Den stora Switch 2-tråden
Det handlar oftast inte om att fläktarna blir slitna i de här fallen. Utan om uppbyggnad av smuts inne i Switchen över tid. Viss del kan man få ur genom att hålla intagen rena. Men lång ifrån allt. Här är en video om hur man går till väga för att göra en riktigt djuprengöring. Observera all skit som hittas vilket orsakar att den går varm och fläkten får jobba mer.
Beror så klart på. Är karaktären på ljudet bara att den låter mer, snabbare varvtal så visst.
Men är den, dålig/sliten så blir det annan karaktär på ljudet..
Hårdvaran som finns i de här handhållna enheterna kräver kylning. En fläkt är den lättaste och mest kostnadseffektiva kyllösningen. Skall du slänga in en massa koppar så blir den tung, Skall man göra skalet i metall och låta skalet radiera värme så blir den obehaglig att hålla i. Vätskekylning? Dyrt.
Äldre enheter som en 3DS till exempel hade betydligt svagare hårdvara som inte utvecklade samma mängd värme så där kommer man undan med passiv kylning utan att det blir otympligt.
Så om en fläkt stör dig så rekommenderas hörlurar
Inte sagt att jag stör mig på fläkten. Menade att Switch 2 också kommer ha en fläkt som låter, speciellt vid tungdrivna spel. Jag har flera 3ds så är väl medveten om hur de funkar.