Största blåsningen någonsin!

Releasehästryttare
Största blåsningen någonsin!

Tydligen så är bowser tillägget Honey 100% scam, den har miljoner användare som luras varje dag!

Helt galet att detta inte kommit fram för ens nu!

Har ni haft Honey installerat?

Medlem

Nej, jag är alltid kritisk och frågande när bolag utger sig för att vilja hjälpa mig utan att kräva pengar.
Ställer mig alltid frågan vad det är jag hjälper dessa bolag med. Inget är gratis, man betalar alltid i någon form. Ett undantag jag gör är väl när bolag vill växa och ger bort produkter för att locka till sig en större kundbas, likt Epic Games med sina give aways.
Har inga som helst problem med att ta dessa spel även om jag överlag föredrar att betala med pengar för produkter.
Tyvärr är det svårare att inte bli blåst även i sådana fall men det är en annan fråga.

Geeks Gaming
Skrivet av Devan:

Tydligen så är bowser tillägget Honey 100% scam, den har miljoner användare som luras varje dag!

https://youtu.be/vc4yL3YTwWk

Helt galet att detta inte kommit fram för ens nu!

Har ni haft Honey installerat?

Så markiplier hade rätt! Tråkigt att se så många kända namn men det är klart det är svårt för dom att veta

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Så markiplier hade rätt! Tråkigt att se så många kända namn men det är klart det är svårt för dom att veta

Man kanske borde ifrågasätta mer innan man ingår avtal med sponsorer.
Lätt att förstå varför man inte gör det men det hade nog varit bättre.

Medlem

Vad är det för något?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad är det för något?

Browsertillägg som verkar vara scam. Här finns sammanfattning i text:
https://www.reddit.com/r/Scams/comments/1hk72v9/honey_extensi...

Geeks Gaming
Skrivet av GustavA:

Vad är det för något?

Ett browsertillägg som automagiskt hittar rabattkoder och tillämpar det till ditt köp (för amerikanska marknaden tror jag)

Medlem

"Största blåsningen någonsin"

Seriöst...

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jävligt missvisande rubrik

Medlem
Skrivet av Soulless:

Seriöst...

Det är lite komisk ironi i clickbaitrubriken. 😅

Men visst, å andra sidan... det är ett ganska stort avslöjande, som nästan är fascinerande att det inte gjorts tidigare. Det borde ju vara tämligen uppenbart att det här är något att gräva vidare i.
Att ett bolag skulle frodas (och kunna sponsra en helsikes massa stora influencers) genom att "ge bort pengar" (som en del av dem uttryckligen kläcker ur sig), det går liksom inte riktigt ihop. Någonstans.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har man något som helst kritiskt tänkande visste man att de samlade och sålde användardata. Gällande ”scam”-anklagelserna är de dock felaktiga, användare får fortfarande rabatterna (även om de inte alltid är de bästa möjliga) medan influencers står utan affiliate-pengarna. Känns som ett problem för inföuencers, kunde inte bry mig mindre om de blir blåsta efter all skit de säljer på sina tittare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har man något som helst kritiskt tänkande visste man att de samlade och sålde användardata. Gällande ”scam”-anklagelserna är de dock felaktiga, användare får fortfarande rabatterna (även om de inte alltid är de bästa möjliga) medan influencers står utan affiliate-pengarna. Känns som ett problem för inföuencers, kunde inte bry mig mindre om de blir blåsta efter all skit de säljer på sina tittare.

Vilseledande (eller rent felaktig) marknadsföring är ju dock inte riktigt okej ändå.
Vore dock inte första gången skräp som pushats av influencers marknadsförs med rena lögner, men i alla fall.

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Seriöst...

Skrivet av NeoWeo:

Jävligt missvisande rubrik

Skrivet av PeTTs0n:

Det är lite komisk ironi i clickbaitrubriken. 😅

Men visst, å andra sidan... det är ett ganska stort avslöjande, som nästan är fascinerande att det inte gjorts tidigare. Det borde ju vara tämligen uppenbart att det här är något att gräva vidare i.
Att ett bolag skulle frodas (och kunna sponsra en helsikes massa stora influencers) genom att "ge bort pengar" (som en del av dem uttryckligen kläcker ur sig), det går liksom inte riktigt ihop. Någonstans.

Vill ni så kan jag ändra rubriken om ni kommer på något mer passande!

Jag har aldrig hört om en större scam som berört fler människor.

Releasehästryttare
Skrivet av kebbe:

Men som de säger i videon, tillägget lovar ju att ALLTID hitta mest rabatt och det är inte sant kom de fram till.

Medlem
Skrivet av Devan:

Vill ni så kan jag ändra rubriken om ni kommer på något mer passande!

Jag har aldrig hört om en större scam som berört fler människor.

Det här är en liten bagatell/fotnot i sammanhanget "blåsningar" - vi kan gå tillbaka till Ponzi eller kika på några av de större exemplen från 2000-talets 10 första år.

$4 miljarder (som är vad hela Honey kostade PayPal) är liksom småpengar i de sammanhangen.

Om man ser till aktuella scams, och/eller mer specifikt i sammanhanget influencers (där dessa både är måltavla och spridare av bedrägeriet) så är det förvisso ett ganska stort exempel men det är inget unikt. NFT/krypto, VPN med vilseledande marknadsföring, etc...

Däremot är det alltid bra att sådant här belyses. Bra gräv gjort av MegaLag.

signatur

Medlem
Skrivet av Devan:

Men som de säger i videon, tillägget lovar ju att ALLTID hitta mest rabatt och det är inte sant kom de fram till.

Lurigt så klart. Kanske är gammaldags men tycker att någon rabatt är bättre än ingen rabatt så hade inte varit missnöjd med det om jag använt programmet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lurigt så klart. Kanske är gammaldags men tycker att någon rabatt är bättre än ingen rabatt så hade inte varit missnöjd med det om jag använt programmet.

Skulle säga att det är en ganska stor skillnad kulturellt mellan USA och Sverige (alt. Europa), i inte minst USA är kupongjakt väldigt vanligt förekommande, och därför blir det väl kanske en större grej där. Rabatt är mer eller mindre norm där, med cashbacks och rabattkoder och fan och hans mormor.

signatur

Medlem

Största blåsningen någonsin är en lögn. Alla vet att den inträffade när Anders Limpar lurades om att ha rest i tiden. https://youtu.be/9-4-4uIPE1w?si=zOaY6_AyZlPUtm8B

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det står att de ska fixa bästa möjliga kupong. Men det visar sig att de har låtit företag att erbjuda kuponger via deras tjänst som är avsevärt mycket sämre (ex 5% istället för 15%) än andra kuponger som florerar vilket inte kan tolkas som annat än bedrägeri?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar