Medlem
D.O.R.F

Det finns indiespel och så finns det indiespel. Jag brukade vara ett stort fan av indiespel men mitt intresse har svalnat och det beror på att det släpps helt enkelt för många spel som inte håller måttet och ofta känns det som att utvecklare prioriterar snabba pengar framför kvalitet och detaljrikedom.

Med det sagt finns det ett spel jag har fått upp ögonen för, men som ännu inte har släppts. D.O.R.F. Real-Time Strategic Conflict. Det är ett klassiskt RTS i retrostil likt Command & Conquer men med fler units, mer djup och större basbyggande. Enligt mig har detta en chans att toppa C&C och då är jag ett stort fan av Red Alert serien.

Följer utvecklarnas uppdateringar och för varje ny video verkar det mer lovande.

Medlem

Ser fett ut.
De verkar ha nailat estetiken både i grafik och ljud, men hoppas de kan sänka brusljudet i radion lite

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Ser fett ut.
De verkar ha nailat estetiken både i grafik och ljud, men hoppas de kan sänka brusljudet i radion lite

Dom lyssnar på feedback dom får in via kommentarer på deras videos m.m, så det tror jag! Blir tydligen inget release i år heller. Den som väntar på något gott

Gillar det coola soundtracket med, känns 90-tal.

1
Skriv svar