Efter Silent Hill 2 – Bloober gör nytt Konami-spel
Det vore kul att se hur Metal Gear Solid fansen reagerar om de pajar första spelet
Metal Gear Solid: The Twin Snakes finns redan. Så det har redan gjorts ett misslyckat försök.
The more I practice, the luckier I get.
Metal Gear Solid: The Twin Snakes finns redan. Så det har redan gjorts ett falerat försök.
Ja, men Boop Boop Team kommer visa hur man gör det rätt.
Ettan förtjänar en remake.
Ja verkligen! Sen hade jag velat att man gjorde klart PT/Silent hills
Luktar sk...
Du är verkligen rabiat när det kommer till remakes på silent hill! 😁
Hade du hellre sett ett nytt spel i serien?
Ja, men Boop Boop Team kommer visa hur man gör det rätt.
Dom skulle nog göra ett bättre jobb än Silicon Knights som verkligen tog ut svängarna med MGS1 remaken.
Silent Hill 2 blev en lyckad remake.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Du är verkligen rabiat när det kommer till remakes på silent hill! 😁
Hade du hellre sett ett nytt spel i serien?
Nej, Silent Hill hade sin tid. De två första spelen är bra.
Gör nåt nytt.
Nytt.
Luktar sk...
Chockerande att du var anti 😅
@scaryfoot nu kommer äntligen spelet med pyramid head i huvudroll! Som du längtat! Luktar motorcykel, kicksparkar och en pyramid head som är ute efter hämnd 😎
@scaryfoot nu kommer äntligen spelet med pyramid head i huvudroll! Som du längtat! Luktar motorcykel, kicksparkar och en pyramid head som är ute efter hämnd 😎
Yes! Äntligen så är han med i redan första spelet. Ska bli kul att se honom flaxa runt i staden och jaga stackars Harry.
Hoppas de remakar både ettan och trean härnäst!
Och 4 an
Det första spelet är väl i störst behov av en remake, så jag hoppas att de tar sig an det härnäst. Och sedan trean.
Det första spelet är väl i störst behov av en remake, så jag hoppas att de tar sig an det härnäst. Och sedan trean.
De gör nog Metal Gear Solid 2, sen Suikoden 2, Klonoa 2, Castlevania 2 osv.
Shadow of Memories borde de göra också, så vi får se mer än man fick se i originalet. De har modern teknik nu.
Och 4 an
Var inte det The Room? Finns väl ingen som gillar det? 👀
Konami har insett att det inte gör något ifall alla kreativa stjälar redan flytt ifrån dom, remakernas tid är här för att stanna och nu satan ska här mjölkas. Men och andra sidan så klagar jag inte så länge det görs bra. Jag har inte spelat silent hill 2 remake ännu men jag får känslan att så många hoppades på att detta skulle bli bra så det blev nästan bra bara av att vara? Jag hoppas jag har fel dock.
*räcker försiktigt upp handen* 😬
Och 4 an
Det har sina problem, men det gör också sjukt bra saker. En remake hade verkligen kunnat fila till konceptet, för fasen vad det finns kvaliteter i den här historien. Håller det högre än trean, som aldrig riktigt knockade mig.
En Bamseponny av folket
Det har sina problem, men det gör också sjukt bra saker. En remake hade verkligen kunnat fila till konceptet, för fasen vad det finns kvaliteter i den här historien. Håller det högre än trean, som aldrig riktigt knockade mig.
Ja 3:an var inget för mig men 4:an överraskade med sin krypande obehagliga stämning men det föll lite på övriga moment. En remake i rätt riktning hade gjort underverk
Haha fair enough! Jag tyckte trean var sjukt atmosfäriskt, läskigt och överlag obehagligt och gillade att spela som Heather. Och spelade aldrig fyran lika mycket då jag blev uttråkad efter någon timme bara så kanske blev det bättre sen? Jag föll bara inte för konceptet och tyckte det var ett märkligt steg för serien och att det kändes som någonting annat. Så kanske var ett (passande nog) psykologiskt hinder för mig att det kändes för off bara. En vän till mig sa iofs när vi diskuterade det att han höll med och att vi kanske hade uppskattat det mer om det inte var ett "Silent Hill" utan ett eget standalone spel för sig och att vi hade sett på det med andra ögon då. Kanske ligger det något i det ändå. Kanske hade jag gett det en ny chans om det blev en remake trots allt.
Samtidigt så trist att Konami verkar gett upp helt nu att producera nya, egna kvalitetsspel. Nu blir det bara remakes av lastgamla grejor, gjorda av utomstående studios.
Ja 3:an var inget för mig men 4:an överraskade med sin krypande obehagliga stämning men det föll lite på övriga moment. En remake i rätt riktning hade gjort underverk
Älskade själva konceptet med The Room, att vara instängd i lägenheten och spionera på allt knasigare grannar och mysko grejor som förändrades i bostaden allt eftersom. Synd att allt utanför lägenhets-delarna av spelet dock var kasst. Speciellt de där extremt enerverande spökena.