Oblivion-designer lyrisk: "Inte säker på att ordet remaster gör det rättvisa"
Synd att de fick för sig att suga ut alla färger i spelet bara... Nu ser det ut som vilket modernt fantasy-spel som helst!
Har för mig att det redan finns moddar som återställer färgerna (eller i varje fall gör det mer likt originalet). Kolla nexusmods!
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Har för mig att det redan finns moddar som återställer färgerna (eller i varje fall gör det mer likt originalet). Kolla nexusmods!
Japp, har sett att det finns moddar som försöker få spelet att faktiskt se ut som Oblivion.
Jag tycker bara att det är ett konstigt val av utvecklarna rent designmässigt.
Spelet verkar även vara väldigt dåligt optimerat.
Spelar på PS5, har kraschat för mig 4-5 gånger nu och lite framedrops efter en lämnat en butik eller byggnad överlag. Annars har det fungerat rätt bra men det finns kvar att fiender lägger sig rätt mysko i många fall efter en dödat dem men det är ju sådant de velat ha kvar för att få oss att drömma tillbaka till hur det var att spela Oblivion när det begav sig. Vilket det verkligen gör. I alla fall som jag minns det. Även om minnet är sådär, och jag vill tro att det såg ut såhär (fast gloomigare) way back men så tittar jag på bilder...
Otroligt kul att spela det igen, men konstigt nog går det inte att välja upplösning (för mig åtminstone). Men den som är valt får duga. Hade glömt hur mycket jag gillar detta spelet.
Det gick inte med handkontroll men med mus, för mig.
Röst skådespelarna för random npcer skulle behövas uppdateras dock, jäklar vad de suger och det är typ 3 personer som gör rösten för alla.
Nej absolut inte, rösterna är en stor del av charmen med hela spelet!
Själv älskar jag att man valt att behålla de ursprungliga, tom den välkända tabben. Helt rätt att behålla dem gamla och komplettera med bara lite nya.
Nej absolut inte, rösterna är en stor del av charmen med hela spelet!
Själv älskar jag att man valt att behålla de ursprungliga, tom den välkända tabben. Helt rätt att behålla dem gamla och komplettera med bara lite nya.
Håller med, som de inte vill frångå ursprungsupplevelsen är det ju helt rätt att behålla de gamla istället för att lägga massa resurser på nyinspelningar och flera nya röstskådespelare. Det hoppas jag de sparar till VI:an!