Hetaste spelsläppet i februari -25
Februari är här, och därmed en månad med relativt få spelsläpp. Men några godbitar finns det allt. Förra månaden var det Donkey Kong Country Returns HD som med nöd och näppe knep vinsten från Final Fantasy VII Rebirth på pc, med 22 procent av rösterna kontra 21 procent.
Därefter placerade sig Sniper Elite: Resistance på tredje plats (12 %), följt av Marvels Spider-Man 2 (10 %) och Assetto Corsa Evo (12 %).
Men februari, då? Några av titlarna som smäller högst är nog Kingdom Come: Deliverance 2 och Civilization VII, men många ser även fram emot Obsidians Avowed och Lost Records: Bloom & Rage - Tape 1 från Don't Nod.
Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform (info om plattformar hittar ni via länken nedan). Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.
En lugn månad för min del, vilket jag tackar för eftersom min backlogg har byggts på ganska rejält igen. Dock kommer jag kolla in Tomb Raider IV-V-VI framöver och köpa den fysiska utgåvan precis som jag gjorde med den förra remastersamlingen.
Tillagt!
MH:WIlds för min del är solklar. Men många bra titlar denna månad som kommer hamna i backloggen, KCD2, Civ7 och förmodligen Avowed. Men det finns en orsak till att jag har 400+ i MH:Worlds medans dom andras föregångare bara har 100+ eller så timmar. Vilket fortfarande är väldigt bra för mig.