Blizzard varnar spelare för hotfull trojan
Det är alldeles för milt för dessa kretiner.
Det är precis vad de förtjänar.
EDIT: De har identifierat källan till trojanen nu.
Trodde en authenticators kod ska bara vara giltig i 30 sekunder, eller fungerar Blizzards annorlunda?
Vad är moget då? Ge virusskaparen creds eller? Att förstöra för andra är mer omoget än att skriva att man vill ge personen ett nackskott
Enda sättet jag kan se det fungera är om Trojanen på något sätt blockerar användaren från att logga in, samtidigt som att hackern loggas in inom 30 sekunder, då efter att koden har utgått krävs en helt ny.
Är tydligen det den gör. Eller den dirigerar om din inlog någon annan stans så får du trojanen och knappar in ditt lösen och authenticator alt bara ditt lösen om du inte har authenticator så är du rökt mer eller mindre. Tydligen så är de med den nya innlog appen säkrare så till vida att får du trojanen om du har appen så är du ju redan inloggad så att säga och appen skickar en annan typ av information. Som jag fattat det iaf.
Alla vet väll att det är dom som säljer Anti-Virus program som gör virus så att dom ska kunna tjäna pengar på sina produkter
Säg det till alla som röstade på alliansen så FRA kan spionera på det svenska folket åt amerikanarna. Och som nu vill förbjuda kryptering för bättre övervakning av alla 9,6 miljoner terrorister som bor i sverige.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Nej. Som du skrev själv så är koden uppe i 30 sec. Detta ger en dator tid att ändra lösenord. Realtid betyder att den snor dina uppgifter direkt och sänder till värddatorn. Där kan den senare ev. ha ett program som direkt använder lösenordet och loggar in. Allt detta går kanske på vad.. 5 sec?
Men den måste ändå blockera användaren från att logga in, eftersom koden förbrukas vid inloggning, eller ska förbrukas i alla fall.
Jag är glad att jag inte spelar wow längre
du menar precis som brandkåren åker runt och eldar upp saker, polisen begår alla brott och ambulansförare misshandlar folk
Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.