PS5:ans hemskärm fylldes med gammal reklam – Sonys svar: tekniskt fel

Robot
PS5:ans hemskärm fylldes med gammal reklam – Sonys svar: tekniskt fel
Releasehästryttare

Jaha ja det förklarar varför jag fick den där reklam bilden på FF7

Gnällkuk

Tekniskt fel my ass, haha. Bara något som gjorde att en funktion som inte var tänkt att lanseras råkade ploppa ut

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så Sony tänker börja köra som Microsoft Xbox och fylla konsolmenyerna med en massa reklam spammande? Ett regelrätt vedervärdigt övervägande isf, räcker det inte med all skräppost man får med reklam i mailen när man går med i konsoljättarnas onlinetjänster, måste de förstöra hem-menyn också?

Medlem

Nej men alltså dom kan inte ha reklam på en huvudmeny, man äger tydligen inte sina spel sen några år tillbaks men konsolen kan man väl få äga efter köp iafl?

Medlem

Ny eller gammal reklam spelar ingen roll. Har man köpt en produkt ska man inte behöva betala mer genom att tvingas utstå reklam.

Inaktiv
Medlem

Skönt att det försvann. Gillar att hemskärmen på PS5 är så ren och bara visar det man har installerat.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Skönt att det försvann. Gillar att hemskärmen på PS5 är så ren och bara visar det man har installerat.

Då lär du bli ledsen, det kom ju givetvis dit för att det är en plan att ha det där. Det kan inte dyka upp utan att någon fått uppdrag att jobba på det.

Medlem

Ibland är skillnaden mellan ”ett tekniskt” fel och en ”oplanerad förhandstitt på oönskade men kommande förändringar som ännu inte hunnit lindas in i osanna påståenden om att de är förbättringar för spelinlevelsen”….oerhört hårfin.

Medlem

Litet fail till skillnad mot andra.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

E så sjukt less på reklam…i produkter jag betalt för (tex xbox, sony dashboards, i början av serieavsnitt Max, Samsungs ”source/app selector) mm.
Här gör Nintendo det rätt iaf.
Fattar att FZ behöver det, men kostar ju inget heller så är inte konsekvent emot reklam.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Fattar att FZ behöver det, men kostar ju inget heller så är inte konsekvent emot reklam.

Förstod först inte vad du pratar om eftersom jag inte ser reklam. Men sen kom jag på vad du menar. (=

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar