Så flyter Cyberpunk 2077 på Playstation och Xbox
Gött att Stadia verkar fått den bästa versionen (efter PC)
Spelet bör absolut inte spelas på PS4 Pro. Har över tio krascher på bara 6 timmar speltid. Framdrops bara skriker, är nästan alltid under 30. Prestandan är det värsta jag sett i ett spel. Hade det inte just varit detta spel hade jag aldrig i mitt liv ens försökt. Inte nog med det, är helt omöjligt att sikta trots att jag har pillat lite i advanced settings. Och jag anser mig själv vara en hyfsat duktig fps+konsol-spelare.
Bland de sämsta upplevelserna jag haft om jag ska vara ärlig. Den här konsolen har gjort sitt.
Hur går det för resten med last-gen?
Exakt. Tänker inte sitta med ett spel som kommer ligga här minst i 6månader till ett år(kommer inte skaffa PS5 förren nya Horizon och God of War släpps). Då kan jag köpa det senare och få nextgen uppdateringen med kanske nåt DLC eller liknade på PS5 istället.
Att spela ett buggigt, ofärdigt, ooptimerat spel med framerates som går ner till 15fps är inte min ide av nöje. Spelet borde inte ha släppts så här ofärdigt på Bas-konsolerna.
Den som vet vet.
Förvänta dig inga mirakel på Series X heller.
Series X kör ju i princip One X-versionen fast med hyfsat stadiga 60 fps.
Att det finns spel som RDR2 eller AC: Origins (på ett grafiskt plan) på konsol och samtidigt den här smörjan övergår mitt förstånd.
Dock gillar jag spelet i övrigt och storyn verkar intressant, så alla CDPR fanboys gör sig icke besvär.
Jag är bra sugen, ska rota fram vårt kit när jag är på kontoret nästa vecka.
Chromecast ultra och gamepaden som hookar upp direkt via wifi
Ja just det de var något special me handkontrollen. Såg att jag har 100kr rabatt på nästa stadia köp nu när jag loggade in Kanske ska slå till för man får tydligen med just det kitet om man köper cyberpunk, så även om spelet är kass så får jag ju hårdvaran för lite över 500kr. Fram till 17 dec.
Det är inte jag heller, men det spelet jag betalade för och sen spelade hade inte alls samma kvalite som CDPR teasat/visat före släpp.. det blir lite som att göra reklam för färg-tv och sen sälja en svartvit tv...
Jag såg bland annat...
Avsaknad av texturer på npcer, fordon, byggnader, kanter som flimmrar,pop ins,låg upplösning, dålig frame rate,
det var ansträngande för ögonen att spela..
Håller man sig till main storyn håller det bättre kvalite dock..
Nej, DF har nu gått ut i sin senaste video med att man gör bäst i att vänta på nextgen-patch. Gäller samtliga konsoler.
Dock... Om du jättegärna vill spela Cyberpunk 2077 på konsol just nu så gäller följande:
Vill du ha högre/stabilare FPS: Välj PS5
Vill du ha något bättre bildkvalité: Välj Series X
Vill du må illa och lider av självskadebeteende: Välj Xbox One, Xbox One X eller PS4, PS4 Pro
Series S då? Rullar på förvånansvärt bra i 30 fps. Har även andra fördelar som Series X saknar. DF är i någon mening imponerade av Series S, men grafiken ser så klart ut som gröt där med. Minns inte mer i detalj vad som sas, men kolla gärna på videon.
Ungefär nåt sånt. Reserverar mig för eventuella missförstånd/fel.
Länk till videon: https://www.youtube.com/watch?v=l0aZocGxy3I
Kanske har varit på tal innan men kan tipsa om att man nu får en handkontroll och en Chromecast ultra gratis (tom gratis frakt) när man köper Cyberpunk på Stadia inom de närmaste dagarna.
Hehe, ja det är väl lite mer pillande. Fast jag uppgraderar inte allt för ofta ändå. Kör på GTX 1070, medium/high. Kan man leva med att inte köra allt på ultra så behöver man absolut inte byta delar stup i ett
Min polare köpte spelet på ps4 och blev riktigt besviken på hur det flöt och att det var rätt "fult". Han köpte de på pc sen, en ganska gammal gaming laptop. Han kör på low settings och tycker att det ser mycket bättre ut.
Det som är knepigt är ju att det ser ju inte galet snyggt ut, även om jag kikar gameplay från Pc med ultra och rtx så kan jag inte förstå varför det skulle vara såå krävande? Håller någon med mig?