Låna (ut) digitala Switch-spel med Virtual Game Cards

Robot
Låna (ut) digitala Switch-spel med Virtual Game Cards
Medlem

Trevligt!
Jag insåg först i veckan att om man har familjekonto på steam - så blir alla spelen tillgängliga för de som ingår och alla kan spela vad de vill utan att något konto blir "låst" under tiden. Så länge en eller flera försöker spela något som bara det finns ett exemplar på i familjedelningen.
Sist jag testade det så kunde inte ägaren till spelen använda sitt konto medan någon lånade ett av hans spel. Trevlig ändring m.a.o!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nintendo har äntligen kommit till år 2010.

mrd
Medlem

Han säger ju i videon "as well as to Nintendo Switch 2 consoles" vid 47:50.

Medlem
Medlem

Jag tycker de kunde göra något för oss med fysiska spel.

Exempelvis så att vi kan spela våra fysiska spel digitalt i högst två veckor innan licensen måste laddas in igen med fysiska kasetten. Då kan jag ladda in alla mina köpta fysiska och hoppa mellan spelen utan att behöva ta med kasetterna.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Nintendo har äntligen kommit till år 2010.

Vad menar du? Det går inte göra något liknande på PS och Xbox vad jag vet.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tycker de kunde göra något för oss med fysiska spel.

Exempelvis så att vi kan spela våra fysiska spel digitalt i högst två veckor innan licensen måste laddas in igen med fysiska kasetten. Då kan jag ladda in alla mina köpta fysiska och hoppa mellan spelen utan att behöva ta med kasetterna.

Grym idé!!!

Jag hatar att kliva fram och rota runt under TV-bänken varje gång någon unge spelat på Switchen! På PS4:an har jag inte samma problem då vi kör 80-90% digitalt.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vad menar du? Det går inte göra något liknande på PS och Xbox vad jag vet.

På Steam kan man dela hela sitt bibliotek med en familj i alla fall.

På PlayStation finns väl Share play.

Annars finns konsoldelning och det fungerar även på xbox.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vad händer efter två veckor då?

1
Skriv svar