Palworld kan bli live service-spel – men osäkerhet finns

Robot
Palworld kan bli live service-spel – men osäkerhet finns

Fantastiska framtidsplaner! Denne man låter som en sann visionär, en pionjär som vet att utnyttja spelmediets storhet. Hoppas också på randomiserade loot boxar, mer betalt DLC-krimskrams och early access-testande av nya Pokémonster. Det finns så många sätt att ta betalt på. Kanske kan han få in spelet i Blockchain-härvan eller NFT:s, eller varför inte slå en signal till Peter Molyneux? Inspirationen bara flödar här 😅😂

Medlem

Med tanke på vilken dundersuccé det blev för dem så kan det ju knappast finnas brist på pengar inom de kommande åren i alla fall. Men det är väl en bra strategi att ha flera alternativ att vända sig till om så skulle behövas.

Medlem

Hade det inte varit mer resonabelt att utveckla ett nytt spel med Live Service-fokus? Pengar bör de väl ha efter succén?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ja, varför inte ta någonting bra och omvandla till skräp.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ja, varför inte ta någonting bra och omvandla till skräp.

Der är ungefär hur allt fungerar, det är bra för o locka sen kommer skräp som reklam o så.
Livets gång

Medlem

Den bästa marknadsföringen ett spel kan köpa i dessa tider är att betala streamers att spela deras spel. Sen kommer alla får följa herden in i hagen, tills den dagen herden lämnar hagen. Kvar står fåren förvirrat och undrar om det verkligen var dom valde att ställa sig hagen.

Från ca 1.1 miljoner spelare dagligen till ca 20000.

Medlem

Utvecklarnas svar på Discord.

Citat:

Regarding the Future of Palworld

TL;DR - We are not changing our game's business model, it will remain buy-to-play and not f2p or GaaS.

Recently, an article was published in which we discussed the possible future direction of Palworld and ideas for continuing the game for a long time.

In fact, this interview was conducted several months ago. At that time, we were still considering the best way forward for Palworld to create a long-lasting game that continues to grow. We are still discussing this internally, as it is quite challenging to find the ideal path, but we have already decided that the F2P/GaaS approach is not suitable for us.

Palworld was never designed with that model in mind, and it would require too much work to adapt the game at this point. Additionally, we are very aware that this just isn't what our players want, and we always put our players first.

We are still considering skins and DLC for Palworld in future as a means to support development, but we will discuss this with you all again as we get closer to that point. For now, our priority remains making Palworld the best game possible.

We apologize for any concern this may have caused, and we hope this clarifies our position.

Thank you for your continued support of Palworld.

Inaktiv
Skrivet av ecHo!:

Den bästa marknadsföringen ett spel kan köpa i dessa tider är att betala streamers att spela deras spel. Sen kommer alla får följa herden in i hagen, tills den dagen herden lämnar hagen. Kvar står fåren förvirrat och undrar om det verkligen var dom valde att ställa sig hagen.

Från ca 1.1 miljoner spelare dagligen till ca 20000.

Rätt typiskt för sådana spel som befinner sig i early access.
20000 spelare dagligen är inget att gråta över lär inte göra att folk står inför "tomma servrar".

1
Skriv svar