60 miljoner Windows 8 på tio veckor
Jag köpte det när dom sålde ut det för 150-200 första dagen. Använder aldrig Metro då jag inte ser någon anledning! Hade gärna velat veta om man kan hoppa direkt till desktop när man startar upp datorn? Nån som vet? Prestanda mässigt har jag inte märkt någon stor skillnad, förrutom att dom flesta appar tar år att starta upp. Sen gillar jag inte att alla appar är i fullscreen och att jag måste behöva dra det till ena sidan för att kunna göra något samtidigt!
1# FZ Troll
He He vilken våg av skitsnack! ett Windows utan start knapp dyker upp och ALLT blir värdelöst. Är det så att man kanske får KÖPA en ny version i stället för att snåltanka som grämer dom flesta snåljåpar? (Ooo 150 spänn gav jag för min)Sen kan vi passa på att gnälla lite över alla konsol anpassade spel på det här så lyckas vi ännu bättre.. Buhu buhu sitt kvar vid ert Win XP eller så.. Och snortanka era spel och grina över ert fattiga läge.. Och låt dom som verkligen vill testa lite nytt glädjas istället.. Era patetiska töntar!
Haha vad? Det är väl inte någon som sagt att Windows 8 är direkt dåligt, det de har sagt är att de inte ser någon anledning till att byta från Windows 7 till 8. Har man inte Windows 7 så är säkert Windows 8 ett bra val, om man redan äger det däremot så är det inte längre lika självklart. Allt handlar om vad man får mot vad man betalar och redan har betalat.
Givetvis ska det ALLTID handla om att man kör med en piratkopia så fort man är missnöjd, är så himla trött på dessa antaganden.
Har inga som helst stabilitetsproblem i win7. Skillnaden som 8an kan ha i prestanda äts upp av ett UI som inte är desktop anpassat till 100%. Där förlorar man arbetstid helt i onödan.
När jag arbetar så har jag de program jag använder igång nästan hela tiden. Jag växlar med alt + tab eller genom att klicka på listerna. Det är inte så att jag stänger ned programmet och sedan behöver starta det igen, så jag vet inte vad det är för tidsförlust som du pratar om där.
Jag orkar inte skriva mycket om det här men generellt så är det så att det krävs extra klick, och man slipper inte metro helt även fast program som classic shell gör att mycket av metro försvinner.
Läs t.ex. det här:
http://techreport.com/blog/23833/my-six-days-with-windows-8?p...
Just därav är och kommer Windows 8 touch edition vara fail.
Att man måste installera ett tredjepars program för att ens överväga att gå över är fan löjligt utav Micro$oft
Jag köpte det när dom sålde ut det för 150-200 första dagen. Använder aldrig Metro då jag inte ser någon anledning! Hade gärna velat veta om man kan hoppa direkt till desktop när man startar upp datorn? Nån som vet? Prestanda mässigt har jag inte märkt någon stor skillnad, förrutom att dom flesta appar tar år att starta upp. Sen gillar jag inte att alla appar är i fullscreen och att jag måste behöva dra det till ena sidan för att kunna göra något samtidigt!
classic shell ploppa direkt till skrivbordet
rätt bra grej oxå
http://www.ghacks.net/2011/09/16/windows-8-how-to-automatical...
"på slutet brinner vi som vackrast"
Nej, men däremot är det intressant att höra folks motiveringar till varför dom säger att Win8 är så mycket sämre.
Speciellt intressant är det med folk som har "argument" som får det att låta som om dom aldrig har testat 8:an överhuvud taget, utan bara baserar sina åsikter på vad polarna har sagt, eller vad någon random snubbe sagt på det forum dom brukar hålla till på. Eller som jag skrev tidigare: dissar det bara för att det är inne att göra det. Om man däremot kan motivera, så lyssnar jag gärna.
Jag har full förståelse för att det (Win8) inte passar alla, men det vore trevligt med andra argument än "Metro suger".
Då är jag med igen. Jag tycker i och för sig att Metro/Modern UI suger något enormt men eftersom det går att skuffa undan så är det inget större problem. Dessutom försöker jag spendera så lite tid med att plocka med UI och använda program i stället. Det är väl bland annat därför jag är seg med att uppgradera operativsystemet för jag bryr mig inte om hur det ser ut jag vill bara att det ska vara snabbt och smidigt att starta de program och spel jag vill använda.
Problemet är att jag inte ens kommer så långt, jag får inte köpa det eftersom han inte godtar min adress. Alternativet är att skriva in en fejkad US adress.
Antar att du har precis problem med post adressen, de är ganska petiga där men de vill ha post adress i svensks standard Dvs 3 siffror mellanslag, två siffror. T.ex. "123 45" utan "".
Konstigt nog krashar stardocks start8 och decor8 för mig när jag försöker installera
Jag vill ha bort den tradiga metro - annars är jag riktigt nöjd med w8
Edit: Hupp, laddade ner den igen och nu fungerade det
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Har ej uppgraderat och det beror till stor del på att det retar mig halvt galen att man måste ladda ned (och betala extra mig veterligen) den "klassiska desktop-vyn". Det i sig är för mig ett skäl att inte köpa det.
I övrigt så hoppas jag innerligt på att Microsoft kommer komma med en öppnare uppföljare till WIndows 8. Då kanske jag överväger att köpa det men innan dess så kan det där giriga grisföretaget suga min integritetsvärnande penis.
En ännu vackrare tanke vore att Linux ökar i popularitet så till den milda grad att alla nya spel börjar ges ut även på Linux så att jag kan dumpa Microsoft en gång för alla.
Har ej uppgraderat och det beror till stor del på att det retar mig halvt galen att man måste ladda ned (och betala extra mig veterligen) den "klassiska desktop-vyn". Det i sig är för mig ett skäl att inte köpa det.
I övrigt så hoppas jag innerligt på att Microsoft kommer komma med en öppnare uppföljare till WIndows 8. Då kanske jag överväger att köpa det men innan dess så kan det där giriga grisföretaget suga min integritetsvärnande penis.
En ännu vackrare tanke vore att Linux ökar i popularitet så till den milda grad att alla nya spel börjar ges ut även på Linux så att jag kan dumpa Microsoft en gång för alla.
Det kostar inte ett ÖRE extra att komma till Desktop, Du väljer att komma till desktop genom att trycka Desktop i Modern UI läget. klar. Jag vet inte enns vart du fått iderna att det kostar extra?
Sedan om vi ska vara seriöst petiga. Explorer som var förra standard GUI för windows, det är också en liten applikation som ligger och snurrar utöver Windows. Samma är Modern UI, I det här fallet har du två olika som ligger över Windows.
Går prima att köra Windows Utan shell, dock ganska så trist att enbart ha access till "Run".
Det kostar inte ett ÖRE extra att komma till Desktop, Du väljer att komma till desktop genom att trycka Desktop i Modern UI läget. klar. Jag vet inte enns vart du fått iderna att det kostar extra?
Sedan om vi ska vara seriöst petiga. Explorer som var förra standard GUI för windows, det är också en liten applikation som ligger och snurrar utöver Windows. Samma är Modern UI, I det här fallet har du två olika som ligger över Windows.
Går prima att köra Windows Utan shell, dock ganska så trist att enbart ha access till "Run".
Jag pratade med en kompis som köpt Win 8 och som sa att han var tvungen att ladda ned desktop view separat.
Vet ej vad du menar med den sista raden?
Ser inga direkta fördelar med Windows 8. Är hur nöjd som helst med Windows 7, och har ingen touchskärm, så hela "Metro" UI:t känns meningslöst för min del.
Nån som kan förklara kortfattat vilka -riktiga- förbättringar 8:an har över 7:an?
Otroligt så många som hakar upp sig på Metro... Jag har inte heller toutch.skärm, men tycker det är helt Ok. Det kanske inte är så mycket bättre än den traditionella starmenyn, men den är inte sämre heller - en vanesak alltså.
Sedan är, som jag skrev ovan, 8:an snababre och stabilare. Vilka prestandavinster man får beror lite på vilken hård- och mjukvara man har i övrigt, men totalt sett så blir den en förbättring och för min del blev den klart märkbar.
Subjectiva upplevelser är ganska värdelösa, kom med riktiga tester så har du lite att argumentera med. Tills dess så ser jag ingen anledning att byta till Windows 8. Det finns inga nyheter i 8:an som är värda att uppgradera för.
http://www.tomshardware.com/reviews/windows-8-gaming-performa...
Jag pratade med en kompis som köpt Win 8 och som sa att han var tvungen att ladda ned desktop view separat.
Vad menar du igentligen med ladda ner desktop view seperat?
Menar du START knappen? (stardock har en sådan du kan ladda ner om Metro stör dig) - för det är väl det enda jag kan tänka mig att du menar..
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Menar du START knappen? (stardock har en sådan du kan ladda ner om Metro stör dig) - för det är väl det enda jag kan tänka mig att du menar..
Jag menar den klassiska vyn med start-knapp, taskbar etc. Samma grafiska snitt som i Win 7.
Jag menar den klassiska vyn med start-knapp, taskbar etc. Samma grafiska snitt som i Win 7.
Taskbar finns i windows 8. Det enda du inte har är startknappen. Den kan du dock ta ner från stardock där du kan lätt välja hur du vill det ska se ut osv.) Gratisversionen fungerar bra.
Taskbar finns i windows 8. Det enda du inte har är startknappen. Den kan du dock ta ner från stardock där du kan lätt välja hur du vill det ska se ut osv.) Gratisversionen fungerar bra.
http://www.classicshell.net/
gör samma sak fast gratis!
"på slutet brinner vi som vackrast"
Själv har man inte haft någon LAGLIG licens för Windows sedan den första datorn man köpte med förinstallerat Windows 98 just 1998.
Och när Windows 8 Pro inte kostar mer än 139 kr (gäller till 31:a januari) så kan man ju inte låta bli att faktiskt köpa en laglig licens eller två... köpte en till mig och flickvännen. Ska nog köpa på mig ett par extra licenser och ge till några i släkten också.
EDIT: Så j-a trött man blir på folk som ännu inte har förstått att man INTE är tvungen att använda sig av Metro/Modern UI. PROVA Windows 8 säger jag bara... lyckas ni inte lista ut hur man gör samma saker där som i Windows 7 så kan ni ju enkelt byta tillbaka till Windows 7.
http://gyazo.com/4312a1beede5a73f3c0d64a764a5a894.png
En screenshot med lite blandade praktiska exempel på nya fördelar i UI't. Notera att explorer har ribbons, många fler alternativ, och menyerna har ändrats till det bättre. Allt annat i desktop är kvar, taskbar, ikoner, skrivbord, allt. Även kontrollpanelen ser ut precis som vanligt, även den förbättrad. Likaså är task manager som visar mer och mer relevant info. Du kan även se mer filinfo och mounta/bränna iso's direkt från explorer. Dessutom har säkerheten ökat med bättre firewall/defender och smartscreen filter, dessutom utökad uac.
Man behöver helt enkelt aldrig öppna Modern UI om man inte vill, förrutom kanske på sökningar. Även där är det förbättrat gentemot sökning i windows 7.
Jag förstår alla ni som inte uppgraderar på grund av kompatibilitet , men för er som använder startmenyn som ursäkt, ni kan så använda ms-dos om ni hellre vill det, men sluta skriv dumma kommentarer på internet!
Köpte windows 8 pro idag för 270kr, inget att tjafsa om. Installationen gick klockrent och även allt annat också, alla program även gamla slysoft clonedrive som jag inte trodde skulle funka installerades utan problem. Metro UI har ja försökt förstå mig på men slutade med att jag helt enkelt installerade classic ui och med en fin startmeny. Känner inga direkta skillnader OS emellan när man ändå kör på SSD och 16gb ram.
http://gyazo.com/4312a1beede5a73f3c0d64a764a5a894.png
En screenshot med lite blandade praktiska exempel på nya fördelar i UI't. Notera att explorer har ribbons, många fler alternativ, och menyerna har ändrats till det bättre. Allt annat i desktop är kvar, taskbar, ikoner, skrivbord, allt. Även kontrollpanelen ser ut precis som vanligt, även den förbättrad. Likaså är task manager som visar mer och mer relevant info. Du kan även se mer filinfo och mounta/bränna iso's direkt från explorer. Dessutom har säkerheten ökat med bättre firewall/defender och smartscreen filter, dessutom utökad uac.
Man behöver helt enkelt aldrig öppna Modern UI om man inte vill, förrutom kanske på sökningar. Även där är det förbättrat gentemot sökning i windows 7.
Jag förstår alla ni som inte uppgraderar på grund av kompatibilitet , men för er som använder startmenyn som ursäkt, ni kan så använda ms-dos om ni hellre vill det, men sluta skriv dumma kommentarer på internet!
Kan man ta bort ribbon från fönster?
Köpte Windows 8. Efter två timmar med operativsystemet bytte jag tillbaka till mitt kära Windows 7.
Kan du vara snäll och säga varför?
Har du någon personlig vinning/intresse i att folk kör Win8 ?
Nej, men däremot är det intressant att höra folks motiveringar till varför dom säger att Win8 är så mycket sämre.
Speciellt intressant är det med folk som har "argument" som får det att låta som om dom aldrig har testat 8:an överhuvud taget, utan bara baserar sina åsikter på vad polarna har sagt, eller vad någon random snubbe sagt på det forum dom brukar hålla till på. Eller som jag skrev tidigare: dissar det bara för att det är inne att göra det. Om man däremot kan motivera, så lyssnar jag gärna.
Jag har full förståelse för att det (Win8) inte passar alla, men det vore trevligt med andra argument än "Metro suger".
Självklart ska du få min argumentation, dumt att jag inte fick med det i mitt inlägg. Ibland har man bråttom men vill ändå vara med i debatten.
Mitt största problem med Windows 8 är att GUI:t medför att användaren måste klicka onödigt många gånger för att komma till det användaren vill, t.ex. inställningar, spel, program eller vad som helst. Något som tidigare tog 2-3 knapptryckningar kan nu ta 4-5 knapptryckningar.
Bristen på inställningar är inte heller särskilt trevlig. Tidigare kunde man ställa in det mesta, men i Windows 8 (omoddat) kan man inte ens bestämma hur operativsystemet ska starta.
Sedan finns det en stor mängd småproblem, en lista som skulle kunna göras väldigt långt. Exempelvis alla touchinspirerade detaljer, de nya "standardprogrammen" som saknar lika mycket inställningar som operativsystemet, problematik när jag vill ha flera fönster öppna vid t.ex. användning av Cubase eller problem med multitasking pga GUI:t.
@Brain, vad gjorde du med Windows 8 nyckeln?
Ingenting speciellt.
Jag måste bara få komma in med min input här ang de problem du har i Windows 8...
Jag har faktiskt inte moddat min win 8. Det första jag ser när jag loggar in är Metro. Vilket också innebär att när jag vill gå till kontrollpanelen eller starta ett spel så behövs bara ett knapptryck. Inte ens dubbelklicka. Så där har du fel, eller så påvisar du bara att du, som alla andra som provat win 8 men inte gillat det inte vet hur man ska optimera för bästa användning. Win 8 vinner alltså i antalet knapptryckningar för att utföra en uppgift.
Ang bristen på inställningar så kunde jag inte bry mig mindre. Allt det jag behöver för att göra min windowsanvändning njutbar finns där. Jag kan välja vilken bild som ska komma upp med loginrutan, vilken bild bakgrunden ska ha och vilken färg fönstren ska ha, ifall de ska matcha eller ha någon helt åt helvete färg. Vad man nu vil ha.
Åh nej, försök inte. Jag sitter dagligen med Cubase (använder även protools, men föredrar cubase) och skriver låtar, har word uppe för att skriva text i samband med musikskapande i cubase, winamp eller wmp och dessutom tre-fyra browserflikar med facebook, youtube eller någon annan sida och jag har ALDRIG. ALDRIG, haft några problem med multitasking. Så jag förstår ärligt talat inte vad ditt Win 8 har emot dig då det tydligen älskar mig. Kan det vara din hårdvara som spökar? Det verkar i alla fall inte vara ett operativsystemfel. Det kan jag bekräfta.
ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD
Vilket också innebär att när jag vill gå till kontrollpanelen eller starta ett spel så behövs bara ett knapptryck.
Jag har för mig att man först behövde föra musen till sidan av skärmen för att sedan leta runt bland ett virrvarr av inställningar, där den inställningen man letade efter aldrig fanns att finna. Men jag kanske har fel? Självklart är det underförstått att det är subjektivt vilka inställningar man letar efter, och därmen även subjektivt om Windows 8 innehåller vettiga inställningar. I mitt fall gör Windows 8 inte det. Kategoriseringen av inställningar passar inte mig heller.
Så där har du fel, eller så påvisar du bara att du, som alla andra som provat win 8 men inte gillat det inte vet hur man ska optimera för bästa användning. Win 8 vinner alltså i antalet knapptryckningar för att utföra en uppgift.
Med samma argumentation som du använder hade jag t.ex., i Windows 7, kunnat skapa ett macro som startar alla program och spel samtidigt. Då har jag plötsligt "optimerat" Windows 7, eftersom jag använder färre knapptryck för samma sak än vad jag gjorde i ditt "optimerade" Windows 8. Eller hur menar du att detta skiljer sig från din argumentationsteknik?
För mig är det viktigt att allt ligger synligt från första början och att jag slipper hålla på att pilla med genvägar eller mystiska "slidesidomenyer" som inte fyller någon funktion på en PC med mus och tangentbord.
Folk tycker olika. Bara för att någon tycker att Windows 8 är otympligt (exempelvis jag) betyder det inte att dom "inte vet hur man ska optimera Windows 8 för bästa användning". För den delen är det en stor nackdel ur designsynvinkel om en stor mängd människor "inte vet hur man ska optimera Windows 8 för bästa användning". Ett bra GUI ska vara enkelt att förstå och inte behöva en manual.
Ang bristen på inställningar så kunde jag inte bry mig mindre.
Okej. Och vad har det med saken att göra? Det finns oerhört många som bryr sig, och därav den rättfärdigade kritiken.
Allt det jag behöver för att göra min windowsanvändning njutbar finns där. Jag kan välja vilken bild som ska komma upp med loginrutan, vilken bild bakgrunden ska ha och vilken färg fönstren ska ha, ifall de ska matcha eller ha någon helt åt helvete färg. Vad man nu vil ha.
Trevligt att de inställningar som existerar är tillräckliga för dig, de är dock långt ifrån tillräckliga för väldigt många, vilket kritiken mot att det inte finns några inställningar för att stänga av "Metro" tydligt exemplifierar. Att ett operativsystem inte är bra för mig betyder inte att jag anser att det inte passar någon.
Åh nej, försök inte. Jag sitter dagligen med Cubase (använder även protools, men föredrar cubase) och skriver låtar, har word uppe för att skriva text i samband med musikskapande i cubase, winamp eller wmp och dessutom tre-fyra browserflikar med facebook, youtube eller någon annan sida och jag har ALDRIG. ALDRIG, haft några problem med multitasking. Så jag förstår ärligt talat inte vad ditt Win 8 har emot dig då det tydligen älskar mig. Kan det vara din hårdvara som spökar? Det verkar i alla fall inte vara ett operativsystemfel. Det kan jag bekräfta.
De problem jag syftade på har inget med prestandan att göra, utan helt med UI:t som används. Det är relativt otympligt att handska med flera fönster och det finns ingen tydlig avstängningsknapp för de medföljande programmen.
Have a good time!
Exxo, var hittade du Win8 för 139 kronor??
https://www.windowsupgradeoffer.com/
Notera att erbjudandet som sagt bara gäller fram till sista januari. Och NEJ, man behöver INTE köpa någon Windows 7-dator för att kunna ta del av detta erbjudande... det räcker att bara fylla i några påhittade uppgifter.
Vilket också innebär att när jag vill gå till kontrollpanelen eller starta ett spel så behövs bara ett knapptryck.
Jag har för mig att man först behövde föra musen till sidan av skärmen för att sedan leta runt bland ett virrvarr av inställningar, där den inställningen man letade efter aldrig fanns att finna. Men jag kanske har fel? Självklart är det underförstått att det är subjektivt vilka inställningar man letar efter, och därmen även subjektivt om Windows 8 innehåller vettiga inställningar. I mitt fall gör Windows 8 inte det. Kategoriseringen av inställningar passar inte mig heller.
Så där har du fel, eller så påvisar du bara att du, som alla andra som provat win 8 men inte gillat det inte vet hur man ska optimera för bästa användning. Win 8 vinner alltså i antalet knapptryckningar för att utföra en uppgift.
Med samma argumentation som du använder hade jag t.ex., i Windows 7, kunnat skapa ett macro som startar alla program och spel samtidigt. Då har jag plötsligt "optimerat" Windows 7, eftersom jag använder färre knapptryck för samma sak än vad jag gjorde i ditt "optimerade" Windows 8. Eller hur menar du att detta skiljer sig från din argumentationsteknik?
För mig är det viktigt att allt ligger synligt från första början och att jag slipper hålla på att pilla med genvägar eller mystiska "slidesidomenyer" som inte fyller någon funktion på en PC med mus och tangentbord.
Folk tycker olika. Bara för att någon tycker att Windows 8 är otympligt (exempelvis jag) betyder det inte att dom "inte vet hur man ska optimera Windows 8 för bästa användning". För den delen är det en stor nackdel ur designsynvinkel om en stor mängd människor "inte vet hur man ska optimera Windows 8 för bästa användning". Ett bra GUI ska vara enkelt att förstå och inte behöva en manual.
Ang bristen på inställningar så kunde jag inte bry mig mindre.
Okej. Och vad har det med saken att göra? Det finns oerhört många som bryr sig, och därav den rättfärdigade kritiken.
Allt det jag behöver för att göra min windowsanvändning njutbar finns där. Jag kan välja vilken bild som ska komma upp med loginrutan, vilken bild bakgrunden ska ha och vilken färg fönstren ska ha, ifall de ska matcha eller ha någon helt åt helvete färg. Vad man nu vil ha.
Trevligt att de inställningar som existerar är tillräckliga för dig, de är dock långt ifrån tillräckliga för väldigt många, vilket kritiken mot att det inte finns några inställningar för att stänga av "Metro" tydligt exemplifierar. Att ett operativsystem inte är bra för mig betyder inte att jag anser att det inte passar någon.
De problem jag syftade på har inget med prestandan att göra, utan helt med UI:t som används. Det är relativt otympligt att handska med flera fönster och det finns ingen tydlig avstängningsknapp för de medföljande programmen.
Jag orkar inte hålla på att göra inramningar för vad du sagt som jag vill kommentera så numrerar dem istället.
1. Låt oss säga att kontrollpanelen inte ligger i startmenyns (metros) förstasida. Då var det väldigt enkelt att bara högerklicka på ett tomt område i metro och välja "alla appar" och sedan skrolla snabbt till "Systemverktyg", högerklicka på "kontrollpanelen" och välja "fäst på start". Annars ska alla nyinstallerade program och spel läggas automatiskt på förstasidan. Och även där var det väldigt enkelt att ta bort det man inte ville ha.
2. Att skapa ett macro låter ju bra mycket trassligare än att bara lägga till det i startmenyn. Alla program du vill ska startas upp med operativsystemet kan du fortfarande välja från en lista i kontrollpanelen. Där kan du även fritt lägga till eller ta bort från en lista av alla dina installerade program eller browsa efter något som inte är en registrerad .exe fil t.ex som en .bat fil eller liknande. Precis som i win 7. Att skapa .bat-filer eller andra macron är ju precis samma procedur som i win 7.
3. Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre för, för min del så räcker det att det är skitlätt att komma åt det jag behöver, både när det gäller systeminställningar, hårdvaruinställningar, program och spel. Allt jag vill ha och ändra på kan jag ha framför näsan på mig. Vad är det för inställningar du saknar, specifikt?
4. När man sitter och arbetar i program som cubase eller word så sitter man ju i desktopmiljön och det är ju precis samma miljö som man sitter i när det gäller Windows 7, så jag förstår verkligen inte vad ditt problem är. Det är inte otympligare än windows 7 när det gäller att multitaska. Heller inte med program man har uppe i metro. Det är ju bara å föra muspekaren upp till vänstra hörnet så kan man hoppa mellan de olika programmen.
Är det så att du är så pass hjärntvättad/indoktrinerad i hur windows 7 funkar att när något är minsta lilla annorlunda så slår det slint? Bara en fråga.
ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD