Concord-utvecklare efter Marathon-kritiken: "Straffa inte andra för våra misstag"
Ehm, enligt mig tycker jag varken estetiken eller gameplay är i närheten av Concord av det man sett?
Jag tror inte det här kommer bli den flopp Concord blev. Det må hända att spelet dör ut i brist på content så småningom, men jag tror det ganska enkelt kommer komma över 697 samtida spelare Concord hade på Steam. Men kan ha helt fel, återstår att se.
The more I practice, the luckier I get.
Trailern skriker 0 Attention span för mig. De hoppar konstant mellan utbyte av skottlossning som att de vill tilltala alla som gillar att scrolla [Insert mediaflöde]. Är det inget mer än att skjuta?
Samt såg det mycket ut som valfri sci-fi COD försök likt XDefiant som det gick så oerhört bra för. *host* *host*
Anledning att folket dömer Marathon har inget med concord att göra att dom ens har egot att tro att det har med det skit spelet att göra. Det flesta jag sätt och prata med dömer spelet PGA hur Bungie har ljugit och fuckat up när det gäller Destiny spelen. Väldigt många idag litar inte på Bungie i överhuvudtaget.
Jag ör verkligen inte målgruppen för detta, men önskar dem lycka till🤷🏻♂️
Är det bara jag, eller ser spelet ut att vara långsamt och ADHD-adrenalin-pumpat på samma gång?
Försöker tolka spelflödet från trailern, vilket är stundvis svårt med alla klippningar som görs, men tycker det framkommer rätt kasst vilken målgrupp det är man försöker rikta sig mot. Samma som The Finals tog sikte på? För det är då inte RSS, Tarkov eller CoD-spelarna i alla fall – mer än ett mils stenkasst från Battlefield, CS:GO eller milsim-spelarna helt klart.
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 5600| 16GB 3200 MT/s | RX 9070 XT >
Vad annorlunda det låter nu. Dog de höga hästarna som utvecklarna satt på?
Samtidigt som elfenbenstornet hästarna stod på rasade. 😅
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag misstänker att det är en dålig grej att en Concord utvecklare uttalar sig om andra spel ha ha. Concord var redan utdömd utifrån demot/betan som bäst och att överhuvudtaget ha sett något av spelet som värst. Spelet hade redan blivit cansel culture för anti woke och ointressant för resten. Det saknade helt ett dragplåster och jag vet fortfarande inte riktigt vad spelet handlar om än. Men det man hörde var ju i princip bara multiplayer. Karaktärerna blev förlöjligade med all rätt och ingen visste riktigt vilka dom var mm. Att släppa en ordentlig serie där alla karaktärerna var med något år innan hade nog ökat försäljningen ordentligt. För även om dom var fula så skulle bra röst skådespelare mm ha förbättrat chansen ordentligt för det här spelet.
Minns när man satt i datorsalen på skolan under 90-talet och spelade gamla Marathon på mac. Det nya ser inte ut något som det gamla Marathon. Jag vet inte vad deras vision var för spelet då och jag har absolut ingen aning om hur de tänkt med det nya? Det är fult, rörigt och inte det minsta tilltalanade för mig. Har liksom ingen själ.
1# FZ Troll
Vapenhanteringen kändes igen från D2, och den kommer säkert vara fenomenal, men resten? Ännu ett spel med jäkt och flås och tafflig grafik; varför? Hur tänker man på Bungie.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
För alla oss som spelat en massa Marathon på nittiotalet är det mycket märkligt att de återupplivar varumärket/serien med det här?
Det är ju inte ett välkänt varumärke idag, varför skapar man bara inte ett nytt namn eller gör ett spel som faktiskt ligger i linje med gamla Marathon?
Jaja, kul att de gör något annorlunda hursomhelst.
The price for freedom is eternal vigilance...
Handlar ju inte om att straffa någon för något. Det borde ju dock vara en uppenbar lärdom bland stora utvecklare att inte göra samma misstag som Concord. Det är inte spelarnas fel.
Med tanke på att de verkar gjort ett spel som inte är vidare trevligt att titta på, har gameplay exakt likadant som spel som redan finns, och dessutom har de klistrat en fet prislapp på det hela när free to play spel finns? Känns inte som de lärt sig något alls.