Death Stranding 2 släpps den 26 juni – ladda med lång trailer
Wow! Det där såg ut som något jag inte sett förut - vilket alltid är välkommet! Otäckt, vackert och lite ont i magen.
Jag har precis skaffat 1:an och ska testa den vid tillfälle.
Snart 50, still a gamer ...
https://www.youtube.com/@seventy5plays
Gilla, prenumerera och dela - om du vill
Testade bara ettan nån timme, tröttnade på de eviga mellansekvenserna.
Intressant. Hur testade du det? Genom ett köp eller på annat vis?
Det har släpps på Playstation Plus, var så jag spelade det.
Jag är så jädrans on-board. Mexican Snake, Många varierade miljöer, och Citatet i slutet får mig att tro att Action kommer vara betydligt mer närvarande i detta spelet jämfört med första. Kojima var ju väldigt tydlig med att han ville använda "the rope" och inte "the stick" i första liret så drog sig ifrån strid så mycket som var möjligt och fortarande vara engagerande. men
"The more we seek to unite the people with metaphorical ropes, the more essential "sticks" seem to become"
Känns lite som Kojima talar där och säger typ "ok då, fansen får nog lite av det ni vill ha trots mina försök". Ska bli intressant att se hur ett death stranding med mycket mer död förklarar bort att det inte är konstanta explosioner överallt ifrån lik. Ser robotar så dom kan man förklara bort, men ser också vad som ser ut som männskliga militär fiender, dom kanske själv-incinererar eller dylikt vid 0 puls, Kojima skulle definitivt lägga till nått sånt galet.
Ettan var väl bra men det blev till slut lite för mycket walking simulator gå enorma avstånd gjorde det inte så kul i längden, blir det samma i tvåan eller?
1. Walking simulator betyder inte det du tror det betyder. Googla för referens.
2. "Till slut"? "Inledningsvis" menar du? Är inte så mkt gående när du väl låst upp vägar och ziplines.
När man vant sig tycker jag inte det är så stora avstånd i ettan. Detta verkar mycket större med olika biotoper. Så gillade du inte att ettan var stort lär du inte gilla tvåan.
Lite samma för mig men tröttnade snabbt på det eviga springandet fram o tillbaka med olika paket o laster. Däremot så ser det så otroligt snyggt ut så blir lite avis på alla er som faktiskt gillar spelet. Det är nog något att se fram emot
Avslutade efter 1/3 av trailern - som ovanstående skriver så verkar spoilers dugga tätt. Men å andra sidan, första spelet var så vrickat att trots otaliga trailers så hade jag ingen aning vad jag gav mig in på.
Det här ser lovande ut! Var ganska sval för en uppföljare, men efter det jag såg i klippet så är jag nog nere för att kånka paket i 50-100h till!
Konsolgubbe
Gratis på Epic games.
1. Walking simulator betyder inte det du tror det betyder. Googla för referens.
2. "Till slut"? "Inledningsvis" menar du? Är inte så mkt gående när du väl låst upp vägar och ziplines.
När man vant sig tycker jag inte det är så stora avstånd i ettan. Detta verkar mycket större med olika biotoper. Så gillade du inte att ettan var stort lär du inte gilla tvåan.
Jag gick faktiskt genom hela spelet. Det tog tid men jag gillade atmosfären när det faktiskt fick ta tid. Jag hade inte bråttom.
Jag gick faktiskt genom hela spelet. Det tog tid men jag gillade atmosfären när det faktiskt fick ta tid. Jag hade inte bråttom.
Atmosfären, omgivningarna och det ibland väldigt långsamma tempot var guld för mig också. Jag byggde förvisso ziplines men använde nästintill aldrig fordon och föredrog uppdragen utan action där man bara levererade i sin egen takt och kunde njuta av omgivningarna.
Hoppas inte de går mot för mycket action i uppföljaren bara. Ser ju dock helt sjukt bra ut!
Peppen!
SNAAAKE!
Ja det var väl en blinkning ändå? <3
Gratis på Epic games.
Ok, då var det inget mer.
Min stora förhoppning är att DS1&2 är typ "world building" inför ett nytt MGS liknande lir. Känns som att störe nationer osv introduceras nu, och världen lär sig mer och mer att samleva med alla dessa fenomen, och Kojima har sagt att den personen som cosplayar Snake i trailern skulle vara en perfekt Snake-klon källa: https://www.instagram.com/p/CDMIVpVnef5/?utm_source=ig_web_co...
Har varit en del rykten att han jobbar på ett "tactical espionage" style lir, så hoppas.
Ett Post-Stranding espionage lir skulle vara riktigt grymt, med alla weird sci-fi grejer dom har.
Lite samma för mig men tröttnade snabbt på det eviga springandet fram o tillbaka med olika paket o laster. Däremot så ser det så otroligt snyggt ut så blir lite avis på alla er som faktiskt gillar spelet. Det är nog något att se fram emot
Början av spelet var ju ganska tradigt men det kommer igång när man tar sig förbi det första området (6-8 timmar?).
Kände så jag med till en början men jag fastnade så pass hårt efter det att det blev en platinum istället till slut. Vilket inte hör till vanligheterna..
Ettan var väl bra men det blev till slut lite för mycket walking simulator gå enorma avstånd gjorde det inte så kul i längden, blir det samma i tvåan eller?
Har för mig att tanken med det tradiga och arbetsamma upplägget var att spelarna skulle behöva "jobba" för att komma vidare samt uppskatta alla stegar, rep och vägar som lämnats av andra spelare. Sen så tycker jag att man fick perspektiv när tydliga sträckor etablerats. Personligen så blev spelet nästa en Eurotruck simulator då jag byggde vägar överallt för att kunna leverera paket med lastbil!
Då är Kojima inte något för dig
Rekordet innehavs av hans Metal Gear Solid 4: Guns of the patriots som har en mellansekvens som är 71 minuter lång
Promenade (U2)
Here I Go Again (Whitesnake)
Här går en man (Anders Glenmark)
Walk (Pantera)
Walk Like A Man (The Four Seasons)
Walk This Way (Aerosmith)
Walk Don't Run (The Ventures)
The Walk (Sawyer Brown)
I'm Walkin' (Fats Domino)
Du glömde den viktigaste: I'm Gonna Be (500 Miles) med The Proclaimers!
Jag byggde förvisso ziplines men använde nästintill aldrig fordon och föredrog uppdragen utan action där man bara levererade i sin egen takt och kunde njuta av omgivningarna.
Jag föredrog lugnare uppdrag också. MULEs och BTs blev mest bara irritationsmoment.