på priset. Min poäng är fortfarande att konsoler är mig överflödiga, vad det faktiska priset är är helt irrelevant. Det finns bara ett spel som attraherar. Och det spelet är inte tillräckligt för att dra mig till en konsol, för så jäkla sugen är jag inte. Utöver det spelet så ser jag inte vad en konsol hade tillfört mitt liv. Men. Det är ju roligare att medvetet missförstå, eller hur?
EA play finns på PC, men det går inte att spela NHL via det. Madden finns (för det är ju såå intressant för icke-amerikanska marknader), men NHL anses vara för litet.
Japp! Bra poäng, tack.
Var finns den här världen? Var hittar jag de här priserna? Är det en allmän plats eller har du några exempel?
Playstation 5 finns inte i någon av dessa butiker. Eller CDON eller Webhallen. Då hade den dykt upp på prisjakt.
Alltså kostar den 12000.
Jag valde exklusiva titlar. Nu har jag alla current konsoler och en bra pc så jag märker av allt som är dåligt på varje konsol.
Det som är dåligt.
Nintendo switch. Oskön handhållen, ej ergonomisk. D pad på pro controllern är kass.
Ps5 oskönare handkontroller än ps4. Få bra dpel än så länge
Xbox series x inte tillräckligt många bra exklusiva titlar.
Pc att fiffla på innan allt rullar.
Hade pc haft allt så hade jag valt den naturligtvis. Konsolen som är skönast i dagsläget är dock xbox series x tycker jag.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.