PC Gamer hyllar avlidne Terry Pratchett
I mina ögon så var han världens bästa författare. Hoppas han hade med sin potatis på dödsbädden.
Baserat på kommentarerna känner man sig lite som en dålig människa för man aldrig läst en av hans böcker..
Du ÄR en dålig människa om du inte läst nån Discworld bok.
(j/k)
Men dom kan inte rekommenderas starkt nog.
LÄS DOM, DO IT!
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Baserat på kommentarerna känner man sig lite som en dålig människa för man aldrig läst en av hans böcker..
Kände inte till han heller förrän jag läste om det första spelet som var baserat på hans böcker. Det fick mig att bli intresserad av att ta reda på mer om denne författare och det ångrar jag inte för hans Discworld böcker har gett mig många skratt. Det jag ångrar är att jag inte läste böckerna på engelska från början.
R.I.P Terry Pratchett och tack för alla fantastiska böcker du hann skriva innan du försvann från denna värld.
R.I.P. En mästare har gått bort. Tack för många timmar med underhållning och skratt. Till alla er som inte läst något av honom. Börja läsa...och helst på engelska. Jag är avundsjuk på alla de som får läsa böckerna för första gången...
Jag kan bara hålla med dig, jag är avundsjuk på alla som läser hans böcker för första gången. Fantastiska böcker med underbara karaktärer.
R.I.P. Sir Terence "Terry" Pratchett, tack för allt!
Text does not represent Mozart's life.
Jag satt ner med honom för en intervju way back when när han just hade släppt ett av sina första spel (känns som att det var till PS1 men det kan ha varit till PC). Samtidigt hade också det som skulle bli min favorit-bok kommit - Interesting Times. Som ett babblande fån ägnade jag mina 20 minuter åt att prata böcker hehe. Han var ett tacksamt objekt, dock, man kunde bara komma med ett par stödord så pratade han glatt på i fem minuter. Hans intelligens och genuina värme gick inte att ta miste på.
Jag kommer sakna honom otroligt mycket. =/