Recension – Wolcen: Lords of Mayhem
Haft en ganska bra upplevelse överlag i spelet. De enda buggarna jag stött på har nog varit varit mest störande grejer, som att man inte lyckats sälja något på första försöket eller problem med att plocka upp saker från marken och så självklart monster som är osynliga och som fastnat i gränslandet mellan kartan och tomrummet.
Jag spelade ganska mycket offline (kan vara värt att nämna), eftersom spelet väldigt tydligt inte fungerar/fungerade att köra online stabilt eller ens alls. Jag vet inte om bugg-förekomsten i spelet är större online, men online-upplevelsen har överlag varit sämre
Rekommenderar offline
spela ensam
Kolla upp hur länge Wolcen har varit i early access så ser du också att spelet borde kommit längre än vad det är idag. Men ja, som sagt det har potential och det sa jag ju faktiskt med men ospelbart just nu för mig. Tyvärr är jag ju lite för hård kritiker ibland kan jag väl erkänna. Men jag lirade PoE i början med och det värsta de spelet upplevde då, vad jag fick erfarenhet av iaf var extrem rubberbanding.
Tycker det är en helt annan typ av ARPG, tycker inte att Grim Dawn och PoE är så lika faktiskt. Det går liksom inte att ersätta det mera storybaserade Grim Dawn som är mera begränsat med PoE och allt som finns där.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Köpte spelet igår, lagt ner 4 timmar haft 3 buggar var av en boss levde sitt egna liv. Spelet är grymt underhållande. Men buggarna måste fixas, än så länge är Spelet 3 av 5 för mig.
Jag har 100 timmar spelade sedan release, absolut har det sina fel, och med gårdagens patch som nerfade sönder melee, ännu mer fel. Men det var 4/5 tills igår, idag är det en 1/5, när dom tänkte att vi tar bort det enda som gjorde spelet roligt ifrån folk.
Vänta lite nu. Så du gav spelet 4/5 för en vecka sen när det var näst intill noll utmaning i endgame med OP builds som bleeding edge men nu när dom nerfat för mer utmaning och för att folk har GNÄLLT på att builds är för OP så får det helt plötsligt 1/5. Haha wtf😂 Folk gnäller fan hela tiden från höger och vänster. Lugna ner er lite! Inget arpg är balanserade efter 2 veckor!
Mina 2000 timmar i GD säger annorlunda. Har inte nog inte testat hälften av möjliga klasskombos och nog bara en bråkdel av möjliga builds. Nu var det länge sedan jag körde PoE men att säga att GD inte går att jämföra med andra ARPG känns fel. I och med expansionen Ashes of Malmouth är GD det spel som gett mig mest Diablo känsla och det blev inte sämre med senaste expansionen.
Du är förmodligen inte i end game gissar jag på. Du säger alltså att du tycker att det är en bra mechanic att ju bättre gear du får, desto svårare blir spelet, desto långsammare, desto tråkigare blir spelet? Det finns en orsak till att PoE vinner över Diablo i end game, det är för att i PoE blir du snabbare, du clearar fortare och du har mer roligt. I Diablo straffas du med bra gear om du vill pusha grifts, det blir långsammare, det blir tråkigare. Samma nu med Wolcen, istället för att vi hade kul, så blir det nu tråkigare, pga att ju längre upp du kommer i expeditions, ju långsammare blir spelet, det är ett ARPG, det ska gå snabbt. Så är det bara.
Jag gillar spelet! Dock är slut bossarna på acterna så förbannat obalanserade jämfört med resten av spelet. Jag och polaren gjorde säkert 20 försök på act1 bossen, igår kom vi till act 2 bossen och dog och dog och dog, tills vi bestämde oss för att gå och lägga oss och göra ett nytt försök i kväll... båda gångerna har vi speccat om för att försöka maximera block/dodge etc. Vette fan hur vi ska lyckas med fas 2 på act 2 bossen. Igår kändes det helt meningslöst.
1# FZ Troll
Det finns brister med spelet, men likväl finns det brister med recensionen. Den faller i fällan att bara säga vad som är fel eller inte fel, utan att ge detaljer eller förslag om hur vissa aspekter skulle kunna förbättras. Det är den enkla vägen ut. Jag kan själv inte förneka en viss jävighet eftersom jag har haft kul med spelet, men ser framförallt brister i kreativiteten vad gäller konversationer, frånvaron av mer lekfulla inslag samt möjligheten till djupdykning i världen. Det sistnämnda kommer fram till viss del i talang-trädets trivia(ibland är det bara att ge efter för allitterationen), men eftersom det är klass-relaterat saknas, till större delen, koppling till storyn. Det där blev lite för jävla långdraget...fan....
Är detta ett spel som ni eventuellt kan tänkas återkomma till och recensera ytterliggare en gång?
Det är nämligen något jag har reflekterat lite över, spel vars releases har varit präglade av problematik, dåligt innehåll och stark negativ kritik men vid senare skede gjort en helomvändning och gjort spelet bättre. Ett prima exempel av detta är No Man's Sky vars release var, minst sagt, katastrofal men som mottog innehålsmatiga uppdateringar och progressivt fick folk att ändra åsikt.