Snart är julledigheten här, en tid när många av oss bekvämt sjunker ner och tar oss an de spel vi ännu inte hunnit med. Men vilka nya spel i år var roligast? Svar här och nu - FZ-redaktionen utser Årets spel 2021!
Vi har vaskat fram de 20 bästa spelen som släppts under året, och nedan har du dem i fallande ordning. Plats tio till ett presenterades i en refflande livesändning i kväll - se den här.
Missa inte heller att rösta fram Läsarnas årets spel 2021 - du kan nominera kandidater veckan ut, och omröstningen börjar måndag den 20/12.
Men här och nu är det dags för...
Årets spel 2021
20. F1 2021
Codemasters nya ägare EA var smarta nog att inte peta på F1-serien. Klokt, för britterna kan det här nu. Ett varierat storyläge och kontroller tighta nog att våga ta Spa-banans Eau Rogue-kurva med plattan i mattan ursäktar (nästan) att gamla 90-talsbilar försvunnit.
19. Inscryption
En av årets allra största överraskningar. Vad som börjar som ett välgjort och atmosfäriskt kortspel, visar sig ha både ett och två ess i skjortärmen. Vi vill inte avslöja mer än så vad spelet faktiskt handlar om, eller på vilket sätt det överraskar – det bästa är att spela det själv utan att läsa något om det på förhand. Det är ett fantastiskt kortspel, en fyndigt berättad historia och en väldigt kul lek med spelarens förväntningar, som förtjänar alla lovord.
18. Monster Hunter Rise
Spela roll om vi skriver 2018, 2019, 2020 eller 2021 i kalendern, Capcom tycks här och nu ur stånd att kunna göra dåliga spel. Tvärtom, de levererar år ut och år in som få andra studior, och Monster Hunter Rise var ytterligare en monstersuccé. Exakt ingen är förvånad.
17. Wildermyth
Det är svårt att återskapa känslan av ett papper- och penna-rollspel i digital form. Wildermyth lyckas dock väldigt väl. Det fokuserar mindre på krångliga regler och detaljer, mer på att låta spelaren skapa berättelser med en grupp äventyrare, antingen ensam eller i co-op. Utöver välskrivna berättelserna så är även de rättframma men taktiska turordningsbaserade striderna också kul och välbalanserade. Wildermyth är ett typexempel på att man inte ska döma en bok efter omslaget. Det döljer mycket bakom sin enkla (men charmiga) inramning.
16. Kena: Bridge of Spirits
Det var gulligt, det var skrämmande, det var vackert och det var hemskt. Spelmekaniken var inte banbrytande i Kena: Bridge of Spirits, men bjöd på roliga strider som inte tvekade att skruva upp svårighetsgraden när det vankades bossar. Designen var magiskt vacker och etiketten ”spelbar Pixar-film” ligger inte alltför långt från sanningen.