PC Gamer hyllar avlidne Terry Pratchett
Må döden leda han rätt. Vila i frid!
Det är inte varje fredagsmorgon som börjar med en tår i ögat. Tack för alla glädje!
Ni som ännu inte öppnat en bok av Terry Pratchett - grattis, ni har massor av underbara stunder framför er.
I mina ögon så var han världens bästa författare. Hoppas han hade med sin potatis på dödsbädden.
Kände inte till han heller förrän jag läste om det första spelet som var baserat på hans böcker. Det fick mig att bli intresserad av att ta reda på mer om denne författare och det ångrar jag inte för hans Discworld böcker har gett mig många skratt. Det jag ångrar är att jag inte läste böckerna på engelska från början.
R.I.P Terry Pratchett och tack för alla fantastiska böcker du hann skriva innan du försvann från denna värld.
Hade aldrig hört talas om karln.
Tråkigt hursomhelst!
R.I.P. En mästare har gått bort. Tack för många timmar med underhållning och skratt. Till alla er som inte läst något av honom. Börja läsa...och helst på engelska. Jag är avundsjuk på alla de som får läsa böckerna för första gången...
spenderade 6 månader med trasig knä..hans böcker gjorde livet bra möe lättare. du kanske får bli nya mort
synd att Rite of AshkEnte inte fungerade för dig
New life, New hope
Jag kan bara hålla med dig, jag är avundsjuk på alla som läser hans böcker för första gången. Fantastiska böcker med underbara karaktärer.
R.I.P. Sir Terence "Terry" Pratchett, tack för allt!
Text does not represent Mozart's life.
ett minne som slår mig med...trodde på allvar det var en tjej som skrev dessa böcker först^^
New life, New hope
Jag satt ner med honom för en intervju way back when när han just hade släppt ett av sina första spel (känns som att det var till PS1 men det kan ha varit till PC). Samtidigt hade också det som skulle bli min favorit-bok kommit - Interesting Times. Som ett babblande fån ägnade jag mina 20 minuter åt att prata böcker hehe. Han var ett tacksamt objekt, dock, man kunde bara komma med ett par stödord så pratade han glatt på i fem minuter. Hans intelligens och genuina värme gick inte att ta miste på.
Jag kommer sakna honom otroligt mycket. =/
Ok.