Indiana Jones and the Great Circle
Kollade lite gameplay. Oj, vad platt det blir när man ska
återskapa scener från en klassisk film. Känns bara fel, konstigt och plastigt. Oj, vad likt det är Harrison Ford och Alfred Molina. Och oj, vad likt dom låter.
Nä, gör nåt nytt istället, där man inte jämför med filmerna.
Kollade lite gameplay. Oj, vad platt det blir när man ska
återskapa scener från en klassisk film. Känns bara fel, konstigt och plastigt. Oj, vad likt det är Harrison Ford och Alfred Molina. Och oj, vad likt dom låter.
Nä, gör nåt nytt istället, där man inte jämför med filmerna.
Du får nog kolla lite mer gameplay, det där är från tutorialen innan själva spelet börjar
Du får nog kolla lite mer gameplay, det där är från tutorialen innan själva spelet börjar
Det har jag, och det skaver när man i spel försöker återskapa samma känsla som klassiska filmer har. Känns billigt när spel ser ut som många andra, men är "speciellt" bara för att det är en känd filmkaraktär.
Röstskådisen t o m låtsas vara Harrison Ford. Pinsamt.
Men man tjänar pengar på att gräva upp gammalt. Se bara på Silent Hill 2-remaken.
Det har jag, och det skaver när man i spel försöker återskapa samma känsla som klassiska filmer har. Känns billigt när spel ser ut som många andra, men är "speciellt" bara för att det är en känd filmkaraktär.
Röstskådisen t o m låtsas vara Harrison Ford. Pinsamt.
Men man tjänar pengar på att gräva upp gammalt. Se bara på Silent Hill 2-remaken.
Jag vet inte hur mycket du har spelat. Men den allra största delen av spelet handlar inte om att återskapa scener från filmerna. Men om man gör ett spel från en franchise med en ikonisk karaktär är det ju ganska rimligt att flirta lite med filmerna, sätta tonen från dessa och låta huvudkaraktären vara med och se ut och låta som den ska. Allt annat vore väldigt konstigt. Men du behöver ju inte spela det.
Ok ska testa det Var ett tag sedan den gjordes ren
Jag trodde också att det skulle vara bättre med ett tredjepersonsperspektiv också först men har ångrat mig efter att ha spelat ett tag.
Förstapersonsperspektivet gör en bättre inlevelse eller "imersion", man ser direkt vad man håller i handen vilket ger mindre behov för ett UI element som beskriver vad du håller i, Indy plockar fram en fysisk karta som du kan kolla ner på samtidigt som du går runt.
Sådana grejer hade inte funkat i tredje person, kartan hade då istället varit en egen meny, mer plottrig UI osv.
Kört vidare, tycker förstapersonsläget blir som att läsa kartan med cyklop på sig och slåss blir som att ha en rymddräkt på sig. Tyvärr…
Men antar fler har konstiga buggar? Typ kan inte plocka upp vissa medicinflaskor fast de ligger där framför en, tror jag tagit de förr men det har inte registrerats.
Eller ”snacka med Pelle”, så går det inte att aktivera när man står framför Pelle hur man än gör. Har ett uppdrag i Egypten och ett i Vatikanen som inte går att starta nu