Aktuella projekt: Film, spel m.m. (Letar samarbeten!)

Medlem
Aktuella projekt: Film, spel m.m. (Letar samarbeten!)

Hej vänner!

Det här är en samlingstråd för mina aktuella projekt. Letar framför allt obetalda samarbeten då mycket av det jag skapar just nu är “by fans for fans” (icke-kommersiellt). Jag tjänar inga pengar på detta utan det är 100% passionerade fanprojekt.

Skriv i tråden eller skicka PM om du känner att det eventuellt finns nåt du vill vara med på. Letar nördar som vill vara med på ett hörn, the more geeks the merrier! 😊

Filmprojekt

Diverse roller finns om du har ambitioner att testa vara skådespelare. Vi spelar in i Skövde (ca 2h med tåg mellan Sthlm/Gbg). Jag brukar köra casting över nätet där jag skickar demos som man kan provspela karaktären till.

Framför allt Star Wars-filmen har många mindre roller som kan filmas sporadiskt på greenscreen. Tolkien-filmen letar jag långhåriga män & kvinnor då peruker är dyrt/komplicerat. Filmen utspelar sig i Peter Jackson Universe, se trilogin för referens.

Det finns även en överblick på min hemsida martinoller.com , den här tråden är dock mer aktuell med vad som händer ‘just nu’, beroende på om det finns intresse.

.

“The Rising Menace: a Star Wars Story”

Utöver diverse skådespelare, är det mycket VFX i Star Wars. Exempel på en avancerad VFX-shot som jag behöver hjälp med är två Star Destroyers som splittras av seismic charges. Osäker på vad som behövs för att simulera fysik med “mycket som splittras”, förmodligen Houdini som behövs användas för realistisk simulering. Mina kunskaper är begränsade till Blender.

.

“The Children of Angmar”

Långhåriga alver. Diverse mindre roller, t.ex. Rohan Villagers. Folk med “fantasy-utseende” som passar in i Peter Jackson Universe. Finns större roller även med dialog, om du har skådespelarambitioner och vill provspela!

.

“Zelda: Hero's End”

Tidig pre-production, vi har ej börjat filmat ännu. På to-do list finns en avancerad VFX shot som liknar Two Face-effekten i The Dark Knight. Halvdöd karaktär med zombie-liknande hål i ansiktet, kombinerad VFX/makeup. Lägger ut det som en intressekoll om någon har gjort liknande effekter tidigare. Huvudroller till Link & Zelda finns även.

.

“No Heroes: A Metal Gear Story” (arbetsnamn)

Diverse VFX outdoor shots i Shadow Moses Island. Frusna väggar, etc. Kvinna som rollen till Sniper Wolf.

.

"Captain America v Wonder Woman"

Framför allt hjälp med en avancerad VFX wideshot där en Kraken/sea monster med tentakler reser sig ur havet. Realistisk simulation av vatten med reflections etc på karaktärens hud, tror det behövs göras i Houdini för att hålla adekvat visuell kvalitet / water physics.

.

Spelprojekt

Mitt första spel är en extremt nördig & nischat tech-demo av SWG i UE. Se nedan.

Fliker även in kort det jag skrivit på Linkedin: "A gaming startup would be fun - if you have a team & working on a game but before venture capital stage, I'm interested". Kort och gott - jag är intresserad att joina/bygga en spelstudio.

Här pratar vi dock pre-VC stage (tidigt stadie) & en förutsättning är att jag känner att jag kan bidra med kreativa förmågor, mer än att 'bara' bli delägare - det ska vara ett dream-team med kreativa nördar som vill göra spel (gärna här i Skövde, spelens mecka... )

.

“SWG UE”

Mer ett typ av interaktivt tech-demo och nostalgitripp, snarare än ett riktigt spel. Man kan gå runt & utforska delar av SWG-planeterna med vissa interaktiva element. För dem som kommer ihåg världens bästa MMO från början av 2000-talet!

Utvecklingen av spelet i Unreal är för närvarande pausad p.g.a en kombination av andra prioriteringar (filmerna) samt tekniska utmaningar, kartorna är dubbelt så stora som rekommenderat maximum för World Partition & jag behöver både snabbare diskar med flera TB swap + GPU med 24-48GB minne för att kunna fortsätta utveckla. Därav är det bara konverteringar av filer i Blender som är akutellt i dagsläget.

Om någon vill hjälpa till är det specifikt att konvertera assets är tusentals filer från SWG, jag kan skicka i mindre batches filer som kan vara aktuella att användas i spelet. Ett lite speciellt workflow i Blender (obj legacy importer), dock ganska enkelt “once you get the hang of it” om kan du grunderna i Blender.

.

Vad är poängen med tråden - Varför inte bara fråga folk på reddit?

Internet is flooded with content. För 20 år sen kunde man få folk att sluta upp kring ett projekt på diverse forum, idag är det dock mycket som har flyttat över till reddit där det mesta handlar om upvotes & tillfilliga trådar - svårt att få långsiktig kontinuitet.

Postar man på reddit “hey guys I’m making a fanfilm!” är det typ ingen som bryr sig. Det handlar om att leverera högkvalitativt kontent, färdigpackat snarare än att bygga hype. Spel är även ett bra exempel på detta – jag tror folk har tröttnat på alla pre-alphas, man vill se ett konkret resultat. Mindre snack, mer verkstad.

I denna typ av icke-kommersiella projekt är det passionerade nördar man vill arbeta med snarare än att hyra in proffs. Vet att det finns en del kreativa personer på FZ & Sweclockers, så vi testar!

Medlem

jag fattar inte, men kan du bara göra zeldafilmer hur som helst? Blir inte nintendo sura?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar