Inlägg av Mack

Inlägg som Mack har skrivit i forumet

Spelet börjar med att starka kontinuerliga soleruptioner förstör all elektronik ungefär som i boken Stjärndamm. Apocalypsen börjar med scenarioval i stil med Project Zomboid eller CDDA fast utan zombies eller monster.

3D top-down, strider sker i realtid med möjlighet att pausa och bestämma vad ens karaktär ska göra (exempelvis skjuta, förflytta sig eller kommunicera).

Procedurellt genererade landskap, realistiska skador samt crafting likt CDDA. Allt NPCs bär kan lootas och allt som finns kan demonstreras för material.

Spelet går till en början ut på att fly kaoset i städerna för att sen överleva i vildmarken med det man lyckats bära med sig. Man bygger sin bas från scratch eller ta över befintliga byggnader. Basbyggande i top-down likt Fallout 4 fast med realistiska krav på material.

Möten med andra människor (procedurellt genererade med olika stats) leder oftast till strid, men med rätt dialog och tur kan man rekrytera companions.

Med tillräckligt många i sin grupp kan man återvända till städerna där enklaver har bildats. Efter man bildat sin egen enklav övergår spelet från RPG till mer strategi med kolonibygge där man planerar uppdrag åt sina medlemmar och grupper. Samtidigt som man håller alla på bra humör, undviker myteni och försvarar sig mot sabotörer och raids från banditer eller andra enklaver.

Spelet går ut på att samla in tillräckligt med kunskap från olika platser för att återskapa elektriciteten.

1. Morrowind få spel har gett sån wow känsla när det först släpptes, allt var imponerande. Ska äntligen ta mig för och spela det på nytt nu med openmw.

2. Fallout 3, var först en av alla fans som var orolig att Bethesda skulle förstöra serien. Men älskade det från första trailern, minns den passande låttexten från the ink spots, "I don't want to set the world on fire, I just want to start a flame in your heart".

"Dyra presenter från er till de journalister som ska granska era produkter kan leda till mutmisstankar."

Om Watch Dogs reklam dyker upp överallt på FZ så leder det till samma tankar.

Spelet behöver en hel del jobb. Det är fortfarande kul, men just nu har dom tagit ett steg framåt och två bakåt. Tror inte vi kommer få se mycket åtgärdat, EA lägger troligtvis all krut på next gen och NHL 15.

Jag skulle ge spelet 2 av 5, med tanke på att det är NHL 13 med värdelösa uppdateringar.

Det är 5 stora ändringar som gjorts.
Collision physics:
Snygga och effektiva tacklingar.. Men använder du det så får du sitta på bänken i stort sett hela matchen. Överdrivet mycket utvisningar.

Fighting systemet:
Snyggt och roligt... ett tag. Men efter 5 slagsmål per match blir det snabbt irriterande. 1 av 4 tacklingar leder till slagsmål.

One touch dekes:
Göra finter i tidigare versioner krävde att man hade lite fingerfärdighet. Nu behöver man bara trycka på en knapp. Förmodligen för att tilltala alla "casual" spelare, "Dumbed down" tror jag uttrycket är.

Be a pro utökat med saker att göra utanför isen:
Vet inte varför dom lagt krut på nått sånt, inte direkt välgjort heller.

NHL 94 mode:
Ökad hastighet med blå is. Hastigt gjort som en kul grej men inget som påverkar betyget. Går inte ens att köra online.

Som tillägg på allt har spelet fler buggar än NHL 13. Spelet är "Mycket bra" i grunden. Men inte värt pengarna, om man inte köper det endast för onlinespel.

Kan FZ ändra betygen?
Spelet är inte "Mycket bra" eller "Säkert köp", sluta lura folk..

Efter ett 10-tal patcher kanske, men inte nu..

Kan dom tala om det för min 360 med RROD som står i garderoben?

Skrivet av KliLöw:

Det var väl bara en fråga om tid innan någon överbetald pappersvändare fick för sig att tjäna pengar på detta. Se bara hur samhället fungerar (helt opolitiskt färgad åsikt, då jag hatar alla):
- Betala för att äga ett Internet cafe? Check
- Betala TV licens för din dator, för att du KAN om du VILL titta på tv? Check
- Betala extra för att köra på vägarna (vägtullar)? Check

Frågan är inte OM det kommer mer efterblivna idéer, utan vilken som kommer vara värst.

Som sagt va, vi skrattade åt FI när de gav som förslag att männen skulle straffbeskattas för att vi hade utrustningen för att våldta. Med den inriktningen som vi har nu så hade jag nog inte ens lyft på ögonbrynen för en liknande skatt...

Betalar varken TV-licens eller trängselskatt trots att jag tekniskt sett bor i Stockholm. Dom letar sina kryphål för att man ska betala, så jag hittar mina egna för att slippa.

Hoppas verkligen internetcaféfolket lyckas bestrida det här. Annars riskerar många att förlora sina jobb. Som jag skrev i tidigare tråden, internetcaféer har det inte lätt runt om i landet, mestadels entusiaster som håller dom vid liv.

Hade det varit en jättebranch som i sydkorea med ett café per kvarter (ungefär som våra pizzerior) så hade vi kunnat snacka om att använda licenser. Känns som lotteriinspektionen bara försöker hålla sig vid liv. Utlänska internetcasinon ersätter svenska jack-vegas automaterna och nå direkta casinon har vi heller inte. Jo! Casino Cosmopol, och vem äger det?
Jo, det gör staten..

Vart är vi på väg? Statligt ägda internetcaféer.. Är det målet?

Skrivet av Anwest:
Skrivet av Moortis:
Skrivet av carsid:
Skrivet av Moortis:

Men suck, nu lugnar vi ned oss.

Detta är givetvis inte ett slag för att stoppa gameingkulturen. Detta är ett försök att få kontroll över alla oseriösa, skattefuskande och olämpliga internetcaféer som existerar. Genom att lägga licens på dem har man också en licens att dra in.

26 dator är ganska mycket i sådana här sammanhang. Och några tusenlappar är ingenting. Likaså är 35000 skitpengar för större verksamheter än 26 datorer.

Jag tycker detta låter tryggt och bra.

Du har inte drivit företag hör jag. Ett riktigt bra företag har ca 20% vinst (då Inferno Online är ett handelsbolag så finns inga siffror på www.allabolag.se) Det innebär att för att dra in 35.000 till lotteriinspektionen så går det åt en omsättning på 175 000 kr. Om marginalen bara är 10% så måste de sälja för 350 000kr Hur många timmars beläggning är det?

Om du har mer än 26 datorer och endast 20% beläggning har du störrebekymmer än licensenavgift.

Han syftar på 20 % vinstmarginal, det är inte jämförbart med 20 % beläggning.

Personligen tycker jag att det är helt ok med ett tillstånd och att det finns kontrollerande organ. Däremot går det absolut att diskutera summan. 35000 kr för ett tvåårigt tillstånd är orimligt mycket även för ett företag. Exempelvis kostar ett utgivningsbevis för elektroniska tidskrifter (exempelvis FZ.se) 2000 kr för tio år.

Ni snackar vinst.. Vad då för vinst?
Här har ni självutnämnda företagsekonomer nått att studera.
Ekonomin för ett säg, 2 år gammalt internetcafé.

Efter nya licensavgiften kommer caféer stänga, anställda får gå, de som finns kvar kommer att höja avgiften och göra nedskärningar. Sverige har väl runt 30 caféer fortfarande vid liv. Hade det varit en branch som går med vinst så hade vi haft betydligt fler.

Vill du koppla in en handkontroll? Glöm inte att köpa en adapter!
Headset? Köp en adapter!
VGA Skärm? Köp adapter!
Hårddisk? Adapter!
Trådlöst nätverk? Aaaaaaaaaaa... dapter!

Är så sjukt sugen på att testa spelet, det är ju trots allt SimCity! Men jag pröjsar inte nå 599:- som dom vill ha på Origin, kikar på Kinguin och väntar på att priset ska gå ner under 200:-.

Skrivet av kill455:
Skrivet av Aresz:

Men for helvede....

Förlåt mig SquareEnix, men jag har tanke som kommer att revolutionera spelandet. Hur vore det med mindre cutscenes och mer gameplay? Att låta spelaren spela själv nästa gång?
Tänker då främst på Tombraider Absolution: Autogaming edition

Citat:

"Dessutom ämnar de sluta med att utveckla titlar som ska tilltala alla spelare över hela världen, och istället fokusera specifika titlar på specifika regioner."

Gott mos, hoppas verkligen att dom lyckas! Rakt emot strömmen, grattis!

Vem är du? Liksom pratar du för alla gamers? Känner till flera som gillar cutscenes då det gör övergångarna mellan en scen till en annan mycket bättre.
Bara för att DU tycker att det är många cutscenes betyder det inte att ALLA tycker det.

Köper jag ett spel så vill jag spela själv. Visst är det ballt med cutscenes men det ska komma som en wow effekt nån enstaka gång i spelet. Kör man 500 cutscenes så blir det som att se på film och själva spelandet känns som en jävla grind fram tills nästa filmsekvens.

Linjära skitspel!...

Skrivet av painOplenty:
Skrivet av conthox:

Ser riktigt bra ut och mer avancerad crafting låter lovande.

Skrivet av Redstar:

Hoppas man kan få upp annat än fisk när man fiskar, i Ultima kunde man få upp allt från en gammal stövel till det stora sjöodjuret, beroende på var man fiskade.

Varför har ett sjöodjur stövlar?

Den stora frågan är varför Sjöodjuret bara har en stövel? Mystiken tätnar...

Sluta sno hans stövlar så kanske han inte behöver kommer upp.

Skulle tippa på att första valet till Sam Fisher var George Clooney.

Köp en begagnad xbox för 2000 ist.

Skrivet av Selphy:
Skrivet av Mack:

Tvivlar starkt på att dom hackat "elsystemet". Snarare att dom lagt lampor i alla fönstren som går på timers och därefter synkroniserat dom för att få det att likna Tetris.

Vilken pappskalle som helst kan göra det där, bara man vet hur man får en lampa att tända och släcka sig vid viss tid.

Nej. Sluta vara så bitter för att de är mer intelligenta än dig och fokusera din uppmärksamhet på den otroligt coola videon istället.

Min intelligens klår alla på MIT tillsammans.
Så klart min uppmärksamhet riktas på tillvägagångssättet.

Tvivlar starkt på att dom hackat "elsystemet". Snarare att dom lagt lampor i alla fönstren som går på timers och därefter synkroniserat dom för att få det att likna Tetris.

Vilken pappskalle som helst kan göra det där, bara man vet hur man får en lampa att tända och släcka sig vid viss tid.

Skrivet av luftman:

CD-project och Valve är fan dom ända utvecklarna som fattar hur man gör sina kunder nöjda!

"Dom ända" är att ta i.. Finns många som fattat för länge sen.

Ta svenska Paradox Interactive, dom tog beslutet om att aldrig använda DRM redan 1999.

Redan då bestämde dom sig för att pengar, tid och hårt arbete som läggs på att stoppa pirater är sånt som dom istället kan lägga på att ge deras kunder mer värde för sina pengar.

CD Projekt förtjänar en klapp på huvudet för att äntligen ha fattat.

"You gentlemen are.. Warface"

va?

Skrivet av Pulkafettot:

Tråkigt att de inte postade något ingame utan bara en cinematic trailer, man vet ju inte vad man ska vänta sig. Dead Island hade en sjukt fin cinematic trailer men sen när spelet kom var det ju bara "wtf is this".

Tänkte precis samma sak.. Sen med tanke på att Far Cry 2 sög ****.

Inte så stora förhoppningar..